Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trunk - får ikke åpnet

Startet av Goku, lørdag 27. juni 2020, klokken 16:57

« forrige - neste »

Goku

Hei
Jeg får ikke åpnet bagasjerommet bak. Etter dagens familietur ble bagasjerommet lukket av noen andre enn meg så jeg vet ikke om den elektroniske lukkeren ble benyttet eller den ble manuelt lukket. Av en eller annen grunn gikk ikke døren helt ned i lås men ble halvveis låst med ca 1 cm glipe. Når jeg nå prøver å åpne bagasjeromsdøren kommer den pipelyden som kommer hvis du har hatt døren åpen i mer enn en time og prøver å lukke den elektronisk og den sitter helt fast.

På displayet står det at bagasjerommet er åpent. Jeg klarer å trykke bagasjerommet ned siste cm men det går ikke skikkelig i lås og jeg får heller ikke åpnet det med den manuelle wire-en på innsiden av bagasjerommet. Jeg har prøvd å låse d opp med nøkkel, displayet, manuelt og ytre bagasjeromknapp.
Noen som har noen tips?
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

OhmPaPa

Prøvt å hjelpe det opp med hånden samtidig som du låser opp?

Er glipen stor nok til at du ser om det er noe i låsen - f.eks. en flik av en jakke ol?

Think

Trykk litt ned på bil panser slikk at hanken frigjøres fra låsemekanisme og prøve dobbel klikk på panser på Tesla nøkkel. Pleier å funke hus meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

Goku

Det er ikke noe som sitter fast imellom som jeg kan se.

think; det er bagasjerom ikke panseret som sitter fast. Men jeg skal prøve tipset ditt uansett.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Goku

Det er ingen respons på låsemekanismen når jeg låser opp btw
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Goku

Da fikk jeg åpnet bagasjerommet etter at bilen va i power off i ca 1 time. Da jeg lukket trunken igjen så kom det en annerledes låselyd enn tidligere og samme feilen oppstod. Så nå får jeg ikke åpnet igjen. Da blir det servicesenter next. Jeg kommer med oppdatering etter det. Ser at dette er rapportert på amerikanske forum og 2015 modellen skal være mer utsatt for dette enn andre.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Goku

Oppdatering: var defekt låsemekanisme på bagasjerommet. Pris kr 5600. Men må er det ihvertfall i orden
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA