Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny prisliste?

Startet av Elbilmannen87, lørdag 02. mai 2020, klokken 21:16

« forrige - neste »

Kires

Kan jo gjøre verditapet på bilene vi har ganske mye hyggeligere fremover:)
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

torlie

€ er på vei nedover igjen, så de som bestiller nå til nye priser sitter vel med skjegget fullt av postkasser  :police:

Møller justerer nok prisen ned til høsten, eller tilbyr enda større rabatter.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

femail

Det er vel lite sannsynlig at forhandler setter ned prisen etter prisoppganng😅
Hørt  om prisnedgang på bil på grunn av kurs, bortsett fra på ukurante,tungsolgte biler.?Prisoppgangen blir nok permanent

torlie

Sitat fra: femail på tirsdag 26. mai 2020, klokken 10:52
Det er vel lite sannsynlig at forhandler setter ned prisen etter prisoppganng😅
Hørt  om prisnedgang på bil på grunn av kurs, bortsett fra på ukurante,tungsolgte biler.?Prisoppgangen blir nok permanent

Om konkurransen tilspisser seg med kina biler, Skoda, Model Y ++ så justerer nok Møller prisen om salget går kraftig ned neste 6-12 mnd. Tilbud/etterspørsel  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Kåre Knatten

Nå er vel ingen av de merkene du nevner, konkurrenter til Audi uansett. Audi har aldri redusert pris på A6 fordi Superb'en er rimeligere.

chargedup

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 26. mai 2020, klokken 11:06
Nå er vel ingen av de merkene du nevner, konkurrenter til Audi uansett. Audi har aldri redusert pris på A6 fordi Superb'en er rimeligere.
Nå har vel Audi i Norge aldri solgt så mye som 5000 av en bilmodell på et halvår noensinne. Hvis de ønsker å opprettholde salgstallene framover blir de nødt til å følge med prising av lignende elbiler (lignende elbil blir konkurrent, ettersom det fortsatt er ganske begrenset antall elbilmodeller på markedet). Slik de har justert prisene sine nå vil de fortsette med noenlunde samme fortjeneste som tidligere og heller få færre salg. Møller justerer ganske sjelden prisene sine, men hvis euroen plutselig skulle falle 20-30% (og bli værende der) blir de nødt til å justere, hvis de ikke da synes at "vanlig salgstall" (type fossilbiltall) er helt ok.

Når det er sagt skal du ikke se bort ifra at Skoda og Audi (Møller er importøren) bestemmer seg for prisen sammen. De gjør det nok like vanskelig som nordmann å få kjøpt en ny Enyaq i Tyskland som de gjorde med e-tron ;D
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Det er vel heller ikke utenkelig at det store prishoppet på Audi er bevisst for at bilen skal bli mer premium enn folkevogn. De må jo gi VW og Skoda rom for å være rimeligere alternativer, og det er nok vanskelig hvis e-tron fortsatt skulle være priset til ca 500.000.

turfsurf

Sitat fra: TM på tirsdag 26. mai 2020, klokken 17:47
Det er vel heller ikke utenkelig at det store prishoppet på Audi er bevisst for at bilen skal bli mer premium enn folkevogn. De må jo gi VW og Skoda rom for å være rimeligere alternativer, og det er nok vanskelig hvis e-tron fortsatt skulle være priset til ca 500.000.
Det er vel bare å gi de ett alternativ med like kort rekkevidde det, så kan jo de koste tilsvarende mindre.

Sånn har det alltid vært, overlapping i pris basert på utstyr og motor mellom vw og Audi. Men like for like er Audi dyrere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

nosi1202

#53
Jeg har også har hatt biler som ble betydelig dyrere en liten tid etter at jeg kjøpte den. Det har hatt fint lite å si på brultbilprisen. Den har fulgt et rimelig normalt verditap. Jeg har også e-Golf, den har blitt betydelig billigere siden jeg kjøpte den. Det antar jeg vil ha en negativ innvirkning på bruktbilprisen.
Når det gjelder elbil og konkurrenter er mitt inntrykk at de samme «reglene» som gjelder for fossilbil ikke i samme grad er like betydningsfulle for elbiler. Her sammenlignes biler i ulike klasser og med ulik status i større grad. Rekkevidde, ladehastoghet osv. gjør at folk vurderer f.eks model 3, Polestar 2 og e-tron mot hverandre. Dette er ulike biler, med ulik merkefilosofi, byggekvalitet etc. Rett og slett biler man normalt ikke ville vurdert opp mot hverandre.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

daktari

Har de nye digitale lysene kommet i prislisten?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

storeulv

Matrix LED har kode PX6 i ny prisliste, vet ikke hva de hadde i den gamle listen.

SitatDe nye og futuristiske dynamiske lyseffektene i coming home- / leaving home-funksjonen tar seg svært godt ut.
Det dynamiske blinklyset aktiveres segment for segment i løpet av noen få millisekunder. Bevegelsen går alltid mot
utsiden av bilen i den retningen bilen skal svinge.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Orbit

PX6 er de "gamle" matrix-lyktene. Ingen spor av (eller pris for) de nye så langt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 26. mai 2020, klokken 22:12
Jeg har også har hatt biler som ble betydelig dyrere en liten tid etter at jeg kjøpte den. Det har hatt fint lite å si på brultbilprisen. Den har fulgt et rimelig normalt verditap.
Det avgjørende er vel prisen på tilsvarende nye biler i markedet. Hvis bare e-tron går opp i pris og markedet flommer over at rimeligere konkurrenter, så vil nok ikke bruktprisen gå opp. Hvis det innføres mva på alle elbiler, så vil det definitivt bremse verditapet. Rett etter en prisøkning er det grunn til å forvente at nesten nye tilsvarende biler også blir litt dyrere, forutsatt at modellen er etterpurt. Det gjelder noj i høy grad e-tron.

ThomasEL

Hmmm....

Motor.no har nå en artikkel om at enkelte av utstyrsnivåene på e-tron faktisk settes NED igjen en del...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

#59
Volum-modellene 50 SUV Advanced Business og Sport har bare gått marginalt ned i pris. De har vel bare pyntet de litt, så prisene er nå 629K og 689K istedet for 630 og 690. I praksis ingen merkbar prisendring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA