Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har prøvd Continental Ecocontact 6?

Startet av Lars1989, torsdag 26. mars 2020, klokken 12:13

« forrige - neste »

Lars1989

Må ha nye bakdekk i 175/55-20 og kan da velge mellom Bridgestone og Continental.

Noen som har prøvd Continental og kan si noe om de? Grep, støy, slitestyrke osv

Bridgestone er sikkert ok, men reagerer på at de blir utslitt på utsiden så fort. På hovedrilla i midten er det sikkert 3mm igjen.

Har kjørt med 3 bar i hjula.

SveinJ

Prøvde meg på Continental.no sin side, men da får jeg ikke opp dekk-dimensjon. Bare 155 bredde. Så sjekket jeg pris hos Dekkmann, tror det var 3900/stk. Hos Dekkonline ca 2000.- for 175mm.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Lars1989

Rart at de ikke er på hjemmesiden. Interdekk skaffer til 1700 så er de rimeligste dekka man får tak i.

Endte opp med å kjøpe Bridgestone da jeg kunne få de på dagen, men hadde vært interessant å vite erfaringer til evt fremtidige dekkkjøp.

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Lars1989

1700 pr stk, men jeg jobber i bilbransjen.

Lokal grå-importør selger de til 1900 ferdig lagt om. 

Neste bil skal ha litt mer normale dimensjoner så man kan har litt mer å velge i...

1317142119

Hvis du kjører med feil dekktrykk, så er det ikke så rart dekkene slites feil ... Hvis ikke du fylte 3 bar da dekket sto i stekende sol, så kjører du fort rundt med 3,2-3,4 bar på en god og varm dag.

KHL

6 876 kroner hos Byttdekk.no. Omlegging kommer i tillegg. Har Continental Viking Contact 6 på bilen per dags dato. Gleder meg til å få sommerdekk på igjen!

KHL

Har nå fått testet disse litt. Synes de griper en anelse dårligere på tørr asfalt enn sommerdekkene til Bridgestone, men det kan jo også skyldes at dekkene er helt nye. Har ikke fått testet de på vått føre enda.

ShuDuck

Har ikke vært fornøyd med EP500, så prøver disse i år men bytter kun framme.
155/60R20 - 1750kr stk ferdig lagt om på Fevik dekk Grimstad

KHL

@ShuDuck Hvordan gikk det med to forskjellige dekktyper på bilen? Det har vært rapporter her på forumet at det fungerer særs dårlig for vinterdekk.

ShuDuck

Ingen problemer å rapportere, kommer til å bytte ut de bak med continental også når de blir utslitt.
Disse dekkene oppleves som mer retningsstabile og med mindre støy

Sungrazer

Jeg har kjørt 4000 km på Conti EcoContact 6 nå. Meget fornøyd, godt grep, god retningsstabilitet og mindre støy, men det kan også være for at de er mindre slitt enn Bridgestonene jeg hadde på. Kjørte tur / retur Oslo - Andenes på 3000 km og hadde et snittforbruk på 13,4 kWh/100km. 2.9 psi bak, 2.7 foran. Opplever at de bruker mindre strøm en Bridgestone-dekkene.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

ganton

Sitat fra: ShuDuck på torsdag 25. juni 2020, klokken 12:21
Ingen problemer å rapportere, kommer til å bytte ut de bak med continental også når de blir utslitt.
Disse dekkene oppleves som mer retningsstabile og med mindre støy
Høres bra ut, de er også vesentlig rimeligere (-25%) enn de "originale" Bridgestone EP500 dekkene. Kan dog være at du får en annen opplevelse med de bak. Min erfaring fra vinterdekk er at hvis de er for myke så mister man endel regen og føles som om bilen "flyter framover" når man slipper pedalen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Sungrazer

Sitat fra: ganton på tirsdag 25. august 2020, klokken 10:41
Min erfaring fra vinterdekk er at hvis de er for myke så mister man endel regen og føles som om bilen "flyter framover" når man slipper pedalen.

Det problemet har jeg ikke opplevd på Continental EcoContact 6 i det hele tatt. Så myke er de ikke. Dekkene oppleves som veldig bra sommerdekk, og ved meget inspirert kjøring så uler det i fordekka akkurat som på amerikansk tv  :laugh: :laugh: :laugh:
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

sema2022

Jeg gikk for Continental ved bytte i vår og har nå kjørt dekkene rundt 5 mnd. Jeg setter komfort og lite dekkstøy høyt og må si at Continental var en betydelig forbedring fra Bridgestone dekkene. Kjøreegenskapene ellers oppfatter jeg er ganske lik. Slitasjen er det for tidlig å si noe om.

Om en del av dekkstøy nedgangen skyldes overgangen fra gamle slitte dekk til nye med mye mønster/fersk gummi vet jeg ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA