Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke brikker/apper bør man ha og bruke?

Startet av Øyvind.h, onsdag 13. mai 2020, klokken 09:15

« forrige - neste »

Counterpointer

På Elbilforeningen sin brikke så er 0 og O helt like i serienummeret. Det kan være greit å være obs på.

Hvis du har problemer med registreringen kan det være en grunn.

Det er egne tråder om Ionity, mange som registrerer seg hos et selskap som heter Maingau hvor du får lavere pris enn med direkte avtale med Ionity.

RJK

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. mai 2020, klokken 19:20
På Elbilforeningen sin brikke så er 0 og O helt like i serienummeret. Det kan være greit å være obs på.

Hvis du har problemer med registreringen kan det være en grunn.

Det er egne tråder om Ionity, mange som registrerer seg hos et selskap som heter Maingau hvor du får lavere pris enn med direkte avtale med Ionity.

Registrerte meg på Chargepoint av samme grunn. Den viser fremdeles 72,96 kr per session på Ionity Dal, som jeg nettopp sjekket nå. Oppfattet den som lettere å registrere på fra Norge, men det er ut fra det jeg har lest. Har dog ikke testet Maingau, så det kan jo hende det er feiloppfattet...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Elbilforum admin

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. mai 2020, klokken 19:20
På Elbilforeningen sin brikke så er 0 og O helt like i serienummeret. Det kan være greit å være obs på.

Det er alltid -NULL-.

Øyvind.h

Da er første CCS lader testet. I går skulle jeg kjøre 21 mil med mye motorvei, full bil og litt diverse i boggihengeren til en hytte på 800 meter. Jeg trodde jeg måtte lade for å ha komfortabel margin, men det viste seg raskt at det ikke var nødvendig så jeg hadde egentlig tenkt til å droppe lading.

På Circle K Minnesund møtte jeg en som skulle kjøpe 6 stoler jeg hadde i tilhengeren. Etter overlevering ble jeg stående rett ved laderne. Ettersom kona var inne for å kjøpe noe småtteri tenkte jeg at jeg like greit kunne teste lading. Det så ikke så bra ut fra avstand, der en eGolf eier virket å knote en del. Eieren gikk i hvert fall frem og tilbake mellom bil, lader og tastet ivei på mobilen 2-3 minutter før jeg bestemte meg for å teste. Det kom også en med Leaf som kjørte to runder rundt laderne før hun kjørte videre. Og to av stolpene hadde gule lapper med "ute av drift" på seg. Førsteinntrykket virket derfor ikke helt bra.

Men jeg kjørte bort til en lader, plugget i, startet appen og valgte lader, og vipps var lading i gang umiddelbart. Alt fungerte og jeg plugget fra igjen eter 3-4 minutter. Fikk bare 5% ekstra, men det skyldes at batteriet var ganske fullt og ladepause strengt talt helt unaturlig.

Alt i alt en god opplevelse, selv om førsteinntrykket var nedslående. Kom frem på hytta med 27% igjen (22% uten lading). Skal prøve å legge inn Mercedes Me kortet som ekstra brikke hos Circle K. Det kan være praktisk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Batman

i går har jeg brukt Chargemap til å planlegge reisen min. Jeg gikk inn i bilen min, batterinivået mitt, målet mitt. Chargemap laget en turplan hvor jeg skulle stoppe i CircleK 300KW ladestasjon, lade 15min og fortsette turen. Da jeg dro dit var ladestasjonen stengt og var stengt i lang tid. Det hadde lagt til litt nervøs tid for meg, da jeg hadde lite batteri, fortsatt hadde 70 km vei og ferje å rekke. hvilken app veiplanlegger er mest pålitelig?

turfsurf

Sitat fra: Batman på lørdag 16. april 2022, klokken 11:55
hvilken app veiplanlegger er mest pålitelig?
Chargefinder pleier å være bra på live status.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA