Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sensitiv varsler for bilbelte?

Startet av Eltempogigante, torsdag 04. juni 2020, klokken 20:37

« forrige - neste »

Eltempogigante

Er det en kjent sak at bilbeltevarsler er i overkant sensitiv og slår inn nesten uten grunn eller bruker litt tid på å slutte å pipe etter at man har festet setebeltet?

lrhanssen

Jepp, det opplever jeg stadig i min leaf 62kWh. Hvis jeg setter vesken min i baksete så kan den slå inn. Noen ganger slår sensoren inn på setet der ingen sitter.. Jada.. litt iritetende for eneste måten å få slått av pipingen er enten sette på beltet eller slå av bilen..


Sent from my iPhone using Tapatalk

ThomasEL

Vet ikke om det er endret på 62kWt-modellen, men på 40kWt fungerte det slik, at hvis en person i baksetet åpnet beltet før bilen sto helt stille, så fortsatte det å ule i lange tider selv om personen åpnet døra, gikk ut og lukket døra igjen. Altså selv om det ikke lenger satt noen i setet..!
Akkurat det husker jeg som en litt irriterende ting.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

TJV

Ja, den pipingen på passasjerer som løsner beltet før bilen er stoppet hadde vært grei, bare den stoppet pipingen når bilen står i ro/park eller er gått ut av bilen.
Skjer med fører også. Plagsomt når jeg hopper ut av bilen, henter posten, og skal kjøre de siste 150m hjem. Kommer jeg over ca 17km/t starter pipingen, men den stopper ikke når jeg er kommet hjem og har satt bilen i park. Den mener tydeligvis jeg er i stooor fare når jeg sitter i bilen uten belte og bilen i park. Forstå det den som kan 🙈 (forøvrig ikke det eneste bilmerke som har det sånn).
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA