Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste Tesla-app for Apple Watch?

Startet av emphezis, fredag 12. juni 2020, klokken 18:40

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Torair på lørdag 27. juni 2020, klokken 09:17
Jeg fant en app som jeg syns virker veldig bra.
Her kan du også velge at app'en ikke skal vekke bilen når den sover.
Heter Watch app for Tesla, koster 44,- kr, kan lastes ned fra AppStore her:
https://apps.apple.com/no/app/watch-app-for-tesla/id1512108917?l=nb

Jeg må bare si meg 100% enig i bedømmelsen over. Jeg har brukt og testet flere apper, men denne er faktisk den første til å ta fantomdrenering på alvor. Fungerer perfekt. I tillegg er det en utvikler som virkelig er aktiv (han er dansk, noe den norske oversettelsen bærer noe preg av). Den nåværende versjonen har noen små mangler, men den neste versjonen som kommer snart, er betydelig oppdatert (det er den jeg har testet). GUI-messig er den nydelig tilpasset AW. Jeg har LTE-versjonen av klokken, og kan være helt uavhengig av mobilen eller nøkkelen (evt. nøkkelkortet). Nøkkelfri kjøring kan nemlig brukes, men pass da på at det er nok strøm på klokken...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Kunne jeg fått en anbefaling på hvilken Apple Watch som gir mest for pengene, eller som er rett og slett er best?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Alltid det nye som er best. Akkurat som med Tesla... Men 4 og 5 med LTE bør være minimum, og så kommer vel 6 til høsten.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pjo

+1 For versjonen med LTE. Avventet helt til AW4 med LTE selv. Praktisk å ha klokke som fungerer selvstendig med tanke på betaling osv. Har brukt den mye til det i disse tider og klarer meg egentlig uten mobil til veldig mye.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

jorgror

Sitat fra: pjo på fredag 31. juli 2020, klokken 23:49
+1 For versjonen med LTE. Avventet helt til AW4 med LTE selv. Praktisk å ha klokke som fungerer selvstendig med tanke på betaling osv. Har brukt den mye til det i disse tider og klarer meg egentlig uten mobil til veldig mye.
Hvis du tenker på Apple pay så funker det stand alone selv på klokker uten LTE.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

turfsurf

Sitat fra: JorEl på fredag 31. juli 2020, klokken 22:32
Kunne jeg fått en anbefaling på hvilken Apple Watch som gir mest for pengene, eller som er rett og slett er best?
Er ikke store forskjellen på 4 og 5, en enkel always on modus på 5. Men like greit å kjøpe siste. LTE er utrolig kjekt, og anbefaler modellen i rustfritt stål med safir glass. Har hatt det siden series 1, bruker klokken hele tiden (CrossFit, kettlebells, tømmerhugging, kajakk m.m.), og ikke fått en ripe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: jorgror på lørdag 01. august 2020, klokken 07:18
Hvis du tenker på Apple pay så funker det stand alone selv på klokker uten LTE.
Ja, men ikke streaming av musikk og podcast. Jeg bruker klokken sammen med øreplugger ganske mye.

Det jeg savner mest er at klokken kan koble seg opp mot bilen med Bluetooth som en telefon. Det hadde vært genialt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på lørdag 01. august 2020, klokken 07:19
Er ikke store forskjellen på 4 og 5, en enkel always on modus på 5. Men like greit å kjøpe siste. LTE er utrolig kjekt, og anbefaler modellen i rustfritt stål med safir glass. Har hatt det siden series 1, bruker klokken hele tiden (CrossFit, kettlebells, tømmerhugging, kajakk m.m.), og ikke fått en ripe.
De som synes det rekker med plenklipping, snømåking, og en ikke for lang kveldstur kan spare ca. 4000.-. (Måtte søke opp både CrossFit og Kettlebels....) :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på fredag 31. juli 2020, klokken 22:42
Alltid det nye som er best. Akkurat som med Tesla... Men 4 og 5 med LTE bør være minimum, og så kommer vel 6 til høsten.
Hvordan er batteritiden på disse nå?
Hadde en Apple Watch for ett par år siden, den ble glatt byttet ut med en Garmin da jeg måtte lade omtrent hver natt. Garmin holder en god uke.
Er Apple fan, har både Mackbook, iPad, iPhone ,AppleTV (solgt da vi har app i tv)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

pjo

Ikke noe stor endring på batteritid. I praksis lader jeg hver dag selv om jeg nok får klemt ut 2 døgn hvis jeg gjemmer å lade (bruker den om natta for søvnmåling/hvilepuls så jeg lader på kvelden
). Har også en Garmin, men bruker den kun til bestemte treningsøkter. Godt fornøyd med AW4 og så ingen grunn til å oppdatere til AW5.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

JorEl

Flotte tilbakemeldinger på klokkevalg. Leste en artikkel som sa at Apple alltid kommer med nye klokker i september. Tror jeg skal klare og vente på AW6 :)
Etter Iphone 3GS har jeg ikke vært Apple-kunde. Kona og ungene er Applebrukere. Nå er det litt mer forlokkende med en "ekte" Tesla-App :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emphezis

Sitat fra: JorEl på lørdag 01. august 2020, klokken 23:31
Flotte tilbakemeldinger på klokkevalg. Leste en artikkel som sa at Apple alltid kommer med nye klokker i september. Tror jeg skal klare og vente på AW6 :)
Etter Iphone 3GS har jeg ikke vært Apple-kunde. Kona og ungene er Applebrukere. Nå er det litt mer forlokkende med en "ekte" Tesla-App :)

Husk at du i realiteten også må ha iPhone hvis du skal ha Apple Watch. Fungerer ikke mot noen andre telefoner, får vel ikke engang satt den opp uten iPhone og Apple-konto. Men mulig du var kjent med dette / har iPhone allerede. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

JorEl

Takk for den. Glemte faktisk å spørre om det :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Jeg har AW 5 uten LTE og har aldri savnet det. Ikke noe problem å få treningsdata osv. Jeg har alltid telefonen med meg så LTE virker litt overkill for meg. Klokka klarer uansett 2 dager uten lading, den er vesentlig bedre enn AW 2 som jeg hadde før.

Motorwatt

Sikkert bra valg for deg, og den sist omtalte appen fungerer også med klokker uten LTE (men da selvsagt med telefonen i nærheten).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA