Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Aktivere Car-Net / We Connect  (Lest 508 ganger)

Odegaard

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Aktivere Car-Net / We Connect
« på: Torsdag 04. Juni 2020, klokken 18:59 »
Hei, ente opp med å kjøpe en VW E-UP 2015 model idag.

Og har lest på sidene her at We Connect lever litt sitt eget liv...
Prøvd å registrere meg og aktivere We Connect, og når jeg skal legge inn km.stand får jeg opp feil km.stand prøv på nytt.(vet jeg har tastet riktig). Gikk på support og sende mail om det. Som sikkert tar litt tid å få svar på..
Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Finner videoer på youtube som forklarer dette i forhold til E-golf men ikke på E-Up..

Noen som kan hjelpe meg ?

Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..

Men ønsker muligheten til og sette opp forvarming på telefon og ha oversikt, og da må jeg vell ha We Connect?

Daruu

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
« Svar #1 på: Fredag 05. Juni 2020, klokken 21:02 »
Kan være at noe må resettes ja, var sånn du skriver på vår nye også.
En tlf til supporten deres også funket det under 24 timer senere :)

Odegaard

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 07. Juni 2020, klokken 00:11 »
Fått mail av support. :

Hei Eivind,

Takk for din tålmodighet.

Vi har nå mottatt svar tilbake fra teknisk avdeling angående din sak.

Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere.

Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer.

Dette må utføres hos en Volkswagen forhandler.

Send oss kontakt informasjon til ditt verksted slik at vi kan informere de om hvilken behandling som må utføres.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett i ditt tilfelle.

Noen som vet hvor lang garanti det er på dette ? 2015 mod, registrert desember 2014.
Har svart at jeg ikke ønsker dette byttet om ikke dem kan svare på om det er garanti/reklamasjon før Møller bytter noe som helst..
Leser det er såpass mye tull med Car Net / We Connect at jeg gidder ikke koste på bilen noe dyre greier..

Men merkelig dem ikke vil prøve og resette eller lignende først?

Gnist

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: ſøndag 07. Juni 2020, klokken 19:27 »
Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.

storeulv

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: ſøndag 07. Juni 2020, klokken 23:34 »
Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.
Ja, du har lovfestet 2 års reklamasjonsrett ved bruktbilkjøp mellom private i Norge. Har du kjøpt hos forhandler er reklamasjonsretten 5 år.
VW eGolf 09.2017
Audi e-tron 50 08.2020 (bestilt april 2020)

aageaasved

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Mandag 08. Juni 2020, klokken 08:06 »
min fikk denne feilen 20 mai meget rart at flere har fått feilen rundt samme tid

Odegaard

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Mandag 08. Juni 2020, klokken 09:44 »
Damen jeg kjøpte bilen av var ikke klar over at man kunne koble mobilen til bilen.
Hun viste heller ikke om Cruise Control eller regenereringsfunksjonene på bilen etc...

Så og klage til henne blir bare unødvendig "krangling" mot et menneske som var veldig hyggelig og ryddig. Og hun var med 99% sikkert ikke klar over at dette var ødelagt og må erstattes.

Og oppdage feilen for min del var ikke så vanskelig egentlig.. Prøvde koble til telefonen, det går for og spille av musikk osv. Registrere seg på we connect portalen siden så får jeg opp feil km.stand selvom det er riktig, sendte mail til support og noen dager etterpå sier de at det må byttes..

Men at support/tekniker(mange fine titler) kan si med engang det må byttes, fremfor og prøve resette eller oppdatere noe syns jeg er litt merkelig..

Elmo

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #7 på: Mandag 08. Juni 2020, klokken 22:56 »
Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..
Sånn har min eUp 2014 alltid oppført seg.

Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Odegaard

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: Tirsdag 09. Juni 2020, klokken 21:24 »
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093

Tusen takk! skal prøve dette imorgen og se.

SNOW

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: Tirsdag 30. Juni 2020, klokken 12:25 »
@odegard Fant du ut noe mer om dette? Jeg har det samme på min 2014 modell og de skal ha 10.000kr for å bytte den.