Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremser og kalippere

Startet av wakas akhtar, tirsdag 21. april 2020, klokken 13:56

« forrige - neste »

Nordlands

Sitat fra: Asterix på tirsdag 23. juni 2020, klokken 23:29
Noen som vet omtrentlig pris for å skifte bremseskiver og klosser på merkeverksted på i-Pace?
Så vidt jeg kan finne er prisen kun for originiale skiver, klosser og slitasjesensorer over 30k, så jeg vil tippe rundt 40k inkl. arbeid.
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/hierarchy/id/C82.C8258.C8258291/brand/jaguar/

Når flere begynner å få behov for å skifte etter garantien er gått ut regner jeg med det vil være et godt tilbud av OEM eller tredjeparts deler av god kvalitet sånn at man kan slippe unna med delepris godt under 10k.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 24. juni 2020, klokken 17:33
Sitat fra: Chimp på tirsdag 21. april 2020, klokken 17:03
Sitat fra: Emlyn1971 på tirsdag 21. april 2020, klokken 16:10
Lav regen for å holde skivene blanke, eller er det en annen grunn? Altså at blanke skiver er en hyggelig konsekvens.
Hyggelig konsekvens
Det der mener jeg er direkte feil. Om du kjører med høy eller lav regen har ingenting med bruk av bremsene å gjøre, kun hvordan du må bruke føttene dine.

Om du har regen på lav og trykker på bremsepedalen vil uansett bilen regenerere helt opp til maks før den legger på bremsene.
Helt riktig det Arne skriver.
Det enkleste for å unngå rust på skivene er å ofte lade bilen opp til 100% og ta noen halv-kraftige nedbremsinger. Når bilen viser 100% oppladet så kan den ikke ta til seg sterk regen, og dermed må over på tradisjonell bremsing.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA