Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Connect Key

Startet av UWSCSI, søndag 24. mai 2020, klokken 11:24

« forrige - neste »

UWSCSI

Hei

Vi har en Audi e-tron Edition One. Tror jeg har funnet ut det meste om bilen, men dette med Audi Connect Key er jeg usikker på. Skal det være mulig å sette opp slik at mobiltelefonen brukes som nøkkel i stedet for den mer tradisjonelle nøkkelen?
2019 Audi e-tron 55
2019 Hyundai Kona (solgt)
2013 Nissan Leaf (solgt)

daktari

Sitat fra: UWSCSI på søndag 24. mai 2020, klokken 11:24
Hei

Vi har en Audi e-tron Edition One. Tror jeg har funnet ut det meste om bilen, men dette med Audi Connect Key er jeg usikker på. Skal det være mulig å sette opp slik at mobiltelefonen brukes som nøkkel i stedet for den mer tradisjonelle nøkkelen?
Det er ekstrautstyr, så du må først finne ut om bilen er bestilt med det utstyret. Det er mulig du finner det i listen i appen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

UWSCSI

#2
e-tron edition one kom vel med en fast pakke av ekstrautstyr...
I følge appen under "Spesialutstyr" og "Komfort" så står det "Audi Connect nøkkel"...
...
Når jeg forsøker å sette opp "Audi connect Nøkkel" står det at gjenstående er "verifikasjon av Audi Partner"... "nøkkelkort inaktivt"...

Nå er det ikke nøkkelkort jeg vil sette opp...

Blir litt forvirret av begrepene som brukes, så får vel høre med Audisenteret...

Bruker Androidtelefon BTW
2019 Audi e-tron 55
2019 Hyundai Kona (solgt)
2013 Nissan Leaf (solgt)

storeulv

...og man må vel ha Android-telefon?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

daktari

Sitat fra: UWSCSI på søndag 24. mai 2020, klokken 12:27
e-tron edition one kom vel med en fast pakke av ekstrautstyr...
I følge appen under "Spesialutstyr" og "Komfort" så står det "Audi Connect nøkkel"...
...
Når jeg forsøker å sette opp "Audi connect Nøkkel" står det at gjenstående er "verifikasjon av Audi Partner"... "nøkkelkort inaktivt"...

Nå er det ikke nøkkelkort jeg vil sette opp...

Blir litt forvirret av begrepene som brukes, så får vel høre med Audisenteret...

Bruker Androidtelefon BTW
Ja, det var masse styr der man må registreres et audisenter som kan autentisere deg. Så først må man velge selger/verksted i appen, så må man reise opp dit og vise ID og de gjør noe greier, så blir det aktivert. Grovt fortalt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 14:28
Sitat fra: UWSCSI på søndag 24. mai 2020, klokken 12:27
e-tron edition one kom vel med en fast pakke av ekstrautstyr...
I følge appen under "Spesialutstyr" og "Komfort" så står det "Audi Connect nøkkel"...
...
Når jeg forsøker å sette opp "Audi connect Nøkkel" står det at gjenstående er "verifikasjon av Audi Partner"... "nøkkelkort inaktivt"...

Nå er det ikke nøkkelkort jeg vil sette opp...

Blir litt forvirret av begrepene som brukes, så får vel høre med Audisenteret...

Bruker Androidtelefon BTW
Ja, det var masse styr der man må registreres et audisenter som kan autentisere deg. Så først må man velge selger/verksted i appen, så må man reise opp dit og vise ID og de gjør noe greier, så blir det aktivert. Grovt fortalt.

Oj, går det an å gjøre det mer tungvint? Dårlig, Audi. På Tesla Model 3 fikser man det selv fra skjermen i bilen på noen sekunder. Ingen grunn til å gjøre det mer tungvint enn det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ThomasEL

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. mai 2020, klokken 15:03
Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 14:28
Sitat fra: UWSCSI på søndag 24. mai 2020, klokken 12:27
e-tron edition one kom vel med en fast pakke av ekstrautstyr...
I følge appen under "Spesialutstyr" og "Komfort" så står det "Audi Connect nøkkel"...
...
Når jeg forsøker å sette opp "Audi connect Nøkkel" står det at gjenstående er "verifikasjon av Audi Partner"... "nøkkelkort inaktivt"...

Nå er det ikke nøkkelkort jeg vil sette opp...

Blir litt forvirret av begrepene som brukes, så får vel høre med Audisenteret...

Bruker Androidtelefon BTW
Ja, det var masse styr der man må registreres et audisenter som kan autentisere deg. Så først må man velge selger/verksted i appen, så må man reise opp dit og vise ID og de gjør noe greier, så blir det aktivert. Grovt fortalt.

Oj, går det an å gjøre det mer tungvint? Dårlig, Audi. På Tesla Model 3 fikser man det selv fra skjermen i bilen på noen sekunder. Ingen grunn til å gjøre det mer tungvint enn det.

Fullt SÅ tungvint er det vel dog ikke..? Hvis forhandler har husket å verifisere deg som eier i sitt datasystem, så skal du vel kunne ordne alt selv?

(Jeg antar det er samme som med det å låse/låse opp med appen..?  Hos meg hadde ikke forhandler gjort denne verifiseringen, så jeg måtte ta en telefon. Så ordnet han det, og alt fungerte.)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

UWSCSI

Alt ble fikset med en telefon til forhandleren. Tok 5 minutter å sette opp... fungerer helt fint :+1
2019 Audi e-tron 55
2019 Hyundai Kona (solgt)
2013 Nissan Leaf (solgt)

daktari

#8
Trygt å vite. så hvis jeg hacker eposten din og Audi-passordet kan jeg bare ringe til forhandler og få  nøkkel til millionbilen!

Bare sende en fake epost til alle medlemmene i FB-gruppene, med "aktiver nye tjenester i appen, logg inn her" og så har man alt...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 30. mai 2020, klokken 11:08
Trygt å vite. så hvis jeg hacker eposten din og Audi-passordet kan jeg bare ringe til forhandler og få  nøkkel til millionbilen!

Det er en grunn til at man har tofaktor autentisering. Pinkode på mobilen er dog sprøtt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

woody

Hei.
Jeg får beskjed om at jeg ikke er verifisert når jeg skal sette opp nøkkel. Samme som noen over her. Men forhandler sier jeg er verifisert og hovedbruker. Noen tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA