Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser er klare

Startet av nightking, tirsdag 30. juni 2020, klokken 18:25

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: hELgenen på søndag 05. juli 2020, klokken 12:05
Tror dere snakker forbi hverandre. Begge påpeker at  vinterhjul og hengerfeste trolig ikke er med BYD Tang.
Men alt dette og metallic lakk er med på  EQC. Dermed er forskjellen i pris mellom et anerkjent premium merke og BYD faktisk bare ca 50k.  Verditapet på BYD 1 gen Tang kan fort være spist opp ved signering...

Er ikkje snakk om truleg, hengarfeste og vinterdekk kostar ekstra på BYD Tang :)

hELgenen

Sitat fra: MooCow på søndag 05. juli 2020, klokken 13:14
Sitat fra: hELgenen på søndag 05. juli 2020, klokken 12:05
Tror dere snakker forbi hverandre. Begge påpeker at  vinterhjul og hengerfeste trolig ikke er med BYD Tang.
Men alt dette og metallic lakk er med på  EQC. Dermed er forskjellen i pris mellom et anerkjent premium merke og BYD faktisk bare ca 50k.  Verditapet på BYD 1 gen Tang kan fort være spist opp ved signering...

Er ikkje snakk om truleg, hengarfeste og vinterdekk kostar ekstra på BYD Tang :)

Og metallic lakk....

Mao. ferdig bil på vei :

BYD Tang 4x4 inkludert Executive pack : 599.900,-
Metallic lakk : 8900,-
Vinterdekk : 25.000,- (for 22 tommer kanskje mer??)
Hengerfeste : 13.000-(??)

Sum : 648.600

I tillegg kommer vrakpanten på 2400,- - men det er jo gjengs overalt selv om noen
legger den inn i summen når kunden ber om pristilbud - slik at kunden ser totalbeløpet. Så summen ca 650k er den reelle summen en kan gå inn å sammenligne med f.eks E-tron,EQC osv...

Synes dette ble ganske dyrt for et nytt merke. RSA har sikkert et ok serviceapparat
oppe å går, men verkstedene har jo null erfaring med denne bilen og både de og kundene vil jo kanskje måtte "lide" litt i den prosessen som venter - f.eks med tanke på reservedeler, eventuelle feil/mangler osv...

Radial

Som sagt tidligere, 600 inkl vinterhjul og hengerfeste hadde ikke vært sååå ille pris.

Men 650+ for en BYD, med lavere hengervekt og trolig rekkevidde enn konkurrentene.. dette flopper til den prisen.

Men dette finner nok RSA ut av selv, dersom reservasjonene uteblir før jul.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Radial på søndag 05. juli 2020, klokken 20:08
Som sagt tidligere, 600 inkl vinterhjul og hengerfeste hadde ikke vært sååå ille pris.

Men 650+ for en BYD, med lavere hengervekt og trolig rekkevidde enn konkurrentene.. dette flopper til den prisen.

Men dette finner nok RSA ut av selv, dersom reservasjonene uteblir før jul.

Hvor mange trenger mer enn 1410kg hengervekt på en elbil?

Med alt utstyr som er med så er de billigere enn mange konkurrenter. De lager 750.000 biler i året, så de kan nok lage bil. De er og eksperter på batterier, og en får nyeste teknologi og rekkevidde. Ford Explorer koster 900.000. Denne koster 600.000..... Den er svær...bagasjerommet bak ser mye større ut enn på e-tron. Den kan ha takbøyler i motsetning til Model X. Den har høyere bakkeklaring enn Mercedes eqc. Den har brembo bremser. Den har meget rask aks. Den får CCS lading....finner ikke noen feil med denne....?

https://www.tv2.no/a/11524981/
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 06. juli 2020, klokken 00:49
Sitat fra: Radial på søndag 05. juli 2020, klokken 20:08
Som sagt tidligere, 600 inkl vinterhjul og hengerfeste hadde ikke vært sååå ille pris.

Men 650+ for en BYD, med lavere hengervekt og trolig rekkevidde enn konkurrentene.. dette flopper til den prisen.

Men dette finner nok RSA ut av selv, dersom reservasjonene uteblir før jul.

Hvor mange trenger mer enn 1410kg hengervekt på en elbil?

https://www.tv2.no/a/11524981/

Jeg gjør det🙂
Minst 2t, og rundt 40-50mil rekkevidde, stor bakseteplass og som ikke koster 1mill.
Helst en Kodiaq/Tiguan Allspace med el-motor, Egentlig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

torlie

Ikke utenkelig at den er verdt 650k ferdig på veien, men vil først besiktige og prøvekjøre før jeg bruker så mye på et relativt ukjent merke for vår del.

Likevel smaker det surt når importør tar bortitmot 100k rett i lommen.

Hadde den kostet 75k mindre hadde jeg følt det var et bedre kjøp.



2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

JuanEV

Er vel en del endringer for det europeiske markedet som koster penger tenker jeg. Også kommer jo denne med blade teknologi, noe ikke bilen som selges i Kina gjør.  :+1:

Radial

Sitat fra: JuanEV på mandag 06. juli 2020, klokken 08:45
Også kommer jo denne med blade teknologi, noe ikke bilen som selges i Kina gjør.  :+1:

Nettopp denne Blade teknologien skal jo gjøre batteriene billigere... De er kobolt frie og mer kompakte, ergo skulle enhetsprisen pr kwh gått ned egentlig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

nightking

Sitat fra: torlie på mandag 06. juli 2020, klokken 08:37
Ikke utenkelig at den er verdt 650k ferdig på veien, men vil først besiktige og prøvekjøre før jeg bruker så mye på et relativt ukjent merke for vår del.

Likevel smaker det surt når importør tar bortitmot 100k rett i lommen.

Hadde den kostet 75k mindre hadde jeg følt det var et bedre kjøp.

Husk den garantien RSA vil gi, som fabrikken ikke dekker. Dette er slike ting vi bare tar for gitt, men som faktisk koster importør en del kroner :) Er nok en del tillegg å få bilen hit kontra kina, så er nok ikke så lett som at de bare tar 100.000kr i lomma for å tjene penger :) Men selvsagt, de må jo sitte igjen med fortjeneste de også.

Er nok vanlig at det gjøres slik med alle merker :)

ToWalkOrDrive

I tillegg til ekstra kostnader i forbindelse med garanti er det nok litt ekstra for frakt til Norge, men og til lønninger og ansatte rundt om i Norge. Med såpass lite volum som det blir i Norge pga få mennesker så blir det mye faste kostnader delt på relativt få biler. Synes 100.000 ekstra høres lite ut. Synes det var verre med Audi e-tron 55 som hadde veldig markedstilpassede priser.
Tesla Model Y                         2021-

JuanEV

Ser at Jaguar har økt prisene på I-Pace til startpris på 747.800,-. Tangen fremstår da for meg som et kjempetilbud.

1000kwh

Sitat fra: JuanEV på tirsdag 07. juli 2020, klokken 11:38
Ser at Jaguar har økt prisene på I-Pace til startpris på 747.800,-. Tangen fremstår da for meg som et kjempetilbud.
Er ikke Jaguar litt luksus, mens Tang er familiefornuft? Sånn jeg ser på det.

Det er i hvertfall synd at den ikke kommer med 7 seter. For du får mye hybrid familiefrakter for mindre enn 600k.

nightking

#27
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 07. juli 2020, klokken 11:46
Sitat fra: JuanEV på tirsdag 07. juli 2020, klokken 11:38
Ser at Jaguar har økt prisene på I-Pace til startpris på 747.800,-. Tangen fremstår da for meg som et kjempetilbud.
Er ikke Jaguar litt luksus, mens Tang er familiefornuft? Sånn jeg ser på det.

Det er i hvertfall synd at den ikke kommer med 7 seter. For du får mye hybrid familiefrakter for mindre enn 600k.

Tror du har litt sånn "kinabil" tanke på bilen. Jeg har sett og sitti i bilen, og jeg får ikkenoe "billigkinabil" følelse i bilen. Får litt sånn god tysk premiumfølelse når jeg sitter i den :)

Men klart, mulig jaguar er noe mer jevt, det vet jeg ikke..
Uansett, tror man skal gi BYD en sjangs. De er tross alt ikke ett nytt bilmerke. Selvom norge kanskje ikke har hørt om de :) Er jo verdens nest største elbilprodusent etter Tesla nå, de var den største før Tesla tok de igjen ;)

Mulig jeg tar feil, at de forstsatt er størst, men mener jeg hørte Tesla tok de igjen :)

1000kwh

Sitat fra: nightking på tirsdag 07. juli 2020, klokken 22:49
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 07. juli 2020, klokken 11:46
Sitat fra: JuanEV på tirsdag 07. juli 2020, klokken 11:38
Ser at Jaguar har økt prisene på I-Pace til startpris på 747.800,-. Tangen fremstår da for meg som et kjempetilbud.
Er ikke Jaguar litt luksus, mens Tang er familiefornuft? Sånn jeg ser på det.

Det er i hvertfall synd at den ikke kommer med 7 seter. For du får mye hybrid familiefrakter for mindre enn 600k.

Tror du har litt sånn "kinabil" tanke på bilen. Jeg har sett og sitti i bilen, og jeg får ikkenoe "billigkinabil" følelse i bilen. Får litt sånn god tysk premiumfølelse når jeg sitter i den :)

Men klart, mulig jaguar er noe mer jevt, det vet jeg ikke..
Uansett, tror man skal gi BYD en sjangs. De er tross alt ikke ett nytt bilmerke. Selvom norge kanskje ikke har hørt om de :) Er jo verdens nest største elbilprodusent etter Tesla nå, de var den største før Tesla tok de igjen ;)

Mulig jeg tar feil, at de forstsatt er størst, men mener jeg hørte Tesla tok de igjen :)
Synes hele greia ser ganske lovende ut, men tror nordmenn har blitt litt blinde på elbilprisene. Med så dyre biler så er det jo ikke noe særlig med driftsutgifter å spare så da må bilene kunne tilby noe enda mer, som f.eks min 7 seter.

daktari

Nå har ikke bruktprisene på Audi og Jaguar vært så mye å glede seg over akkurat...
Du får en et år gammel E55 Advanced intro til under 700k som er utropspris på finn. Disse kostet vel nye rundt 830,- husker jeg rett? Edition one også i smurfeblå til 700, disse kostet vel nærmere 900 i fjor?
Byd Tang er 4,89 m og en klasse større bil enn Y.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA