Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samletråd: Cybertruck - dette vet vi så langt

Startet av Rosstopher, søndag 10. mai 2020, klokken 09:50

« forrige - neste »

RJK

Er det noe jeg har lært, er det at den største idioten gjennom tidene enda ikke er født! 8)  Og innimellom der, er det mange med "lure" idéer som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten eller logikk.

Jeg tror, blant alle de som er smart nok til å tenke som du gjør, at man holder seg til det som man vet stemmer og lar de som har størst nytte få kose seg med de med lengre kabel, at det finnes mer enn nok med de som hopper på den mindre logiske tankebanen og velger V4..

Men uansett, når det blir litt utvalg av stasjoner med blanding, så får man jo se hva som viser seg å bli realiteten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#318
En «må se» video fra sandy i munro live for alle oss CT frelste ;D

https://youtu.be/qb-uVS9Fz90?si=qFwq0Nz9IDUFB498

Og denne litt eldre om innvendig osv men han med for stor airbag mage :o som jeg ikke har sett før på Munro han startet med å si han ikke likte CT utseende. For en merkelig type men han er teknisk flink da selv om han ikke eier god smak» for CT er som nydelig kunst, litt som Mona Lisa  ;D

https://youtu.be/Wq-yBcq0Ekg?si=6prG00eUX45DR1WV

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric cars in Norway

#320
Jor.. :+1: takker for lenken. Et utrolig godt design sier Sandy. Er enig med han jeg. Legger ved to tøffe bilder.

Electric cars in Norway

#321
Denne nyeste fra Munro er også også veldig informativ
https://www.youtube.com/watch?v=GGvNbf2W0AU

Cybertruck Thermal Management: A Departure From Previous Tesla Models


Inne på CT forumet er det nå begynt å komme frem noen mindre problemer blant CT eierne https://www.cybertruckownersclub.com/forum/threads/wtf-moment-my-cybertruck-made-a-sudden-hard-brake-stop-for-vehicle-on-other-side-of-2-lane-highway.13856/


Daniel_0007

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 09. april 2024, klokken 21:58https://electrek.co/2024/04/09/tesla-cybertruck-teardown-battery-pack-is-half-empty-confused/?fbclid=IwAR3VJypJnAAlqJhRbF3SZ-YuiCkh8Gs79cqAEpZHypQh4HtO74_HBiOxF0Y_aem_ASlAvlxSFZe70Jxtt3FtkudkM04Tnp5W3Afn9CcwZOAvavk0aWKUZhx7cn1mPNeeKGc


Merkelig å ha tomrom når de selger en dyr oppgradering som likevel ikke når den lovede rekkevidden?

Er det så merkelig? De sliter med produksjonen av 4680 cellene, de ønsker å lage flest mulig for laveste kostnader, største kostnaden er batteriet.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

SitatMerkelig å ha tomrom,,,,,


Jeg så ikke den  komme

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 09. april 2024, klokken 23:36
SitatMerkelig å ha tomrom,,,,,


Jeg så ikke den  komme

Litt som en PC - ledig plass for oppgradering om noen år  ;D  ;D

Fin humor på Tesla-ingeniøren, som sier at glasset er halvfullt, og ikke halvtomt  ;D
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 10. april 2024, klokken 09:12
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 09. april 2024, klokken 23:36
SitatMerkelig å ha tomrom,,,,,


Jeg så ikke den  komme

Litt som en PC - ledig plass for oppgradering om noen år  ;D  ;D

Fin humor på Tesla-ingeniøren, som sier at glasset er halvfullt, og ikke halvtomt  ;D
Kjenner ikke at det er veldig betryggende at de bruker humor, når det ikke gis forklaring.
Er jo flere forklaringer, din forklaring om plass til oppgradering faller også i humorkategorien da ett driftsbatteri i en elbil ikke kan åpnes uten at det blir mye dyrere enn å sette inn ett nytt!

Hvorfor kan de ikke si om det er mangel på batterier eller marginen på bilen som blir for lav?

Jeg skal nok aldri ha noen Cybertruck uansett, men hadde jeg vurdert den så hadde jeg blitt skeptisk. Særlig nå som Silverado har omtrent dobbel rekkevidde og antagelig ligger i samme prisklasse🤷🏻

Første utgave av Cybertruck blir ikke veldig attraktiv om neste har full batterikasse.

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 10. april 2024, klokken 12:05din forklaring om plass til oppgradering faller også i humorkategorien da ett driftsbatteri i en elbil ikke kan åpnes uten at det blir mye dyrere enn å sette inn ett nytt!
Her leser vi ganske forskjellig. Jeg leste rom for oppgradering av senere modeller og ikke de som allerede er produsert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

#328
Sitat fra: Handyman på onsdag 10. april 2024, klokken 12:43
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 10. april 2024, klokken 12:05din forklaring om plass til oppgradering faller også i humorkategorien da ett driftsbatteri i en elbil ikke kan åpnes uten at det blir mye dyrere enn å sette inn ett nytt!
Her leser vi ganske forskjellig. Jeg leste rom for oppgradering av senere modeller og ikke de som allerede er produsert.

Ja, begge deler. Både at de skal slippe å omkonstruere bilen om de vil fylle opp senere prduserte biler med batterier, men og dersom de vil tilby flere forskjellige batteristørrelser på et senere tidspunkt, uten å måtte ha forskjellige karosseri, og i tillegg, om en om kanskje 8 år etter at bilen er registrert ønsker å poppe inn en annen og større batterikapasitets-kasse, etter at prisene forhåpentligvis har kommet enda lenger ned, så kan en bruke samme størrelse på kassen, men med flere celler inni. Brukte batterikasser kan ofte selges på bruktmarkedet.

Tesla har for øvrig hele tiden sagt at de ikke ønsker å ha mer batterier enn en trenger for at "alle skal få". Er vel derfor Semi Truck ikke har tatt av.

Synes for øvrig Silverado er alt for tung med 3780 kg.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Det eneste realistiske tror jeg er at de kan putte inn et batteri med høyere kapasitet i nye modeller uten å måtte endre noe som helst på bilen. Jeg har svært liten tro på at man kommer til å bytte batteri på en eksisterende bil på mange år enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA