Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utstyr å anbefale til Model S?

Startet av emphezis, onsdag 27. mai 2020, klokken 00:54

« forrige - neste »

emphezis

Har akkurat kjøpt meg en Tesla Model S Long Range Performance Ludicrous (*puh*) i Raven-versjon.

Lurer på om noen har utstyr å anbefale? Da tenker jeg på trådløs mobillader, harddisk til Sentrymode osv.

Hva er must have for dere som kjenner Model S?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

emphezis

2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Rosstopher

Sitat fra: emphezis på onsdag 27. mai 2020, klokken 01:36
Noen som har erfaring med eks. denne?

https://www.begood.no/products/tradlos-lader-tesla-model-sx-med-to-koppholdere

Genialt. Nå fikk jeg lyst på en sånn. Jeg ser Aliexpress har samme produkt til 690 kroner, så det der er vel ikke så verst pris hvis det er inkludert moms?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Motorwatt

#3
Kjøp heller denne uten flaskeholdere. Flasker står ustøtt i den du har bilde av. Er ikke dyp nok. Fåes med lader.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Så kan du heller kjøpe denne for å få flasker til å stå støtt i original flaskeholder: (kr. 299,-)

https://nobra3d.com/?product=cup-support

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tornaldo

#5
Men hvem vil ha flaskeholder der man hviler armen? Jaja, smak og behag antar jeg.

Jeg har en eBay variant av den første det er bilde av her, med flaskeholder, samt for 70-80 kr laget en enkelt trådløs lader. Jeg synes flaskeholderen, selv om den er litt grunn, holder veldig fint på både kaffekopp og halvlitersflasker/bokser. Men nå ha ikke jeg Long Range Performance Ludicrous  :D
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

emphezis

Min tanke var også at jeg ikke vil ha flasker der jeg skal hvile armen... (merkelig plassering av Tesla spør du meg). La merke til at de flaskeholderne var veldig grunne, men tenkte de kanskje dugde til 0,5 liters flasker?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Motorwatt

Sitat fra: emphezis på onsdag 27. mai 2020, klokken 09:02
Min tanke var også at jeg ikke vil ha flasker der jeg skal hvile armen... (merkelig plassering av Tesla spør du meg). La merke til at de flaskeholderne var veldig grunne, men tenkte de kanskje dugde til 0,5 liters flasker?
Jeg har ingen problemer med å ha flasker i armlenet, og samtidig hvile armen bak flaskene. Jeg har ganske normal lengde på armene tror jeg...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. mai 2020, klokken 09:06
Jeg har ingen problemer med å ha flasker i armlenet, og samtidig hvile armen bak flaskene. Jeg har ganske normal lengde på armene tror jeg...
Ikke jeg heller.
Kjører albuebeskytteren frem til flasken, slik at den holder seg i ro.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Sitat fra: Klykken på onsdag 27. mai 2020, klokken 09:31
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. mai 2020, klokken 09:06
Jeg har ingen problemer med å ha flasker i armlenet, og samtidig hvile armen bak flaskene. Jeg har ganske normal lengde på armene tror jeg...
Ikke jeg heller.
Kjører albuebeskytteren frem til flasken, slik at den holder seg i ro.
Hm. Ok. Jeg er bare vant til å ha albuen på midtarmlenet og hvile hånda på (automat)girspaken fra min gamle bil. Så synes nesten det var vanskelig å ikke ha noe å hvile hånden på i Tesla'en. Skjønner jeg må legge meg til nye armvaner. ;-)

Noen som har erfaring med mod'en som åpner og lukker (med softclose) frunken?
https://www.bilkomponenter.no/products/elektrisk-apning-og-lukking-av-frunk-tesla-model-s
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

Er du villig til å kaste bort garantien for frunk-området på dette?
Jeg benytter sjeldent frunken til noe, da bagasjen bak i bilen er mer enn enorm nok for vårt bruk. Åpner kun en gang i blant for å vaske plasten rundt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Sitat fra: Klykken på onsdag 27. mai 2020, klokken 10:15
Er du villig til å kaste bort garantien for frunk-området på dette?
Jeg benytter sjeldent frunken til noe, da bagasjen bak i bilen er mer enn enorm nok for vårt bruk. Åpner kun en gang i blant for å vaske plasten rundt.
Usikker? Hvor mye kan gå galt? Ser for meg at frunk aldri blir brukt om jeg skal åpne manuelt og lukke den med å lage heftige fingermerker på panseret. Så hvis den i hele tatt skal brukes tror jeg elektronisk er veien... Men var litt mindre plassen foran enn jeg trodde, så blir kanskje ikke så mye brukt.. Kanskje litt råflott å svi av 7-8000 kroner (2000,- for montering) på noe sånt.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

emphezis

2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

cra

Å ikke kjøpe noe før du vet at du trenger det er kanskje det beste rådet, ja.

En liten ting jeg kan anbefale er strikk mellom "vinduskarm" på bakluka ned på hattehylla slik at bakre halvdel av hattehylla vippes opp når du åpner bakluka. Strikk (a.k.a. bungie cord) fås kjøpt på velutstyrte sportsbutikker (de som selger sportsutstyr, ikke nesten bare klær) eller på nett. Feste i kanten ved vinduet gjøres enkelt med en litt stor knute en bare presser inn. Feste i hylla kan gjøres på flere måter. En skrue, et hull med en pen gjennomføring, eller et klips. Jeg har laget et klips til 3D-printing (kan sende deg fila hvis du har tilgang til printer og vil prøve den).

Det forekler inn- og utlasting mye når hylla vippes opp.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA