Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SOTA S20A_20.16.5-536345

Startet av RayBomb, torsdag 07. mai 2020, klokken 22:00

« forrige - neste »

Ingeniøren

Hos meg står det det samme som tidligere for batteristrøm, men har ikke kjørt bilen siden oppdatering så ting kan endre seg erfaringsmessig.

Hos meg står det:
Kjøretøyets tilkoblingssystem: 20.2 (endret fra 19.2)
Kontrollsystem for batteristrøm: BR-AAG-BD-AD-BE (likt)

Prøvde å legge ut bilde men ga opp - får man ikke hente bilde fra egen PC lenger ?

Jepp, henger mest på det engelske jeg og - skjer jo ikke noe her  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

#46
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 23. juni 2023, klokken 08:31Hos meg står det det samme som tidligere for batteristrøm, men har ikke kjørt bilen siden oppdatering så ting kan endre seg erfaringsmessig.

Hos meg står det:
Kjøretøyets tilkoblingssystem: 20.2 (endret fra 19.2)
Kontrollsystem for batteristrøm: BR-AAG-BD-AD-BE (likt)

Tror ikke den oppdateringen du har fått da er relatert til H441.

Det er jo spesifikt BECM som har fått en feilfiks for å få en bedre styring av ladeprosess/batteri som jeg forstår det.
Ellers sto det også i de referansene jeg så at pre-Pivi Pro-biler måtte inn for å rette denne?

Sist jeg sjekket var min BR-AAJ-BE-AE-BE som er hakket over din på 2., 3. og 4. verdi, men den har jeg hatt et år..

Maxwell_400

Har hatt 20.2 lenge men BCM står på BP-.....
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

#48
Jeg tror jeg bare er oppgradert som en forberedelse til H441, og slik sett er en del av det for min del. H441 må man vel trolig på verksted for å få.

Leser nå at har du bil med Pivi Pro, 21 modell eller nyere gjøres dette med en oppgradering til versjon Pivi Pro 4. Har du Touch Pro, så må den på verksted.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

#49
Var på verksted i går da jeg måtte ha ny frontrute som ikke passerte EU kontroll - steinsprut i synsfelt.

Da tok de samtidig H441 men det har ikke endret BECM rekken min som fortsatt er BR-AAG-BD-AD-BE. Tidligere har man kunnet se at ting er endret(H264, H288) men ikke her. Tror de har gjort det da det lå et lite kort mellom setene med QR-kode link til Topix der det står det er gjort, men ....?

Noen mener de har tapt rekkevidde - kan de ha økt topp buffer noe for å hindre for høy spenning på cellene ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Hvem vet hva de har gjort, hos deg høres det nå mest ut som de ikke har gjort noe.
Dette var den eneste tingen jeg leste om, at første verdi ble til BS.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 03. juli 2023, klokken 19:03Hvem vet hva de har gjort, hos deg høres det nå mest ut som de ikke har gjort noe.
Dette var den eneste tingen jeg leste om, at første verdi ble til BS.

Det er det jeg lurer på og fikk bekreftet fra en i uk at hos han ble det til BS. Det ble skiftet frontrute, ferdig stillet EU kontroll og gjort er 10 punkt sjekk så lurer på om det kokte bort eller ikke ble installert skikkelig. Ser det er flere på det Pivipro som har problemer med at installasjon feiler.

Meld tilbake hva som skjer hos andre med Touch Pro så får jeg ta det med forhandler..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

scholro

Da har jeg med MY19 og Touch Pro nettopp fått gjort H441.
Gikk fra BP-AAE-BC-AC-BE til BS-AAE-BC-AC-BE.


Maxwell_400

Sitat fra: scholro på torsdag 06. juli 2023, klokken 11:06Da har jeg med MY19 og Touch Pro nettopp fått gjort H441.
Gikk fra BP-AAE-BC-AC-BE til BS-AAE-BC-AC-BE.



Bare en modul som ble oppdatert da, tror siste skrik på alle modulene er

BS-AAL-BF-AF-BE
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Ser ut til at jeg må snakke med forhandler over ferien..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 06. juli 2023, klokken 16:12Ser ut til at jeg må snakke med forhandler over ferien..
Ja skal ta meg en tur jeg også, det er jo ikke noe stress.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 07. juli 2023, klokken 13:57
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 06. juli 2023, klokken 16:12Ser ut til at jeg må snakke med forhandler over ferien..
Ja skal ta meg en tur jeg også, det er jo ikke noe stress.


Ikke helt med her da du fått skifte fra BR til BS / H441. Mener du at alle moduler skulle oppdateres til siste versjon - da må du vel påvise feil?

Min er stort sett feilfri med på veg hjem over fjellet fra vest i går falt alle kontakter/nylig samtaler mm ut. Litt irriterende når du skal ringe noen som sendt deg en sms, og ikke helt lite trafikkfarlig når du sitter der og knoter. Kom tilbake når bilen hadde gått i dvale vel hjemme men ergelig, dog første gang jeg merker det..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

#57
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 11. juli 2023, klokken 08:17
Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 07. juli 2023, klokken 13:57
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 06. juli 2023, klokken 16:12Ser ut til at jeg må snakke med forhandler over ferien..
Ja skal ta meg en tur jeg også, det er jo ikke noe stress.


Ikke helt med her da du fått skifte fra BR til BS / H441. Mener du at alle moduler skulle oppdateres til siste versjon - da må du vel påvise feil?

Min er stort sett feilfri med på veg hjem over fjellet fra vest i går falt alle kontakter/nylig samtaler mm ut. Litt irriterende når du skal ringe noen som sendt deg en sms, og ikke helt lite trafikkfarlig når du sitter der og knoter. Kom tilbake når bilen hadde gått i dvale vel hjemme men ergelig, dog første gang jeg merker det..
Min er ikke oppdatert, jeg har BP-AAE-BC-AC-BE, fikk den OTA når jeg oppdaterte TCU til 20.2. Jeg så bare at noen på nettet hadde nyere versjoner av modulene og etter H441 har første modul BS. Men bilen er feilfri unntatt lesing av data sim og rekkevidden oppleves som den samme etter 60000km som når jeg kjøpte den. Cellebalansering er også fin med ca. 10mV differanse mellom cellene ubelastet når den er ladet til 80%.



I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

BECM hos meg ble oppdatert til BR-AAJ-BE-AE-BE hos Nardo bil i fjor vinter.
Hurtiglading fungerte ikke skikkelig (maks 2 min med 95-100kW før den raste ned til 80kW/200A, fra bilen av ny).
Ba om at nå måtte de oppdatere alle modulene, og siden har magisk nok hurtiglading fungert normalt.

Dette er et stort problem, at det er slike forskjeller mellom bilene når det gjelder softwarenivå, og at "ingen" av forhandlerne tar tak i dette uten at man presser på selv, og vet hva man skal be om.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 11. juli 2023, klokken 12:22BECM hos meg ble oppdatert til BR-AAJ-BE-AE-BE hos Nardo bil i fjor vinter.
Hurtiglading fungerte ikke skikkelig (maks 2 min med 95-100kW før den raste ned til 80kW/200A, fra bilen av ny).
Ba om at nå måtte de oppdatere alle modulene, og siden har magisk nok hurtiglading fungert normalt.

Dette er et stort problem, at det er slike forskjeller mellom bilene når det gjelder softwarenivå, og at "ingen" av forhandlerne tar tak i dette uten at man presser på selv, og vet hva man skal be om.

En årsak er vel at denne jobben's kost sendes videre til importør slik at de i prisippe må få lov fra gang til gang. Sist jeg fikk dette gjort i 2021 brukte de ganske mange timer på jobben, og slet vist med å få det igjennom slik at dette ikke bare er å koble på og starte oppdatering.

Samme problem hadde de med min forrige bil BMW i3 som skulle vært ferdig for henting en gang kl 15, men de måtte utsette til 17 pga oppdateringsproblemer.

En annen ting at at enheter kan være av forskjellige modeller og kombinasjoner og dermed ikke nødvendigvis skal ha siste versjon av firmware, mao den siste bokstav listen /revisjonen for bilen din er ikke nødvendigvis den samme jeg skal ha, men gjetter litt her (?)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA