Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiltur med besvær

Startet av elektrolux, onsdag 01. april 2020, klokken 05:00

« forrige - neste »

Thomas Parsli

#15
Sitat fra: Amatøren på onsdag 01. april 2020, klokken 19:22
Ionity hadde ambisjon om 400 ladesteder innen utgangen av 2020. Det har gått rykter om at de har nedjustert det antalet, men nettsiden deres har fortsatt samme informasjon.

Kan jo være at noen ønsker å spre falske rykter eller å ha misforstått og trodd at hvis det uoffisielt har blitt uttalt at de ikke rekker 400 innen utgangen av 2020, har tolket det som om de ikke vil bygge 400.


Riktig nok har jeg ikke funnet igjen videoen og jeg kan huske feil, men jeg mener å huske fra en pressekonferanse med introduksjon av Audi e-tron så var Ionity også invitert for å prate om (dengang) kommende Ionity og det ble sagt at det skulle være minst 6 ladere pr lokasjon.

Det har de gått bort fra, men de jeg har sjekket på nett så har mange færre ladere. Ofte 4 ladere, men de klargjort for 6 ladere (da er det lettere å utvide når man slipper graving).

Jeg sjekket https://ionity.eu/en/where-and-how.html nå, og kjørte litt javascript på json-dataene:

224 aktive ladestasjoner og 47 under arbeid, til sammen 271

Om de klarer 400 i løpet av året gjenstår å se.



2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rollep

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 02. april 2020, klokken 19:57

Jeg sjekket https://ionity.eu/en/where-and-how.html nå, og kjørte litt javascript på json-dataene:

224 aktive ladestasjoner og 47 under arbeid, til sammen 271

Om de klarer 400 i løpet av året gjenstår å se.
Enklere å bruke denne linken.

https://ionity.evapi.de/#/

Wibla

Sitat fra: vichingo på torsdag 02. april 2020, klokken 16:26
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. april 2020, klokken 12:24
Dette må da være tidenes dårligst planlagte langtur?  :o

Har han bare satt seg i bilen og stolt på "Porsche Charging Planner"?
Og ikke forstått underveis at han må bruke abetterrouteplanner eller plugshare?

:-X
Det burde ikke være nødvendig med svart belte i elbilnerding for å kjøre langtur langs hovedveinettet i Europa. Ei heller ha 34 ulike apper for å kunne betale/kjøpe strøm når det holder med 1 stk Mastercard hvis man heller kjører fossilt.
Får ikke den jevne europeer til å kjøre elbil hvis det skal være slik....

Eller så kan man kjøre Tesla og ikke trenge å tenke på mastercardet engang...
2018 Tesla Model S 75D

Ingeniøren

Sitat fra: Wibla på mandag 06. april 2020, klokken 10:54
Sitat fra: vichingo på torsdag 02. april 2020, klokken 16:26
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. april 2020, klokken 12:24
Dette må da være tidenes dårligst planlagte langtur?  :o

Har han bare satt seg i bilen og stolt på "Porsche Charging Planner"?
Og ikke forstått underveis at han må bruke abetterrouteplanner eller plugshare?

:-X
Det burde ikke være nødvendig med svart belte i elbilnerding for å kjøre langtur langs hovedveinettet i Europa. Ei heller ha 34 ulike apper for å kunne betale/kjøpe strøm når det holder med 1 stk Mastercard hvis man heller kjører fossilt.
Får ikke den jevne europeer til å kjøre elbil hvis det skal være slik....

Eller så kan man kjøre Tesla og ikke trenge å tenke på mastercardet engang...

Godt det finnes biler for folk med 10 tommeltotter og da... :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Wibla

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 07. april 2020, klokken 08:21
Sitat fra: Wibla på mandag 06. april 2020, klokken 10:54
Eller så kan man kjøre Tesla og ikke trenge å tenke på mastercardet engang...

Godt det finnes biler for folk med 10 tommeltotter og da... :)

Det er jaggu sant :laugh:
2018 Tesla Model S 75D

elektrolux

#20
Vi har kjørt mange forskjellige elbiler gjennom europa siden 2011, men da vi i fjor måtte ta Tesla S i stedet for Buddy M9 kalte vi oss for Norwegian Cheeters rett og slett forde det ble null utfordringer med en bil som ikke bare styrer deg inn mot ladepunkter langs ruten,. men som til og med lar en lade gratis og dobler som camper. :D

https://wavetrophy.com/wave/germany-2019/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 07. april 2020, klokken 08:21
Sitat fra: Wibla på mandag 06. april 2020, klokken 10:54
Sitat fra: vichingo på torsdag 02. april 2020, klokken 16:26
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. april 2020, klokken 12:24
Dette må da være tidenes dårligst planlagte langtur?  :o

Har han bare satt seg i bilen og stolt på "Porsche Charging Planner"?
Og ikke forstått underveis at han må bruke abetterrouteplanner eller plugshare?

:-X
Det burde ikke være nødvendig med svart belte i elbilnerding for å kjøre langtur langs hovedveinettet i Europa. Ei heller ha 34 ulike apper for å kunne betale/kjøpe strøm når det holder med 1 stk Mastercard hvis man heller kjører fossilt.
Får ikke den jevne europeer til å kjøre elbil hvis det skal være slik....

Eller så kan man kjøre Tesla og ikke trenge å tenke på mastercardet engang...

Godt det finnes biler for folk med 10 tommeltotter og da... :)
Ikke si du tenker på Jaguar som det alternativet eller? Da ler jeg meg nesten ihjel!

Finnes forøvrig ikke noe mer brukervennlig elbil enn Tesla, så de passer godt for de med ti tommeltotter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA