Delvis defekt baklys/skiltlys

Startet av Morten L, fre 26. jun 2020, kl. 13:06

« forrige - neste »

Morten L

Har av og til fått feilmelding på delvis defekt baklys/skiltlys. Dette har stort sett blitt borte igjen ved å restarte bilen. Så på baklys og da blafret lyset på høyre side av lysstripa selv etter at bilen var avslått. Litt irriterende hvis dette fortsetter, og må vel ha noe med software å gjøre? Noen som har erfart det samme? Til info venter jeg på softwareoppdatering etter hengerfestemontering. Kan jo ha en sammenheng. Er det uproblematisk å oppsøke en annen Audi forhandler enn der bilen kommer fra, for utbedring av garantisaker?

Hårek

Har vært flere innlegg på FaceBook om dette problemet. Garantisak.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

boyo

Fikk akkurat denne feilen i går. Blafringen forsvinner ofte ved å banke på lykten.
Skal bytte led-listen neste uke.
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

woody

Jeg fikk denne første gang for nesten 3 uker siden. Har hatt den ca 5 ganger totalt. Identisk med det du forklarer, også høyre side. Googlet og fant ut at det er flere andre som har hatt samme feil. Ringte forhandler, som bekreftet at dette er en kjent feil.
Skal inn for ny lykt førstkommende torsdag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

evtronDK

Dette er en kendt fejl hos Audi.

Havde bilen på værksted, og fik skiftet lygten.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

elektro

Har hatt den feilmeldingen ang. skiltlys en del ganger, men når jeg sjekker skiltlysene fungerer begge to. Og neste gang jeg kjører er varslet borte. Har lest på et utenlandsk forum at det finnes en software oppdatering for dette.

Har også opplevd at lysstripa bak ikke slukker på den ene siden, to ganger. Hos meg var det venstre side, selv etter at bilen er låst og "animasjonen" er ferdig. Andre gangen det skjedde hjalp det ikke umiddelbart å skru bilen av og på heller, men plutselig slukket det normalt. Jeg vil beskrive det som at det lyser konstant med full styrke, men det blafret/blinket kanskje litt. Jeg tror ikke dette har noen sammenheng med skiltlyset, men det er kanskje mulig det er samme releet eller lignende? (ja, nå snakker jeg om noe jeg ikke har peiling på) :P

Skal nevne det på 30k service nå, men hvis det bare skjer to ganger per 30k km. er det til å leve med for min del, selv om det oppleves veldig lite "premium" når det skjer. ::) Uansett greit å ha det logget.. Vil de bytte, er det ikke meg imot. Kan tenke meg at den LED-stripa ikke er billig dersom man på et tidspunkt må betale for den selv. Hvordan er dette med LED pærer og garanti egentlig?

Noe annet; jeg oppdaget at jeg har fått en sprekk eller slags rose i glasset på sidelykten bak. Dette uten at jeg så vidt jeg vet har vært borti noe - og det er ingen synlig/følbar skade på utsiden av glasset. Det som er rart er at jeg vasket bilen én kveld, da så jeg ingenting, men da jeg skulle kjøre ut av carporten dagen etter oppdaget jeg det. Er 95% sikker på at den ikke var der da jeg vasket bilen, og jeg prøver å være forsiktig med høyttrykkspyleren og unngå å spyle direkte på med full styrke. Det kan naturligvis ha vært en fotball eller noen som har rygget inn for å snu eller lignende, men jeg fikk en snikende følelse av at det har skjedd "av seg selv".. Bare lurte på om noen har opplevd noe lignende.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ingeniøren

Børsteløse vaske maskiner bruker meget aggressive vaskemidler for å få bilen ren. Det sies at mange skade skyldes dette, spesielt på lykter.

https://teknikensvarld.se/audi-bakljus-tal-inte-biltvatt/
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

daktari

Lykteglassene av plast har for dårlig kvalitet dessverre, når man ikke kan bruke noen former for avfetting. Jaguar har større problem dessverre, men angår nok e-tron også.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Morten L

Fått time i august for å bytte lys, så velkjent feil som det sies her. Får en softwareoppdatering også, så håper at noen andre bugs forsvinner.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA