Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S vs Porsche Taycan

Startet av OhmPaPa, lørdag 08. februar 2020, klokken 11:33

« forrige - neste »

OhmPaPa

I denne tråden kan vi sette opp Tesla Model S mot Porsche Taycan.

Vi bør også ha såpass selvbeherskelse at vi godtar at andre har andre meninger enn oss. All erfaring tilsier at "det vil bli bråk" men vi krever at vi respekterer hverandre og diskuterer sak og ikke person.

Kjør debatt!

OhmPaPa

#1
Car and Driver har testet Tesla Model S og Porsche Taycan

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tesla wins this one largely on price, but the Model S's virtues stand on their own, too. Some spreadsheet fiddling suggests that the finishing order wouldn't have changed had we pitted the Tesla against the far slower $105,150 Taycan 4S. Given the Model S Performance comes at a $85,160 discount to the Taycan Turbo S, there's no question which is the better buy.

https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a30799498/2020-porsche-taycan-turbo-s-vs-2020-tesla-model-s-performance/

1000kwh

Ser at brake feel går til Tesla. Veldig glad for at Teslaen ikke har en overgang mellom regen og brems! Det har utrolig mye å ai. Uten at jeg vet om dette IKKE er tilfelle hos Porsche også..

«Fuel econony» skjønner jeg ikke. De kan ikke være perfekte begge to.

OhmPaPa

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 08. februar 2020, klokken 11:53
«Fuel econony» skjønner jeg ikke. De kan ikke være perfekte begge to.

Men begge ligger laaangt foran fossilbiler. Antar det er fra det perspektivet karakterene ble gitt.

Knut@@

Dette er litt bedre enn testen med Taycan mot Model 3, men har ikke helt opplevelsen at de er samme klasse. S er stor personbil, mens Taycan er stor sportsbil, Grand tourer er vel riktig klasse.

Electric cars in Norway

Tja 211 mot 198,  ikke store forskjellene da :+1: fantastiske biler begge to.

gigafactory

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 08. februar 2020, klokken 11:53
Ser at brake feel går til Tesla. Veldig glad for at Teslaen ikke har en overgang mellom regen og brems!

Ja, merker ikke at man trykker på bremsen i vinterhalvåret  :D

Men fra spøk til revolver, så ble bremsene til TMS svampete ved sportslig kjøring i testen. Det var regen som fikk skryt. Der, igjen, er det heller ikke så knirkefritt om vinteren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA