2020.20.X

Startet av Motorwatt, tor 21. mai 2020, kl. 09:04

« forrige - neste »

streken

Jeg fikk 2020.20.1 sist uke, og det var ikke spesielt mye nytt ved første øyekast, men autopiloten har fått en oppstramming.

Jeg har en strekning jeg bruker for å teste utviklingen, rv 152 fra Korsegården retning Drøbak. Midtstripe til ca halvveis, deretter noen utfordrende svinger og periodevis mye møtende trafikk.
For hver andre oppdatering har jeg kommet litt lenger mot Drøbak før jeg har måttet gripe inn, og i dag ble en merkedag! Med sola imot og flere store busser på de smaleste partiene, Teslaen kjørte hele strekningen selv, fra siste rundkjøring ved Korsegården til den første ved Dyrløkke. Uten alarmer, uten vingling. Jeg passet godt på, men følte meg aldri utrygg.

Framtiden er fortsatt meget spennende, i positiv forstand :police:

Ja, og: regnsensoren er for første gang tilnærmet eksemplarisk - søndag kjørte jeg hjemmefra til Moss (alt fra grusvei til motorvei, med vekselvis mye regn og opphold) - ikke en eneste gang trengte jeg å overstyre vindusviskerne.

Så langt meget fornøyd med denne oppdateringen, altså.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

xerxes

Sitat fra: Motorwatt på man 08. jun 2020, kl. 23:54
2020.20.5 er det som har GPS i Changelog.

Er 2020.20.5 jeg har, stod ingenting om gps i teksten som poppa opp i bilen.

Motorwatt

Synd, for da ligger EU etter allerede:

MuskElBil

Installerte 2020.20.12 nå på morgenkvisten.
Fortsatt ingenting i release notes om gps oppdatering.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Wibla

Jeg fikk også 2020.20.12 i dag, men har ikke sjekket release notes enda.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

2020.20.12 har også GPS oppdatering i Norge: (men har ikke utført re-kalibrering ennå).

JorEl

Herlig når oppdateringen kommer til sin egen bil :) 2020.20.12. Måtte ut og lese hva som var nytt med denne GPSen. Men forstår nå at bilen fikser alt selv. Men tok likevel en omstart.

Gleder meg til å kjøre med FSD i dag. Synes AP har blitt bedre de siste månedene, bilen kjører mer presist. Har siden slutten av 2018 et par "AutoPilot-løyper". Har fått satt inn HW3, og er godt fornøyd med progresjonen siste tiden. Om dette med GPS, gjør Teslaen bedre? Håper det. Nå skal vel Tesla heve prisen på FSD 1.Juli og da må det vel skje noe mer fremover.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Regner med at dette er rekalibrering?

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på tor 11. jun 2020, kl. 10:25
Regner med at dette er rekalibrering?
Nei, det er "annen fartgrense på forskjellige tider av døgnet". Som jeg ikke husker hva heter på engelsk i farta.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Hmmm. Kjørte på en landevei uten hus/skoler etc. på "mils" avstand, og ikke noe skilt som viste slike begrensninger. Men mye trolig det du sier da det lille grå symbolet er en klokke.

Lynet

Fikk 20.12 i dag. Og på min vanlige 7milstur hadde jeg ikke en eneste fantombremsing, er det mulig 😀
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mthoring

Fikk 2020.20.1 i går, og problemet med Tesla og ZapCharger Pro består.

82 charging started / charging stopped -meldinger i løpet av en natt.

Noen andre som lader på ZapCharger Pro med Tesla S/X og fw >=2020.16 som kan bekrefte samme problemet? Man må skru på notifications for charging started / stopped i app for å se det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

RuneW

Sitat fra: Lynet på fre 12. jun 2020, kl. 00:14
Fikk 20.12 i dag. Og på min vanlige 7milstur hadde jeg ikke en eneste fantombremsing, er det mulig 😀

Er dette en strekning du har vært plaget av dette før?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: Lynet på fre 12. jun 2020, kl. 00:14
Hva slags vei? Motorvei, 2-felt med brede felt, smale felt, midtlinje, etc.?

Lynet

E6 Trondheim til Stjørdal. Har vært ille plaget både i tunnelene og ved kryssende veier tidligere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA