Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivere Car-Net / We Connect

Startet av Odegaard, torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Amatøren på onsdag 29. juli 2020, klokken 10:34
Så når 3G slås av er man prisgitt 2G, men det er bare det at det er ikke 2G dekning over alt da man prioriterte tale over 4G da det kom for å ta over for 3G.
Vel . . . i følge Telenors dekningskart så er det 2G dekning over alt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

pladask

Sitat fra: Odegaard på søndag 07. juni 2020, klokken 00:11
Fått mail av support. :
   

Hei Eivind,

Takk for din tålmodighet.

Vi har nå mottatt svar tilbake fra teknisk avdeling angående din sak.

Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere.

Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer.

Dette må utføres hos en Volkswagen forhandler.

Send oss kontakt informasjon til ditt verksted slik at vi kan informere de om hvilken behandling som må utføres.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett i ditt tilfelle.


Noen som vet hvor lang garanti det er på dette ? 2015 mod, registrert desember 2014.
Har svart at jeg ikke ønsker dette byttet om ikke dem kan svare på om det er garanti/reklamasjon før Møller bytter noe som helst..
Leser det er såpass mye tull med Car Net / We Connect at jeg gidder ikke koste på bilen noe dyre greier..

Men merkelig dem ikke vil prøve og resette eller lignende først?

Jeg fikk nøyaktig samme e-post. Hos meg har dette fungert hele tiden men jeg glemte å fornye abb.  sist og gjorde det 14 dager etter det var utløpt. Kom da inn, men km oppdateres ikke og kan ikke starte varmeapparat osv. Meldte dette til VW connect i Norge. De forklarte da med at dette var pga GDPR og at de i tyskland måtte resette. Dagen etter kom denne eposten. Og møller skulle ha 10.000 ja... :o

hybrid88

Sliter med dette nå. Hva har dere gjort med problemet?
Etron 55
E-golf
911 GT3

Amatøren

Sitat fra: Elmo på onsdag 29. juli 2020, klokken 14:22
Vel . . . i følge Telenors dekningskart så er det 2G dekning over alt.
Vel... Ikke akkurat der jeg parkerer i nærheten av hytten oppe på fjellet om sommeren. Dekning ca 100 m unna, men ønsker ikke ytterligere 100 m å gå til hytten. Det holder med ca 600 m.

Det er heller ikke parkeringsmulighet der. Kan ikke stå og blokkere kjerreveien ned til badeplassen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hybrid88

Har fått beskjed om at de må bytte simkortet i bilen og at det koster over 10.000 for å få connect tjenester til å funke?? Helt sykt
Etron 55
E-golf
911 GT3

Elmo

Sitat fra: hybrid88 på mandag 04. januar 2021, klokken 09:39
Har fått beskjed om at de må bytte simkortet i bilen og at det koster over 10.000 for å få connect tjenester til å funke?? Helt sykt

Sa de hvorfor SIM-kortet må byttes ?

Har du forsøkt dette ?
Sitat fra: Odegaard på torsdag 04. juni 2020, klokken 18:59
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hybrid88

#21
Først fikk jeg beskjed om at de måtte sende beskjed til tyskland om å aktivere sim og at det tok noen dager. Det hjalp ikke. Så fikk jeg nye instrukser. Etter fryktelig mye frem og tilbake og forsøk på det ene og det andre etter bistand fra VW digitale tjenester fikk jeg beskjed om at bilen må på verksted. Vi har prøvd forskjellige ting men jeg har ikke prøvd å dra ut sikringen.

Har prøvd å skru av og på infotainment(gjøre en reset), fabrikkinnstillinger osv osv. Det virker som bilen ikke er på nett og kommuniserer ikke. Får ikke lagt oss til som hovedbruker ved å taste inn kilometer. Kommer feilmelding om at vi har forsøkt å taste inn kilometerstand for mange ganger og at inntasting er sperret. Uten at de klarer å hjelpe oss videre på kundeservice måtte de sende en sak videre til teknisk avdeling. Det tok noen dager til også.....

Dette er den siste mailen jeg fikk fra dem:

Takk for din henvendelse.

Vi har nå fått tilbakemelding fra vår tekniske avdeling.

For at utfordringen du opplever skal bli løst, må du besøke et verksted.

Vi setter pris på om du kan informere oss om hvilket verksted du ønsker å besøke, slik at vi kan ta kontakt med verkstedet. De vil deretter kontakte deg for å avtale en tid for å se på bilen.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett.

Har du andre spørsmål eller behov for ytterligere assistanse, kan du svare på denne e-posten eller kontakte oss per telefon – 800 12 651 (man-søn kl. 08:00-20:00).

Vi ønsker deg en fin dag!

Etron 55
E-golf
911 GT3

epifant

Etter alle trådene om dette sitter jeg igjen med et sterkt inntrykk av at bilene rett og slett kan "falle ut av systemet" i Tyskland og at den eneste fiksen VW har kommet med er å belaste kundene 10 000 kroner for å bytte ut komponenter slik at bilen kan snakke med serverne igjen... :o

Tipper det er samme folkene som står bak kodingen av varmeapparatet.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Radiobil1

Noen som vet hva denne kommunikasjonsenheten består av, og hvor den sitter?

Det virker nå helt meningsløst at en liten kom-enhet skal koste 10 000 nok i innkjøp og å bytte.
Noen som har fått et spesifisert tilbud på hva hver del beregnes til?

Også hos meg så virket alt helt fint inntil jeg lot abb løpe ut, fordi jeg syntes det var for dyrt.
Når vi nå skal starte det opp igjen, så virker det ikke. Blir det ødelagt fordi det ikke brukes da, virker rart.

Nå skal den på verksted så får vi se om de klarer å vekke den til live igjen?

Elmo

Sitat fra: Radiobil1 på torsdag 28. januar 2021, klokken 12:02
Også hos meg så virket alt helt fint inntil jeg lot abb løpe ut, fordi jeg syntes det var for dyrt.
Når vi nå skal starte det opp igjen, så virker det ikke. Blir det ødelagt fordi det ikke brukes da, virker rart.
Jeg lot også abo løpe ut, og var uten et par år.
Da jeg valgte å starte opp igjen for litt over ett år siden pga endret behov så tok det litt tid og mailer før den kom opp igjen, men bilen var ikke inne på verksted.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radiobil1

Bilen var inne hos VW og de fant ikke noe galt på kom-enheten under test.
De fikk Servergjengen i Tyskland til å resette bruker og sim-kort og dagen etter så funket det.
Brukte web løsningen via PC og ikke app. Måtte legge inn nøyaktig km stand, og når det stemte, så kom det opp gitt!

Fikk dem til å bytte fjøra i tanklokket også, så slapp jeg å ødelegge noe i kulda.

1600 kr skulle de ha for de to småjobbene.

Sjekket også pris på årlig service, det skulle de ha 3200 kr for. Det er bare en sjekk av masse komponenter i den og ikke noe skal byttes. Det er grisedyrt.
Da går jeg på en elbil godkjent kjede.
Hva har dere å foreslå?

Jejl

#26
Snakket med en som jobbet som mekaniker på et større merkeverksted, og han kunne fortelle at service på elbil var noe av det de tjente mest penger på. Flere tusen for det som i praksis er rundt 30 minutters arbeid. EU-kontroll til 1200 kr var det mye mindre fortjeneste på. Forrige "service" jeg hadde på kangooen bestod av en EU-kontroll og et kupe filter som ble fjernet etter at jeg fortalte at jeg ikke hadde pollenallergi.
Å kjøre uten filter var en positiv overraskelse! En irriterende ulyd i vifta som hadde vært der i mange år forsvant umiddelbart.

Model Y

For de som evt opplever samme problem. Her er løsningen. Innbetalt på relativt kort tid i forhold til abonnementskostnad.
Også er det faktisk stabilt 😁

https://docs.openvehicles.com/en/stable/components/vehicle_vweup/docs/index_t26.html

epifant

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

epifant

Fikk denne på mail i dag:

Sitatvi ønsker å informere om at appen "We Connect" deaktiveres fra 08.11.2023 og driften opphører.

We Connect-funksjoner som til nå kunne betjenes via We Connect-appen, kan fra dette tidspunktet brukes via Volkswagen-appen. Volkswagen-appen kan lastes ned her i Google Play Store eller her i Apple Store.

Du kan selvsagt bruke We Connect-appen som vanlig frem til deaktiveringen.

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.

Vi takker for interessen i We Connect-appen og ønsker lykke til med Volkswagen-appen.

Så får man se hvor godt Volkswagen-appen fungerer. Kan vel bare gå én vei.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA