2020.24.xx

Startet av Daniel_0007, torsdag 18. juni 2020, klokken 08:48

« forrige - neste »

z4rd

#135
Nå har prompepute vært en feature i ganske mange år. Tviler på at de binder ressurser fortløpende til denne «kapabiliteten» :)

Fikk ny oppdatert kartdata for navi nå + 2020.24.6.9.

EDIT: Lagt inn screenshot
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Sitat fra: z4rd på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:19
Fikk ny oppdatert kartdata for navi nå + 2020.24.6.9.
Hvor ser man hvilke versjon kartdata en har? (Har også 2020.24.6.9)

Motorwatt

Står under "Software" i MCU.
-------
Merkelig at de sender ut .24.x når .28.x er ute. Den siste leveres allerede i hele produktrekken av biler, og i flere land. Både med HW2.5 og HW3. Hva kan forskjellen bero på?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:33
Står under "Software" i MCU.
-------
Merkelig at de sender ut .24.x når .28.x er ute. Den siste leveres allerede i hele produktrekken av biler, og i flere land. Både med HW2.5 og HW3. Hva kan forskjellen bero på?
Takk.

Lurer også på det med at de pusher ut to versjoner samtidig. Kan det være noe som er modelspesifikt? Dvs .24.x til Model 3 og .28.x til S og X

Motorwatt

SitatDen siste leveres allerede i hele produktrekken av biler, og i flere land. Både med HW2.5 og HW3
I flg. Teslafi
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

#140
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:36

Lurer også på det med at de pusher ut to versjoner samtidig. Kan det være noe som er modelspesifikt? Dvs .24.x til Model 3 og .28.x til S og X
Har TMS 2018 med 2.5 HW og SW .24.x slik at det stemmer ikke helt det du sier

Motorwatt

Sitat fra: Apache på tirsdag 21. juli 2020, klokken 21:06
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:36
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:33
Står under "Software" i MCU.
-------
Merkelig at de sender ut .24.x når .28.x er ute. Den siste leveres allerede i hele produktrekken av biler, og i flere land. Både med HW2.5 og HW3. Hva kan forskjellen bero på?
Takk.
Lurer også på det med at de pusher ut to versjoner samtidig. Kan det være noe som er modelspesifikt? Dvs .24.x til Model 3 og .28.x til S og X
Har TMS 2018 med 2.5 HW og SW .24.x slik at det stemmer ikke helt det du sier

Hvem sier hva?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Et eller annet har nå skjedd med fartsgrensevisning.
I løpet av en uke har både Map-data blitt oppdatert, og gått fra 2020.20xxx til 2020.24.6.9 (Model 3)
ENDELIG er 70-sonen fra Midtun til Helldal oppdatert med 70 hele strekket. (Før kuttet den til 50 midt i strekket.)
Men.....da jeg skulle kjøre på motorveien ved Ikea Åsane mot Bergen sentrum, ville den et øyeblikk ha meg i 100. Kan ikke huske den har vist det tidligere, og der er det og har vært 80-sone.

Vel, you fix some, you loose some.

Motorwatt

#143
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. juli 2020, klokken 17:36
Lurer også på det med at de pusher ut to versjoner samtidig. Kan det være noe som er modelspesifikt? Dvs .24.x til Model 3 og .28.x til S og X
Så noe om dette i et annet forum. Spekulasjonen går på at dette ikke nødvendigvis gjelder EAP (Early Access Program), men at enkelt biler innenfor enkelte produksjonsgrupper er plukket ut som "guinea pigs" til å uvitende å teste ut endringer som brukes i utviklingen. Reagerte bl. a. på at bilen min nylig i løpet av én uke har lastet opp over 7 gb til Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

#144
Jeg hadde Tesla Mobile Service på besøk for 1 uke siden. (uke 29)
Da hadde jeg 2020.20.x.x
Spurte da om han kunne pushe 2020.28.x.x til min bil.
Han nevnte da at han selv hadde 2020.28.x.x,men at Tesla-ansatte får være med i et software - betaprogram.
Så sjekket han min bil, mars2019 Model 3 LR. Han sa at han på pc-en kunne se min bil/VIN var i et pool for versjon 2020.20.x.x,og ikke noe ny oppdatering var tilgjengelig for min bil.
Han pushet 2020.20.x.x en gang til, og bilen laster ned og installerer. Men det var samme versjon som jeg hadde fra før.
I går, uke 30, fikk jeg 2020.24.6.9.

