Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Ser jo ut som forventet. Kommer denne til å selges i Norge og i tilfelle når ?
Hvis Audi gjør alvor av å sette opp prisene 12 % og rekkevidden er vesentlig bedre enn e-tron 50, er det kavskjed et marked for denne. Det er mange som trenger stor bil med bakkeklaring, uten behov for 4WD. Den typiske BMW kunde vil nok ønske å ha en X-drive logo på bakluken, men det kan vel ordnes fra ebay  ;)

Klykken

Dørgende kjedlig og vanlig bil. Ikke noe som minner om spenstigheten fra i3 på denne annet enn blåstripene her og der. Med middelmådige specs som denne har er det duket for LAV pris i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Hva var det egentlig BMW ville med denne utgaven?
Kanskje var det EUs nye utslippskrav som var utgangspunktet, og slik fortoner den seg også. En "compliance car", venstrehåndsarbeid for å tilfredstille myndighetskrav. Gjesp...

daktari

Surprise!

...not

Spent på de reelle specs. og pris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Tror mange misforstår bilen. El-utgaven ser selvsagt ut som vanlig X3, dog noen modifikasjoner. Og selvsagt blir interiøret som på vanlig X3. Markedet er hovedsaklig Kina og det er selvsagt ingen compliance car (som BMW har sagt at de aldri vil lage)  :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Det positive i ix3 er at man her tester ut ny motorenhet. I tillegg så får man de nye mer effektive nmc811 cellene, som også ifølge ryktene skal inn i i3. I i3 150ah gir det 54kwt brutto uten vektøktning.

1317142119

X3, som den stammer fra, er jo en lekker bil. Så skjønner ikke helt hva man kan være misfornøyd over mtp design. At den bare kommer med RWD ser jeg på som en stor bonus. Det gjør at jeg som faktisk vil ha RWD kan kjøpe den, uten å frykte at bilen blir umulig å selge igjen uten å dumpe prisen. For i likhet med 99% av norske personbilkjøpere, så har ikke jeg behov for AWD for å kunne kjøre opp til hytta. Jeg trenger bakkeklaringen for å ikke legge bilen på snøen og det holder i massevis med et godt momentfordelingssystem (som BMW har). Lille BMW i3 har vist seg å være en skikkelig vinterbil, så blir ikke overrasket dersom iX3 blir det samme.

boppus

Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

1317142119

Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.
Ah, den klassiske hersketeknikken "X er dårlig på Y ifølge nettstedet Z", uten noen link, noen informasjon om hva den var dårlig på og det finnes ikke noen treff på det når man søker på i3 på de svenske sidene.

turfsurf

Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.
Hvilken generasjon av i3 testet de? Synes det er stor forskjell på pre og post LCI. Den første med bridgestone dekk og fossil variant av ESP var vesentlig dårligere enn LCI hvor de utnytter at det faktisk er en elbil og ASR/ESP er lynraskt, og i tillegg kommer de med skikkelige vinterdekk. Kjørte samme med en Mondeo siste veiene opp til hytta, og når vi kom frem lurte han på om i3en hadde firehjulstrekk, hadde ikke sjangs til å henge på. Har du link til testen?

Forøvrig er det mye som ikke er nødvendig, men som er skikkelig quality of life forbedringer. AWD kommer høyt opp på den listen, spesielt på store, tunge biler. Det handler ikke bare om å komme frem, men også om å kunne akselerere ut av lyskryss, kjøre inn på trafikkerte veier uten å være til hinder osv.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LFC

Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.

Ser i «underskriften» din at du tydeligvis er en fanboy av andre merker.
Kan legge til at i3 er en fantastisk vinterbil og at Svenskene som har testet denne ikke har peiling på menysystemet og innstillingene i iDrive.
Ved å slå av DTC så er bilen helt rå på vinterføre.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Radial

Har egentlig skjøvet vekk ix3.

Prisnivået NAF har antydet må i såfall omtrent halveres...da blir det interessant med rwd.
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/bmw-ix3/
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

JorgenM

Er vel diskutert tidligere at prisen der ikke er korrekt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

Ja prisene hos NAF er ikke bekreftet.  Det beste er å registrere seg på nyhetsbrev og få informasjon fortløpende av BMW Norge - her gjør man det https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/iX3/2018/oversikt.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA