Tippetråd pris Enyaq

Startet av OleBrummen, mandag 22. juni 2020, klokken 19:18

« forrige - neste »

OleBrummen

Alle er jo spent på pris. Tenkte en tipletråd for pris kunne vært moro. Her er mine 5 cent. Heder og ære til den som kommer nærmest i anslag!

Enyaq iV 50: 55 kWh: 380 000
Enyaq iV 60: 399 900
Enyaq iV 80: 430 000
Enyaq iV 80X: 460 000
Enyaq iV vRS:  480 000


Daniel_0007

Enyaq iV 50: 55 kWh: 399 000
Enyaq iV 60: 430 000
Enyaq iV 80: 460 000
Enyaq iV 80X: 499 000
Enyaq iV vRS:  550 000
Model 3 2019 LR Rwd

torlie

#2
Synser litt med VW som utgangspunkt, pleier ikke Passat ca å ligge 100k over Golf i grunnpris.
Basert på pris på ID3, vil mulig da ID4 koste hhv 450k,500k,550-580k i de ulike versjonene.

Tipper da følgende:

Enyaq iV 50: 55 kWh: 390k
Enyaq iV 60: 430k
Enyaq iV 80: 475k
Enyaq iV 80X: 499k
Enyaq iV vRS:  525k

Spent også på hvor mye som er inkludert av utstyr i de ulike, håper ikke man bikker 600k på vRS om man huker av for panoramatak, Led Matrix, tilhengerfeste ++
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Unified86

Enyaq iV 80: 440k
Enyaq iV 80X: 470k

Tipper det blir 60.000kr mer for batteriet alene i forhold til Id.3 (62 kw mot 82 i Enyaq). Id3 starter på 360k. I tilleg tror jeg Enyaq blir litt dyrere for bilen forøvrig.
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

batterimannen

#4
For meg er grunnprisen uinteressant, det er - alt innludert- som jeg er spent på. Regner med at det er nærmere sånn jeg ønsker å ha den. Det blir også den prisen jeg kommer til å sammenlikne mot model Y.

ID 3 har ikke så dårlig grunnpris, men skal du ha ryggekamera er det bare å slenge på 50 k og så ender du opp på 100 k ekstra om du skal ha aktiv blindsonevarsler. Da ender du ikke med en konkurransedyktig pris, men rett under Polestar 2 som har AWD, 1500 kg tilhengervekt og 50 km ekstra rekkevidde.

Beklager at jeg ikke svarte helt på tråden, men en 80X med alt utstyr bør for min del maks ligge maks rundt 566 høvinger siden er er dagens pris på en blå model Y med AWD og hengerfeste. Regner egentlig med at Y går ned i pris snart, både pga kronekurs og at Y ble satt ned 3000 $ i USA for litt siden.

Husk at vRS prisen ikke kommer 2 september, men på et senere tidspunkt sammen med coupe (hadde vært rart om de kommer med pris når den ikke kan bestilles).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

jorgenbsk

De siste billanseringene (inkl id3) har jeg alltid blitt negativt overrasket over pris etter å ha fulgt med på forum.
Ser man på andre konkurrenter tror jeg prisene skal være høyere enn tippet så langt.
Som en generell betraktning tror jeg nordmenn vil foretrekke VAG over Tesla (gjelder ikke meg) dersom pris er lik. Både Skoda og VW har da "råd til" å ligge noe høyere enn Tesla Y i pris.

Enyaq iV 50: 55 kWh: 499 000
Enyaq iV 60: 520 000
Enyaq iV 80: 550 000
Enyaq iV 80X: 580 000
Enyaq iV vRS:  619 000

Jeg håper jeg tar feil

espenri

Det håper jeg også du gjør, her er det bare 20k fra 4x4 opp til Jaguar i-Pace 320. Og Audi e-tron 50. For ikke å snakke om hvor de må ligge i pris når Audi kommer med sin Q4, som må antas å være billigere enn e-tron, og dyrere enn enyaq og id.4
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Nilea

Tror jeg blir skuffa, og ikke får råd til bilen :P

Jeg har nok hengt meg opp i skoda sin uttalelse om at dette blir en folkelig priset familiebil.... For å nevne noen folkelig prisede familiebiler:
- Skoda Octavia
- Ford Focus
- Kia Ceed
- Toyota Corolla

Alle disse kan fåes med vinterdekk, metalliclakk og ok utstyrt med god rekkevidde til godt under 450.000. Jeg mener at kun iv80, iv80x og vRS er fullverdige familiebiler.... De har rekkevidde som trolig vil stå seg som OK også om 5 år...

Om Skoda mener at 500.000 er folkelig pris for en familiebil, så må jeg dessverre si at jeg kommer til å kjøpe meg e-Niro, uansett hvor lyst jeg har på bagasjerommet til Enyaq ;)

kodax

"Med "folkelig priset" mener de nok ift andre sammenlignbare el-biler, dvs billigere en VW ID4, som igjen blir billigere enn Audi Q4.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Nilea

Sitat fra: kodax på fredag 21. august 2020, klokken 14:23
"Med "folkelig priset" mener de nok ift andre sammenlignbare el-biler, dvs billigere en VW ID4, som igjen blir billigere enn Audi Q4.

Jepp, og da tror jeg at Enyaq blir en dyr bil...
iv50 400
Iv60 450
Iv80 500
Iv80x 550

Ganske godt utstyrt, inkl. vinterhjul, altså hva folk må betale for bilen, ikke "fra"-priser...

batterimannen

Ok, blir med på tipping

iV80   uten utstyr 420 000, med alt 480 000
iV80X uten utstyr 470 000, med alt 530 000
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

lirekassa


daktari

Nye Octavia stv. iV PHEV med 200 hk skal starte på 406' for ambition.
En Enyaq burde kanskje starte omtrent rundt samme nivå?
https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53879
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på mandag 24. august 2020, klokken 15:49
Nye Octavia stv. iV PHEV med 200 hk skal starte på 406' for ambition.
En Enyaq burde kanskje starte omtrent rundt samme nivå?

For iV50 er kanskje ikke det så dumt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

batterimannen

Sitat fra: turfsurf på mandag 24. august 2020, klokken 16:43
Sitat fra: daktari på mandag 24. august 2020, klokken 15:49
Nye Octavia stv. iV PHEV med 200 hk skal starte på 406' for ambition.
En Enyaq burde kanskje starte omtrent rundt samme nivå?

For iV50 er kanskje ikke det så dumt.

Tror en iV 80 starter litt over det, uten utstyr.

Men, en ting er å låse seg til januar/februar for en iV 80, en annen er å være låst til neste sommer/sensommer for en iV 80X. Kan skje mye i markedet på 10-12 måneder.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA