Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Jaguar I-Pace MY2021  (Lest 6987 ganger)

Stikkkontakt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1899
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #120 på: ſøndag 06. ſeptember 2020, klokken 12:49 »
Vi har 3 små barn på 6, 8 og 9. Målte innvendig bredde og mener jeg skrev det i en post her inne. i-Pace var overraskende 5 cm bredere enn Model S som jeg tok mål av samtidig. Vi har en unge i stol og 2 på puter.

Skal se om jeg finner den posten.

I-Pace er bred i baksetet, men de har dessverre utnyttet dette dårlig. Maksimal komfort for 2 har blitt ivaretatt ved at sitteputen ikke går helt ut til dørene. Jeg målte og fant ut at puten kunne gått 6-7 cm lenger ut på hver side. Dette hadde gitt i-pace et markedsledende baksete. Om den nye konfigurasjonen med 40/20/40 også medfører andre endringer på baksetet vet jeg ikke.

  [ You are not allowed to view attachments ]  

4Matic Fanatic

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1065
  • Det beste er ofte det enkleste.
    • Vis profil
    • Home, sweet home...
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #121 på: ſøndag 06. ſeptember 2020, klokken 20:37 »
Egenhendig stjålet et sted på nettet...

eTron I-Pace EQC TMX
  [ You are not allowed to view attachments ]  
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf

AKM

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #122 på: ſøndag 06. ſeptember 2020, klokken 21:59 »
Egenhendig stjålet et sted på nettet...

eTron I-Pace EQC TMX
  [ You are not allowed to view attachments ]

Strålende, takker og bukker :)

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3670
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #123 på: Tirsdag 08. ſeptember 2020, klokken 08:38 »
Hei

Jeg har trålt nettet for å finne innvendig bredde i baksetet på ipace. Finner ingenting... bilen er jo bred utvendig så dette gjenspeiler seg vel innvendig? Mange produsenter lager skisser på de fleste mål, mens for Jaguar er det meste utvendige mål. Noen her som har erfaring med tre større barn i baksetet?

Så vedrørende infortainment-systemet: er det cpu og software som er det nye på MY21?
mine målinger, 2019-modell:
Rear seats width, door-to-door (minimum)   141   (Model S 136) (e-tron 138)

Rear seats width, seat cushion   125   (model S 135) (e-tron 129)   

Rear seats, width between outer isofix   100   (Model SS 100) (e-tron 100)
            

AKM

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #124 på: Lørdag 12. ſeptember 2020, klokken 08:51 »
Hei

Jeg har trålt nettet for å finne innvendig bredde i baksetet på ipace. Finner ingenting... bilen er jo bred utvendig så dette gjenspeiler seg vel innvendig? Mange produsenter lager skisser på de fleste mål, mens for Jaguar er det meste utvendige mål. Noen her som har erfaring med tre større barn i baksetet?

Så vedrørende infortainment-systemet: er det cpu og software som er det nye på MY21?
mine målinger, 2019-modell:
Rear seats width, door-to-door (minimum)   141   (Model S 136) (e-tron 138)

Rear seats width, seat cushion   125   (model S 135) (e-tron 129)   

Rear seats, width between outer isofix   100   (Model SS 100) (e-tron 100)

Takk for flere tilbakemeldinger på dette. Vi har i dag Tesla X og med tre barn så er det en drøm når det gjelder plass. Tenker likevel på å kjøre noe annet årene fremover og har derfor testet Ipace, EQC og Etron. Ser at det er forskjellige minus og plusser med disse tre bilene, men når det gjelder baksete plass så har vi testet med to voksne og et barn på puff i baksetet på disse bilene. Vi har ikke målt, men EQC føltes klart trangest, mens Etron og Ipace var bedre. Derfor overrasket over noen målene som oppgis. Men vi skal teste på nytt og måle  :) litt skuffende at Ipace ikke «utnytter» bedre bilens svært brede utvendige mål i baksetet. Flott bil forresten så håper at oppgraderingen av infortainmentsystemet blir vesentlig.

4Matic Fanatic

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1065
  • Det beste er ofte det enkleste.
    • Vis profil
    • Home, sweet home...
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #125 på: Lørdag 12. ſeptember 2020, klokken 15:57 »
...Flott bil forresten så håper at oppgraderingen av infortainmentsystemet blir vesentlig.
Vi kan vel si at infotainmentsystemet er den delen det er enklest å forbedre, så det oppleves som en vesentlig forbedring  :-)
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf

Stikkkontakt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1899
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #126 på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 07:54 »
Jaguar er ihvertfall dristig i brosjyren for 2021-modellen.

  [ You are not allowed to view attachments ]  

M@rtin

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #127 på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 12:45 »
Hei, har du en kilde?
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

AKM

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Jaguar I-Pace MY2021
« Svar #128 på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 13:48 »
Hei, har du en kilde?

Ligger i den engelske brosjyren på jaguar.co.uk