Utfra overnevnte tenker jeg bilene sitt VIN, (chassisnummer) tilhører forskellige pools/grupper som får software i angitte puljer/tidsperioder.

Motorwatt

Akkurat. Fikk vite nå at dataene som lastes opp mest sannsynlig er "training data". Og nedlastinger er såkalte "triggere", som trigger det som skal sendes i retur.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 21. juli 2020, klokken 21:30
Et eller annet har nå skjedd med fartsgrensevisning.
I løpet av en uke har både Map-data blitt oppdatert, og gått fra 2020.20xxx til 2020.24.6.9 (Model 3)
ENDELIG er 70-sonen fra Midtun til Helldal oppdatert med 70 hele strekket. (Før kuttet den til 50 midt i strekket.)
Men.....da jeg skulle kjøre på motorveien ved Ikea Åsane mot Bergen sentrum, ville den et øyeblikk ha meg i 100. Kan ikke huske den har vist det tidligere, og der er det og har vært 80-sone.

Vel, you fix some, you loose some.
Fantastisk, skulle hatt den fartsgrense oppdateringen når jeg bodde utover der! Midtun-Nesttun tunnelen er og oppdatert med 70!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ElbilErik

Installerer 2020.24.6.11 nå. Ble pushet på LTE av Tesla, tror aldri det har skjedd meg før. Noen som vet hva det er i denne? Har MCU1, HW3, Model S

trykkertor

Sitat fra: Kim- på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:04
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 21. juli 2020, klokken 21:30

ENDELIG er 70-sonen fra Midtun til Helldal oppdatert med 70 hele strekket. (Før kuttet den til 50 midt i strekket.)

Fantastisk, skulle hatt den fartsgrense oppdateringen når jeg bodde utover der! Midtun-Nesttun tunnelen er og oppdatert med 70!
Jeg aner ikke hva som er skjedd. Men nå er den tilbake til gamle 50-sonen midt i 70-sonen igjen.
Ser også at navigasjonsdata er tilbake til 2019 igjen, selv om jeg lastet ned 2020 for et par uker siden.

Men jeg er HELT sikker på at det var 70-sone på rett strekke i bilen for noen dager siden.
For jeg satt og nistirret på 70-skiltet på skjermen, og var nysgjerrig på når den skulle skifte ned fra 70 til 50, og det gjorde den ca 20-30m etter jeg passerte skiltet.

Kim-

Sitat fra: trykkertor på torsdag 23. juli 2020, klokken 21:38
Sitat fra: Kim- på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:04
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 21. juli 2020, klokken 21:30

ENDELIG er 70-sonen fra Midtun til Helldal oppdatert med 70 hele strekket. (Før kuttet den til 50 midt i strekket.)

Fantastisk, skulle hatt den fartsgrense oppdateringen når jeg bodde utover der! Midtun-Nesttun tunnelen er og oppdatert med 70!
Jeg aner ikke hva som er skjedd. Men nå er den tilbake til gamle 50-sonen midt i 70-sonen igjen.
Ser også at navigasjonsdata er tilbake til 2019 igjen, selv om jeg lastet ned 2020 for et par uker siden.

Men jeg er HELT sikker på at det var 70-sone på rett strekke i bilen for noen dager siden.
For jeg satt og nistirret på 70-skiltet på skjermen, og var nysgjerrig på når den skulle skifte ned fra 70 til 50, og det gjorde den ca 20-30m etter jeg passerte skiltet.

Den er trekt tilbake. Kommer senere, ligger info i en annen tråd her om navigation data
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA