Dette blir jo litt fjernt fra trådens tema, synes jeg. Jeg vet ikke noe om det du skriver heller, men det jeg vet er at fabrikkarbeidere i Kina er ganske ustabil arbeidskraft. Det er f.eks helt vanlig at mange ikke kommer tilbake på jobb igjen etter nyttårsfeiringen deres, av forskjellige årsaker. Arbeidsstokken må derfor gjerne bygges på nytt på det tidspunktet, og det er selvfølgelig en utfordring, men det er de altså vant med der nede.
For oss som kjøper bilen her i Norge, så er det norske lover og regler vi forholder oss til, og selv om de har mye å forbedre på kundeservicen sin (samt på bilene) så har jeg tro på at det vil bli bra. De som kjøper en helt ny bil fra et nytt selskap (selv om det er et selskap i Volvo-konsernet) bør være forberedt på barnesykdommer. Det betyr ikke at man skal akseptere alt av feil og mangler (herunder skyhøye forbrukstall), men det er nok greit å puste med magen i noen måneder til man ser hvordan dette blir håndtert over litt tid.