Samletråd: Cybertruck - dette vet vi så langt

Startet av Rosstopher, søndag 10. mai 2020, klokken 09:50

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. desember 2023, klokken 09:11Vet ikke helt hvordan du regner, men Rivian på 6949 (3152 kg) vs CT på 6843 (3104) gir 50 kg differanse som er 1,6% økning.
R1T er vel ca 20cm kortere og veier mere. Dvs en del tyngre ifht størrelsen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. desember 2023, klokken 17:32
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. desember 2023, klokken 10:26Bremsetesten er på 16 min og 20 sek ut i videoen
Greit å legge seg på minnet at dette var etter flere dragrace der CT hadde bremset ned fra 130mph (med 320kg ekstra med folk i bilen) mens Hummer hadde en toppfart på 106mph. Dvs at CT hadde bremset ned vesentlig mere energi de foregående dragracene. Så det er ikke en helt like for like sammenligning.
Så du tenker at etter flere pauser, inkl. koordinering av filming, kanskje en matpause også, så er fortsatt bremsene til  CT overopphetet så effekten er svak? Hvordan skal dette gå ned fra Dalsnibba da?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:06Så du tenker at etter flere pauser, inkl. koordinering av filming, kanskje en matpause også, så er fortsatt bremsene til  CT overopphetet så effekten er svak? Hvordan skal dette gå ned fra Dalsnibba da?
Vi vet da ingen ting hvor lang tid det gikk mellom de forskjellige dragracene. Det eneste vi vet om pause var når de oppgraderte firmware på Cybertrucken så den fikk høyere toppfart.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mobileum

SitatHvordan skal dette gå ned fra Dalsnibba da?

Men sikkert supert med "Steer-by-wire" og 4-hjuls styring.akkurat der.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

daktari

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:09
Sitat fra: daktari på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:06Så du tenker at etter flere pauser, inkl. koordinering av filming, kanskje en matpause også, så er fortsatt bremsene til  CT overopphetet så effekten er svak? Hvordan skal dette gå ned fra Dalsnibba da?
Vi vet da ingen ting hvor lang tid det gikk mellom de forskjellige dragracene. Det eneste vi vet om pause var når de oppgraderte firmware på Cybertrucken så den fikk høyere toppfart.
Men ingen biler skal vel miste bremseeffekt før bremsene er overopphetet etter minst 20 fullbrems 100-0? Det er mest sannsynlig at CT ikke gjennomførte slike nedbremsinger. Vi har ikke videobevis for det heller.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:12
SitatHvordan skal dette gå ned fra Dalsnibba da?

Men sikkert supert med "Steer-by-wire" og 4-hjuls styring.akkurat der.
Steer-by-wire og 4ws har jeg tro på!
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:15Men ingen biler skal vel miste bremseeffekt før bremsene er overopphetet etter minst 20 fullbrems 100-0? Det er mest sannsynlig at CT ikke gjennomførte slike nedbremsinger. Vi har ikke videobevis for det heller.
Tror du skal gå og kjenne på bremseskivene etter å ha bremset 3t fra 210km/t noen ganger. Ikke vet vi noe om regen på eller av heller. I tilleg sa vel han som kjørte CT at han gjorde en dårlig jobb med oppbremsingen.

Uansett, poenget er ikke å forsvare CT, men at det er dustete å gå ut og rante om dårlige bremser etter en enkelt test uten å kjenne noen detaljer.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

SitatUansett, poenget er ikke å forsvare CT, men at det er dustete å gå ut og rante om dårlige bremser etter en enkelt test uten å kjenne noen detaljer.

Tror man får mange slike tester fremover. CT mot XX, hvor det minste avvik i CTs disfavør eller favør blir kommentert og dissekert. Slikt gir klikk.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Counterpointer

Hummer veier over 4 !! tonn det er langt mer enn CT

Virker som noen her svelger rått Elon sin påstand om at CT er sportsbil 😂
Den har meget bra prestanda, men å ikke ha bedre bremser enn monstertrucken Hummer er ikke godt nok. At Hummer er bedre på bremsing var veldig overraskende.

daktari

#190
Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. desember 2023, klokken 08:42
Sitat fra: daktari på tirsdag 05. desember 2023, klokken 21:15Men ingen biler skal vel miste bremseeffekt før bremsene er overopphetet etter minst 20 fullbrems 100-0? Det er mest sannsynlig at CT ikke gjennomførte slike nedbremsinger. Vi har ikke videobevis for det heller.
Tror du skal gå og kjenne på bremseskivene etter å ha bremset 3t fra 210km/t noen ganger. Ikke vet vi noe om regen på eller av heller. I tilleg sa vel han som kjørte CT at han gjorde en dårlig jobb med oppbremsingen.

Uansett, poenget er ikke å forsvare CT, men at det er dustete å gå ut og rante om dårlige bremser etter en enkelt test uten å kjenne noen detaljer.
seff bremser blir varme. Men skal endel til før væsken koker og klossene smelter. På de fleste biler skjer der etter noen minutter på f.eks. Ringen.

Ja, det går jo begge veier. På Facebook gikk diskusjone rom at CT var bedre med tilhenger enn F350 og Rivian fordi den vant traktropulling på jordbane med endel meter.

Mitt poeng er at CT per spesifikasjon ser omtrent lik ut som konkurransen. Pluss minus litt for alle merkene, så trekker man top trumf kortspill blir de like.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. desember 2023, klokken 10:49Den har meget bra prestanda, men å ikke ha bedre bremser enn monstertrucken Hummer er ikke godt nok. At Hummer er bedre på bremsing var veldig overraskende.
Du gjør jo samme kortslutningen som daktari.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. desember 2023, klokken 13:46
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. desember 2023, klokken 10:49Den har meget bra prestanda, men å ikke ha bedre bremser enn monstertrucken Hummer er ikke godt nok. At Hummer er bedre på bremsing var veldig overraskende.
Du gjør jo samme kortslutningen som daktari.
Hvorfor er du så veldig opptatt av å forsvare absolutt alt om CT?

Den omtalte testen hadde en medbrakt teknikker fra Tesla som justerte diverse i servicemenyer mm. Hummer var der på egenhånd.
Dette er ikke svar med to streker under, men når Tesla er i skrytemodus som de er nå med CT er det greit å ikke bli helt blåøyd.

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. desember 2023, klokken 16:22]Hvorfor er du så veldig opptatt av å forsvare absolutt alt om CT?

Jeg kan jo spørre deg og m.fl. Her om det motsatte, men jeg prøver bare å temperere den helt ensidige kritikken basert på en eller to YouTube videoer som mange tydeligvis bare har halvsett og som man cherrypicker fra.

Har ikke noe behov for å forsvare CT, men det er mange her som tydeligvis har behov for at CT skal feile og prøver desperat å fremstille den i dårligst mulig lys.

Å begynne å snakke om at bilen ikke kommer seg ned Dalsnibba fordi den bruker en meter mere på å bremse ned i en enkelt video er bare idiotisk.

Kom med kritikk når man har noe kjøtt å beina, ikke enkeltvideoer fra en enigneering sample.

Å kritisere at bilen har 500kg nyttelast hvis den blir tatt inn i Norge når den ikke er bygd for det norske markedet en gang blir like rart.

Hadde jeg vært opptatt av å skryte av CT hadde jeg dratt frem at den har størst nyttelast, størst trekkraft, størst plan, er raskest, har lengst rekkevidde (av de nærmeste konkurrentene) osv men det er ikke det som er det interessante med CT for min del.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. desember 2023, klokken 17:23
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 06. desember 2023, klokken 16:22]Hvorfor er du så veldig opptatt av å forsvare absolutt alt om CT?

Jeg kan jo spørre deg og m.fl. Her om det motsatte, men jeg prøver bare å temperere den helt ensidige kritikken basert på en eller to YouTube videoer som mange tydeligvis bare har halvsett og som man cherrypicker fra.

Har ikke noe behov for å forsvare CT, men det er mange her som tydeligvis har behov for at CT skal feile og prøver desperat å fremstille den i dårligst mulig lys.

Å begynne å snakke om at bilen ikke kommer seg ned Dalsnibba fordi den bruker en meter mere på å bremse ned i en enkelt video er bare idiotisk.

Kom med kritikk når man har noe kjøtt å beina, ikke enkeltvideoer fra en enigneering sample.

Å kritisere at bilen har 500kg nyttelast hvis den blir tatt inn i Norge når den ikke er bygd for det norske markedet en gang blir like rart.

Hadde jeg vært opptatt av å skryte av CT hadde jeg dratt frem at den har størst nyttelast, størst trekkraft, størst plan, er raskest, har lengst rekkevidde (av de nærmeste konkurrentene) osv men det er ikke det som er det interessante med CT for min del.
He he er det innafor å si at jeg gjerne vil forsvare CT? Manne genet mitt bare gjør det meg meg... sorry Counter.... :police:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA