Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron GT Bilder og videoer

Startet av daktari, mandag 30. mars 2020, klokken 11:22

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#30
Hmmm noe feil ift norske vinterforhold. Snøen fester seg jo på de feil stedene...

En spoiler (ala den på TM3) hadde gjort seg her. Umiddelbart ser jeg at det er ulovlig å ikke vise skiltet. 

https://shop.tesla.com/product/model-3-carbon-fiber-spoiler

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 18. februar 2021, klokken 16:31
Hmmm noe feil ift norske vinterforhold. Snøen fester seg jo på de feil stedene...

En spoiler (ala den på TM3) hadde gjort seg her. Umiddelbart ser jeg at det er ulovlig å ikke vise skiltet. 

https://shop.tesla.com/product/model-3-carbon-fiber-spoiler
Sorry, Tesla Model 3 med spoiler blir også sånn.

Jalla

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 18. februar 2021, klokken 19:10
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 18. februar 2021, klokken 16:31
Hmmm noe feil ift norske vinterforhold. Snøen fester seg jo på de feil stedene...

En spoiler (ala den på TM3) hadde gjort seg her. Umiddelbart ser jeg at det er ulovlig å ikke vise skiltet. 

https://shop.tesla.com/product/model-3-carbon-fiber-spoiler
Sorry, Tesla Model 3 med spoiler blir også sånn.

Takk for en god latter.  :D

Øyvind.h

Det er vel slik at dette er en konsekvens av "rett" design? Dvs. det skal skapes turbulens bak bilen for å redusere drag, slik at bilen glir mest mulig effektivt gjennom luften.
Det virker i hvert fall slik mtp at nøyaktig dette skjer på alle moderne biler uavhengig av merke. Jeg har i hvert fall sett det på alt fra Mercedes og Audi, til Polestar og Tesla. Om en oppdager det på langtur bør en i det minste fjerne snø på lykter og skilt, men dette skjer på omtrent alle biler i 2021.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

oivindg

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. februar 2021, klokken 10:54
Det er vel slik at dette er en konsekvens av "rett" design? Dvs. det skal skapes turbulens bak bilen for å redusere drag, slik at bilen glir mest mulig effektivt gjennom luften.
Det virker i hvert fall slik mtp at nøyaktig dette skjer på alle moderne biler uavhengig av merke. Jeg har i hvert fall sett det på alt fra Mercedes og Audi, til Polestar og Tesla. Om en oppdager det på langtur bør en i det minste fjerne snø på lykter og skilt, men dette skjer på omtrent alle biler i 2021.
I denne type snøforhold har det vel pakket seg snø bak på de fleste biler i mange tiår. En stor forskjell nå sammenlignet med tidligere er at det stort sett er LED-lamper i baklysene. Disse avgir mindre varme enn de gamle glødepærene. I gamle dager holdt ofte kjørelysene bak seg frie for snø fordi snøen ble smeltet av overskuddsvarmen fra pæra.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

02jan

Litt sidespor , men snodig at innovative biler ikke har noe varmetråder e.l for å holde baklysene synlige. Husker biler fra 70/80 tallet, da noen modeller fikk varmetråder i bakruta, de uten var gjerne de simplere modeller. Det var jo kjekt og kunne se ut av bakruta den gangen.
Jeg har også samme tildekkingsproblem med min folkevog da den også har led lys bak, men ikke er det lenger påbudt med lys bak og bilen har både sensorer og ryggekamera. Skulle noen komme nærme bakfra så piper det inne i bilen, så da er nok alt ok.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

oivindg

Sitat fra: 02jan på fredag 19. februar 2021, klokken 18:08
Litt sidespor , men snodig at innovative biler ikke har noe varmetråder e.l for å holde baklysene synlige. Husker biler fra 70/80 tallet, da noen modeller fikk varmetråder i bakruta, de uten var gjerne de simplere modeller. Det var jo kjekt og kunne se ut av bakruta den gangen.
Har du noen eksempler på biler som ikke hadde varmetråder i bakruta på 70-tallet? Jeg kan ikke huske at noen av våre biler var uten varmetråder, men det var tyske biler. (VAG og BMW). Kanskje annerledes på biler fra andre land?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

02jan

Hadde ikke det på min 74/74 Golf, men hadde det på 73 Bmw 2002. Mener varmetråder kunne være ekstrautstyr den gangen.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

oivindg

Sitat fra: 02jan på fredag 19. februar 2021, klokken 19:00
Hadde ikke det på min 74/74 Golf, men hadde det på 73 Bmw 2002. Mener varmetråder kunne være ekstrautstyr den gangen.
Vi hadde en Golf LS. Trodde det var varmetråder på den, men da husker jeg nok feil. Uansett blir dette litt off topic.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

02jan

Oj luxus utgaven, min var bare S antar det stod for standard og ikke sport. Var utstyrt med samme seter som boble og kun speedometer (ikke klokke eller andre instrumenter). Det fantes jo også GLS , Grand luxus, lurer på om de ikke fikk med baklukevisker.
Jeg monterte takspoiler på min, men hoppet ganske så raskt over til en BMW 320.

For å gjøre forsøk på å spore inn tråden - på midten av 90 tallet hadde jeg en Audi GT, den var originalt utstyrt med sota baklys og  skikkelig Hekk spoiler ( i noen miljø kaller de det vinge). Den hadde ikke noen problem med tildekking av baklysene.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

daktari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. februar 2021, klokken 10:54
Det er vel slik at dette er en konsekvens av "rett" design? Dvs. det skal skapes turbulens bak bilen for å redusere drag, slik at bilen glir mest mulig effektivt gjennom luften.
Det virker i hvert fall slik mtp at nøyaktig dette skjer på alle moderne biler uavhengig av merke. Jeg har i hvert fall sett det på alt fra Mercedes og Audi, til Polestar og Tesla. Om en oppdager det på langtur bør en i det minste fjerne snø på lykter og skilt, men dette skjer på omtrent alle biler i 2021.
Kalles Kammback faktisk!. Etter en Wunibald Kamm.

Forøvrig har vel GTen motorisert justerbar spoiler. Vil tro "plaid"også bør ha det.

Men hva er greia med galle-grønn bil?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Selv på bildet til Eletric....... så ser en jo noe av baklysene på GT, vil si det er over snittet.

geear

Har ikke akkurat fulgt med på e-tron GT, men kjørte forbi Audi Møller Forus på vei hjem fra jobb i dag, og er rimelig sikker på at jeg leste "e-tron GT" på en stor banner over en rød bil midt i spotlighten, og fort kunne vært en e-tron GT, så ut som det var en del fotografering og aktivitet rundt den. Er det noe premieregreier nå eller har forhandlerne fått utstillingsbiler allerede? Så bare inn "i farta" på veien forbi.

Stikkkontakt

Noen som har fått "Masser av rabatt" på e-tron GT?
De snakket om et sett vinterdekk da jeg spurte. Det er vel 20000 kr for Møller. 40000 i listepris..

fviken

Det jeg fikk for en RS var vinterpakke med bl.a 20" 5 eiket Aerodesign alu-felger vinterhjul "verdt" 45 132 og 3 års serviceavtale uten ekstra kostnad.
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA