2020.24.xx

Startet av Daniel_0007, torsdag 18. juni 2020, klokken 08:48

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juni 2020, klokken 22:16
Kjørte fra Sandefjord til Risør, og da var det vel 4-5 strekninger. Den nye motorveien fra Rugtvedt var helt umulig med flere oppbremsinger, og full forvirring. Her ligger det vel ikke noe data i systemet ennå. Tror og håper dette endrer seg når vi får kontroll på fartsgrensene som lovet.
De nye strekningene takler ikke AP, så der mangler det vel kartdata eller noe?

Har også opplevd at det er steder hvor bilen ikke tillater mer enn hastigheten den tror det er på stedet.

Motorwatt

Har ikke opplevd det før 2020.24.6.1. Har vært bra på denne strekningen tidligere (minus ny motorvei). Er vel også noen kommentarer ang. dette problemet i denne versjonen på amerikanske fora.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 25. juni 2020, klokken 22:37
Og noen få ganger leste den faktisk fartsskilt, men de ble vist som "Full stopp"-skilt (som vi ikke har noen av i denne byen). Så her skjer det definitivt noe. Håper oppdater nav-database kommer snart.

Korreksjon: Det er (dessverre) ikke fartsskilt den prøver å lese, men "full-stopp-skiltet" kommer opp når man nærmer seg en rundkjøring (!). Dette gjør den på omtrent halvparten av de rundkjøringer jeg testet.

Beklager uskarpt bilde. men "full-stopp-skiltet" vises til høyre.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Sitat fra: tibber73 på fredag 26. juni 2020, klokken 21:53
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juni 2020, klokken 21:46
Test å gå inn på open street map og korriger fartsgrensen der. Test igjen etter 2-3 uker.
Hjelper det da?
Jeg har sjekket flere typer veier her i Trondheim og alle er riktige i OpenStreetMap. Bilen viser 80-70-50-80 i 80-sone. En 40-sone vises som 50-sone, selv etter 3 år.

Jeg vil definitivt si at det ikke er mye sammenheng. Har flere strekninger som har vært riktige i OSM i mange mange år, og jeg var også inne for noen uker siden og finjusterte i håp om å kanskje trigge en eller nnen form for oppdatering. Bilen tror fortsatt det er 50 i både 60- og 70-sonene det er snakk om.  :-1:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emphezis

Finner det merkelig at kart er oppdatert, men at autopiloten ikke er det. Det er i hvert fall min opplevelse på en del nye strekninger. Kartene er ajour, men autopiloten er helt på jordet og fantombremser og tar fartsgrenser fra gamle eller nærliggende veier. Hvorfor samarbeider ikke disse to? Og med så sykt mange Tesla som det er på veien burde det gå kjapt å få kartlagt nye strekninger om de henter data fra bilene, men nei...

Og den leser definitivt ikke fartsgrenser, nei. Men vil tro det nærmer seg, kanskje... Synes også den burde bremse ned før rundkjøringer, tror den at man ønsker å ta rundkjøringen i 60-80 km/t?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

Sitat fra: emphezis på tirsdag 30. juni 2020, klokken 11:36
Finner det merkelig at kart er oppdatert, men at autopiloten ikke er det.
To forskjellige leverandører. Kart er Google, og fartsgrenser er (NN). Fartsgrenser er ikke blitt oppdatert de siste 4 årene, men er lovet av EM (coming soon).

Min bil bremser ned før rundkjøringer (TACC). Dra spaken én eller to ganger til deg.
Tesla S75D - 09/2018

Lynet

Har dere som har fått 2020.24.x fått bilen til å sove? Min som enda har 2020.20.12 er våken hele tiden!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Sover godt, og sovner max 30 min. etter at den er parkert. Prøv en reset, og pass på at du ikke har noen apper åpne. Har du brukt noen apper tidligere som du ikke bruker lenger, så reset passordet ditt i Tesla-appen.
Tesla S75D - 09/2018

Baldrian

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. juni 2020, klokken 11:52
Sitat fra: emphezis på tirsdag 30. juni 2020, klokken 11:36
Finner det merkelig at kart er oppdatert, men at autopiloten ikke er det.
To forskjellige leverandører. Kart er Google, og fartsgrenser er (NN). Fartsgrenser er ikke blitt oppdatert de siste 4 årene, men er lovet av EM (coming soon).

Min bil bremser ned før rundkjøringer (TACC). Dra spaken én eller to ganger til deg.
Hva er NN og EM?

Motorwatt

NN=NoName (usikkert hvor data kommer fra). EM=Elon Musk   :D
Tesla S75D - 09/2018

Lynet

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. juni 2020, klokken 13:58
Sover godt, og sovner max 30 min. etter at den er parkert. Prøv en reset, og pass på at du ikke har noen apper åpne. Har du brukt noen apper tidligere som du ikke bruker lenger, så reset passordet ditt i Tesla-appen.
Problemet med manglende soving kom med versjon 20, og er diskutert i den tråden. Spørsmålet var om noen som hadde problem i versjon 20 har merket bedring i versjon 24?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Sitat fra: Lynet på tirsdag 30. juni 2020, klokken 13:54
Har dere som har fått 2020.24.x fått bilen til å sove? Min som enda har 2020.20.12 er våken hele tiden!
Jeg svarte, og har 2020.24.6.1.
Tesla S75D - 09/2018

JorEl

Sitat fra: cra på mandag 29. juni 2020, klokken 14:11
Sitat fra: tibber73 på fredag 26. juni 2020, klokken 21:53
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juni 2020, klokken 21:46
Test å gå inn på open street map og korriger fartsgrensen der. Test igjen etter 2-3 uker.
Hjelper det da?
Jeg har sjekket flere typer veier her i Trondheim og alle er riktige i OpenStreetMap. Bilen viser 80-70-50-80 i 80-sone. En 40-sone vises som 50-sone, selv etter 3 år.

Jeg vil definitivt si at det ikke er mye sammenheng. Har flere strekninger som har vært riktige i OSM i mange mange år, og jeg var også inne for noen uker siden og finjusterte i håp om å kanskje trigg e en eller nnen form for oppdatering. Bilen tror fortsatt det er 50 i både 60- og 70-sonene det er snakk om.  :-1:
Når jeg har kjørt rundt i nord-rogaland så er det, nesten, 50-50 om bilen ser den rette fartsgrensen. Men over Boknafjorden til sør-rogaland, så stemmer jo ca 90% av Teslaens "fartsgjetninger".
Hvorfor disse forskjellene?

AutoPilot er blitt bedre, men en Tesla skal da kunne lese av farten, når den er så avansert?  ::) :o :-\
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Tesla er en av veldig få biler som ikke leser fartsskilt, men bare en 4 år gammel database og GPS. Der er skrevet hundrevis av innlegg om dette.
Tesla S75D - 09/2018

JorEl

Har fått meg meg littegranne når AP og Mobile Eye har blitt diskutert, men visste ikke om denne 4år-gamle-databasen.
Takk for opplysningen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA