Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S på tvangsauksjon

Startet av OleBrummen, lørdag 27. juni 2020, klokken 00:11

« forrige - neste »

OleBrummen


Ser det er noen Tesla til salgs av finansselskap, aka ofte tvangsauksjon. Deriblant denne:

https://auksjonen.no/auksjon/2015_Tesla_Model_S_70_D_4WD_MED_AUTOMATAUTOPILOTNAVITECHVINTERPANORAMASKINNEU_OK_TIL_042021/190795

I utgangspunktet ikke gått så mye... Kan bli litt skremt av NAF testen. Tror dere det virker krise om coolant lekk, ESP/cruise av, diverse bulker og klimaanlegg borte etc. etc?  Katta i sekken eller lurt kjøp/ikke for dyre relerasjoner?

Klykken

Altså..  Vibrasjoner i drivverk, ingen batterikjøling, ingen AC, slakk i oppheng, bulker og lakkflassing... Og ingen garanti på bilen. Virker som det kan bli et meget trivelig eierskap av en bil hvor reparasjoner koster hinsides mye.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Kan være et bra objekt for en som skrur ALT selv og bruker deler fra huggern, men ikke for noen andre. Men neppe til 250 lapper for selvmekkeren heller.

offpist

Jeg har fulgt med på veldig mange Model S og X på auksjonen siste året og generelt så er bilene i dårlig stand og jeg blir stadig forbauset over hvor mye folk er villige til å betale.

Har enda tilgode å finne et "kupp" der på auksjonen..

Endte opp med å kjøpe en P85 for 240K selv her i mars, midt i Corona-innspurten.
MCU var død og den fikset jeg i Nederland, men så var det selvfølgelig flere ting som dukket opp.. hjullager, en luft-demper, selve luft kompressoren og bremsebånd for håndbrekk var gåene.

Jeg byttet riktignok alt selv men det ble mye delekostnader og mye tid brukt.
Så var det å få den EU godkjent, få til sendt nye skilt..

Når det er sagt så er jeg fornøyd med bilen, men ville vært veldig forsiktig med å kjøpe et "rep objekt" på auksjon igjen. Da må prisen være så lav at det forsvarer seg og det er den sjeldent ved auksjonslutt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

1000kwh

Mulig jeg er forutinntatt, men de bilene blir kjørt veldig hardt før banken kommer og henter de. Ikke de ryddigste folkene som ikke ordner med betaling av bilen og bare lar det hele gå til inkasso

Electric cars in Norway

#5
OleBrummen: det ligger noen YouTube videos ute fra US der bilfixere forteller om sine erfaringer med slike prosjekter som det du legger opp til. Flere sier da rett ut " ikke gjør det, ikke verdt det". Se gjerne på Rich sine først. https://www.youtube.com/c/RichRebuilds

Deretter google du videre på mer spesifikke søkeord likt den bilen din.

Tesla deler kan være dyrt. La denne ligge er litt råd.

Men jeg kan ikke Tesla godt nok til å taksere disse feilene. Men vet litt om dette med auksjoner.

* Min erfaring er at de liker ikke at du kopler deg på bilen med eget scan tools og sjekker selv mens auksjonen pågår.

*Naf testen er ufullstendig siden ikke alt er testet eller sjekket.

Dette er inkasso og da er skadeomfanget regnet på. Og konkludert med at dette er problemer. Derfor auksjon. Mitt råd er å bare kjøpe elbiler der som det står i testen at er 100% perfekt og ikke et rep. objekt som dette.

Antar du er bilkyndig som folk flest når disse råd gis.

Hvis du derimot "kan bil" veldig godt så kan dette prosjektet kansje gå i pluss for din del. Hva vet jeg.

OlaM

Sitat fra: 1000kwh på søndag 28. juni 2020, klokken 07:32
Mulig jeg er forutinntatt, men de bilene blir kjørt veldig hardt før banken kommer og henter de. Ikke de ryddigste folkene som ikke ordner med betaling av bilen og bare lar det hele gå til inkasso

Yep. Model S har vært symbolet på storkar de siste par årene, til tross for at endel som ikke regner seg om storkar også har eid dem. Men mange folk med dårlig betalingsevne og dømmekraft har utnyttet lave renter til å flashe litt. Og det er ikke alle deres biler som havner på slike auksjoner, de beste eksemplene blir jo bare solgt av en bruktbilforhandler uten problem. Det er de verste eksemplene fra de verste eierne som havner på auksjon.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA