Drive mode: Erfaringsbaserte preferanser og forskjeller

Startet av ThomasEL, ons 13. mai 2020, kl. 22:19

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: daktari på tor 14. mai 2020, kl. 10:36
Det jeg savner mest er den superfølsomme wattpedalen til Tesla, som gjør at du kan kjøre den nærmest telepatisk. De har truffet balansen veldig godt. Det er altså ikke "smellet" ved full aks jeg savner.

Nja, litt delte meningen om hva folk foretrekker der også. Jeg synes Teslaene er for følsomme i vanlig kjøremodus, heldigvis kom de med "chill mode" for noen år siden. Den er perfekt etter min (og konas) mening så begge våre biler står permanent i chill mode. Min X har ikke vært ute av den modusen på år, Model 3 har stått i den siden den var ny.

Sitat
Litt teit av Audi å emulere 3L treg diesel automat, og dermed kreve av meg et suboptimalt kjøreprogram med 2 knepp på girknotten istedetfor én. Hvem er det egentlig bra for? Kona vil heller tilbake til Tesla pga. den var bedre å kjøre. Jeg liker derimot fjæringskomforten og det lave støynivået til e-tron.

Må man faktisk velge kjøreprogram hver gang man starter bilen? Lagres ikke slikt i førerprofilen? Husker det var slik med Leafen, måtte manuelt velge eco hver eneste gang. Plagsomt.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ThomasEL

Nei, den husker kjøreprogrammer (comfort, auto, dynamic etc)
Men hvis man vil velge «S» med gearspaken, så må det gjøres for hver gang.
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hyperstress

Ikke dersom man har satt det som default på individual, eller benytter dynamic mode.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA