Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gratis superlading?

Startet av Kaptein Sabeltann, tirsdag 05. mai 2020, klokken 08:43

« forrige - neste »

Kaptein Sabeltann

Hei,

Jeg kjøpte igår en 2014 S85 RWD. Selger sa at gratis superlading ikke var inkludert, men da jeg måtte stoppe på en superlader på vei hjem virket det som at faktisk er gratis. Jeg plugget i laderen og gikk inn i bilen for å registrere meg, men så at ladingen startet av seg selv....uten at jeg gjorde noenting. Antok derfor at det kanskje er gratis likevel, men får kanskje en regning i stedet senere?
Det var ikke noen stor kostnad, men hadde vært greit å få skikkelig klarhet i en gang for alle...

fonberg

Pris skal vises et sted på høyresiden av ladeinfo-vinduet på storskjermen. Dersom du har gratis lading, står det 0,00kr.
Alle 2014-modeller ble levert med gratis superlading gjennom bilens levetid, g det er vel bare biler som har blitt solgt på nytt brukt av Tesla som har blitt fratatt gratis superlading.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

sjokomelk

#2
Det er ingen "registrering i bilen" når du bruker Supercharger. Du bare plugger inn ledningen i bilen, og så går resten av seg selv. Evt. betaling skjer via kredittkortet du har lagt inn på profilen din på https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount . Der kan du også se om bilen har gratis supercharging eller ikke.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Espen Hugaas Andersen

#3
2014 85 kWh Model S skal ha gratis lading som følger bilen, så fremt den ikke har blitt solgt til Tesla på noe tidspunkt, de har fjernet dette og solgt den videre. (Kunne vel i teorien også mangle superlading i enkelte andre omstendigheter, som f.eks at den ble orginalt solgt som en 60 kWh bil og så ble oppgradert til 85 kWh på noe tidspunkt.)

Man fikk gratis superlading som fulgte bilen til litt inn i 2017.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kaptein Sabeltann

Jeg har ikke fått laget meg noe profil hos Tesla enda, og følgelig heller ikke registrert noe kredittkort....men SC virker like fullt. Det kommer opp en pris nede i høyre del av skjermen, men som sagt uten kredittkort registrert må det vel være gratis da?

MuskElBil

Kjøpt bilen privat, og forrige eigar kjøpt bilen som bruktbil hjå Tesla kanskje?
Då vil, enn så lenge, forrige eigar motta regning frå Tesla for din lading.
Uten profil hjå Tesla har du nok heller ikkje tilgang til bilen frå app?
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

z4rd

Lag deg profil og få bilen tilknyttet profilen din. Da vil du se hva som er ståa. Det vil vises der om det er gratis superlading eller ei.
Også er jo appen "halve bilen", spør du meg :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Espen Hugaas Andersen

Ja, hvis du får opp en pris er det nok enten forrige eier som må betale, eller så får du en regning senere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Det hender det kommer pris selv om det ikke belastes.
På begge våre biler hadde vi gratis kvote og det kommer opp en sum. Men når vi går inn på historikk i appen så står det 0 i belastning.

Så gjentar rådet om å få tilgang til app/Teslakonto for å sjekke ståa.

Alternativt vil kundeservice/SC kunne slå opp bilen og se hva som gjelder.

Kaptein Sabeltann

Skal definitivt få lastet ned appen og få laget meg en profil. Er bare så ferskt enda at jeg egentlig har hatt mer enn nok med å "lære" å kjøre den. Skal forresten til Tesla i morgen for å få skiftet ledningsnett. De finner sikkert ut av det. Tusen takk til alle som har svart :)

Counterpointer

Sitat fra: Kaptein Sabeltann på tirsdag 05. mai 2020, klokken 22:03
Skal definitivt få lastet ned appen og få laget meg en profil. Er bare så ferskt enda at jeg egentlig har hatt mer enn nok med å "lære" å kjøre den. Skal forresten til Tesla i morgen for å få skiftet ledningsnett. De finner sikkert ut av det. Tusen takk til alle som har svart :)
Lykke til med «den sorte dame», bilen bør vel nesten hete det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA