Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?

Startet av morini, lørdag 04. april 2020, klokken 02:02

« forrige - neste »

TeslaK

Sitat fra: ELoldtimer på lørdag 04. april 2020, klokken 20:33
En annen ting er kanskje at tiden er et viktig aspekt her. Pga kronefall kan prisen kun gå opp, vil jeg tro                (sikkerhetsventil for feil spådom :angel: )  Det viktigste er ikke hva du kjøper, men at du kjøper fort 8)

Den billigste Model S Performance koster nå 1.060.000 NOK i USA og 954.900 NOK i Norge. Vi får se hvor lenge det fortsetter sånn.. På den annen side, så kommer jo Plaid til sommeren, sannsynligvis med nytt interiør/eksteriør. Men da snakker vi nok en ganske så annen pris.

Har Model S Performance (Raven) selv og den er helt rå, det kan jeg skrive under på😎. Anbefaler deg å prøve en.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Contango

Jeg er veldig glad i Performance Sen vår men bruker ikke de ekstra hestekreftene omtrent i det hele tatt. Står i Sport og da er den vel temmelig lik normalutgaven. Men batterivarmeren i Ludi er grei å ha. Forøvrig synes jeg setene i min 2019 er de beste jeg noen gang har hatt i en bil. Vesentlig bedre enn nextgen. Den siste, litt tynnere seteutgaven har jeg ikke prøvd. Har hatt en feil på bilen - frunklåsen sviktet men ble kjapt reparert av Tesla.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Tenkte å poste den, syke greier! Har økt maks power og mest sannsynlig maks temp.

geear

Syns det er sprøtt at det enda ikke finnes en eneste drag-video mellom SP Raven og Taycan Turbo S fra etter at de begynte å levere til kunder.

Hodetelefoner

Ikke bytt. Ved mindre du trenger rekkevidde! 
P85D spiser P100D mtp kjørbarhet.
P85D sparker ifra ved 0kmt. P100DL klarer ikke slite ut piggfrie vinterdekk, annet enn i svinger. Som forøvrig er farlig i P100DL. P85D har bedre understell.
P100DL får også KRAFTIG redusert ytelse etter kort tid.
Som du ser i video ifra drag times. Så er en brukt P100DL veldig treg i forhold til ny.   Du har samme peak effekt, men den detter FORT.
En S100D X100D Model 3 etc er like rask og raskere opp i 185-190kmt.
Nevnte jeg at bilen får så redusert effekt. At du kan GLEMME å nå toppfart. Selv ikke i nedoverbakke (mulig det går hvis man bruker launch mode i en nedoverbakke).
Det vil også plage deg når Tesla sier alt er ok. At de ikke finner noe galt. Eller at de ikke har lov å kjøre i 200kmt for å sjekke dette.
Hvor i landet bor du?  Du kan gjerne prøve min P100DieseL, så kan du sjekke forskjellen i gassresponsen etc. Jeg hadde begge bilene samtidig i 1- 2 måneder. Angrer på at jeg solgte P85D...
Ikke la deg lure av "nye launch mode" videoer. Som du ser. Så spenner ikke bilen seg som før.  Sparker bedre ifra med andre Teslaer i revers (helt seriøst).
Send gjerne PM. Som skrevet.  Kom gjerne å test. (Moro for oss P100DL  eiere å få kjørt gamle biler som har respons og effekt i behold også ;))

kamuflars86

Spennende diskusjon. Er det noen videoer som viser at P85D er raskere ? Har kjørt begge og opplever at P100D er raskere (hvertfall over 50kmt).

1000kwh

Kjenner meg heller ikke igjen i hva som sies om P100D.

geear

Han har holdt på slik i et par år, sammenlignet med Toyota diesel osv. Ikke en eneste håndfast ting, og det har vært "motbevist" med sammenligningsvideoer med P85D og P100D mange ganger. Tidene viser det også. Men har altså ikke fått med meg at det har kommet noen videoer eller annet som viser det motsatte. Venter i spenning...

Tiger123

Launch mode på P100D 2018 model, er den ny nå, på samme måte som "cheetah stance" på nyere P100D? (Men 2,5 sek åp 0-100 gjelder vel ikke før raven, regner jeg med)

Hodetelefoner

Sitat fra: gr på fredag 17. april 2020, klokken 22:21
Han har holdt på slik i et par år, sammenlignet med Toyota diesel osv. Ikke en eneste håndfast ting, og det har vært "motbevist" med sammenligningsvideoer med P85D og P100D mange ganger. Tidene viser det også. Men har altså ikke fått med meg at det har kommet noen videoer eller annet som viser det motsatte. Venter i spenning...

At gassresponsen er bedre på P85D P90D Toyota dyna, enn P100DL? Har du en mail hvor jeg kan sende video? Ellers kan jeg betale deg for å komme å teste selv. Men da må du skrive et passende innlegg her inne etterpå også.
Over 50kmt er P100D raskere enn P85D ja.
Men bare til et vist punkt. (Ikke når den er helt ny, eller brukt lite. Da er P100D brutal).
Men min klarer ikke toppfart lengre.
X100D er raskere til 190kmt.
Kjørte ny P100D forgje dagen, savner den kraften.
Nå har jeg en bil, tregere enn 100D, med røde bremser og høyere forsikring.
Som skrevet mange ganger før. Kom å test bilen.
Har du P85D /P90D, ta den med. Kjenn forskjellen.

P100D får forresten responsen tilbake med Dynomode. Men effekten er begrenset kjapt der... 

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Contango

Kjenner at jeg er litt lei av sinte mennesker som i sosiale medier kaster rundt seg med alle mulige aggressive påstander uten mål, mening eller noen form for konstruktiv tilnærming. Kom med videoen og la den være presis og etterprøvbar.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Hodetelefoner

Jeg betaler en av dere 500kr for å teste, mens jeg filmer.
Blir ikke mere troverdig enn dette?
Dere vil neppe at mine venner (som vet om dette problemet, og noen av de solgte sine P100D pga dette) skal filme eller teste?
Har dere P85D /P90D  i tillegg, så hadde det vært perfekt!
Jeg legger selvfølgelig ut filmen her etterpå. Hvis jeg får tillatelse av dere.
Det er nok av videoer av dette. Men ligger på lukkede grupper. Ikke alt egner seg offentligheten

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA