Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autospa for min Model3 - med bildeserie

Startet av Usikker på detta, tirsdag 31. mars 2020, klokken 14:15

« forrige - neste »

Usikker på detta

Bilen er en uke gammel - kjørte den rett på autospa for polering og glass coating for best mulig å ivareta lakken.

Først ble bilen grundig vasket i flere omganger.
- Grusomt å se hvor mye metallspon fra andre bilers bremseskiver og piggdekk som rant av bilen..
Godt å få det vekk!


Usikker på detta

Etter vask - 24 timer tørk i god og varm garasje.


Usikker på detta


Usikker på detta

Så, noen stilbilder til slutt med en color-led.
Bildene er ikke manipulerte.


Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Ludde

Herlig!  :D
I tillegg blir det mye enklere å holde bilen ren etterpå. Hadde kjeramisk coating på min og trengte knapt berøringsvask det første halve året  :+1:

Usikker på detta

Sitat fra: Trultefan på tirsdag 31. mars 2020, klokken 16:07
Flott :+1:

Og til den nette svimlende sum av ?

Det kostet 7 fete griser.
Jeg fikk noe avslag siden bilen var speller ny = mindre jobb.

Prisen var ikke svimlende for så mye arbeids synes jeg - det verste var å måtte være uten denne herligheten en hel helg  :laugh:

Usikker på detta

Sitat fra: Ludde på tirsdag 31. mars 2020, klokken 17:42
Herlig!  :D
I tillegg blir det mye enklere å holde bilen ren etterpå. Hadde kjeramisk coating på min og trengte knapt berøringsvask det første halve året  :+1:

Ja, korrekt :)

Det var først og fremst rykter om "dårlig lakk" fra fabrikk på disse som fikk meg innpå tanken å gjøre dette.

Vedkommende gjennomførte en grundig lakkdybdemåling og fant at hele bilen lå et sted mellom 110-130my = meget godkjent.
Feltvis fant han hele 140my, noe som er veldig bra.

På den andre siden fortalt han om en annen Tesla Model3 han hadde hatt tidligere hvor han fant store felter som målte 30-40my  ::)
Denne bilen hadde mørkblå lakk.

sofagrisen

Modell 3 SR+

Usikker på detta


Soala

Det så meget bra ut! Noen som har anbefalinger på tilsvarende behandling og chrome delete i Stavanger-traktene?

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no og "jobb ønskes utført". Detaileren som har utført jobben over tror jeg også er medlem der (var iallefall noe kjent med banneren i garasjen). 👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA