Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Type 2 "Deksel" i kontakten

Startet av Radiobil1, lørdag 21. mars 2020, klokken 14:43

« forrige - neste »

Radiobil1

Noen i familien fikk nappet av det dekselet som man setter over type to kontakten. Jeg pleier å legge den over ladekabelen så den ikke blåser og riper den flotte holdbare vannbaserte lakken! Noen så ikke det i farten og dro til, og vips!

Den røyk av akkurat i 90˚ brekket, så litt vanskelig å fikse.
Noen som har fikset det med lim, ståltråd tape eller syltestrikk, som jo fikset det meste før i verden, og kan gi tips?
Eller vet om VW skal ha 1000 kr for en ny en?

Elmo

Trengs vel ikke å fikses. Har kjørt med den røket og sågar lokket knekt av i snart to år nå.
Det sitter jo fast når du ikke lader,  og når du lader så er det bare å ha det inni bilen.
Jeg er mere irritert over at jeg ikke har funnet noen enkel og billig måte å få fikset lokket på enda.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jonrb

Sitat fra: Radiobil1 på lørdag 21. mars 2020, klokken 14:43
Eller vet om VW skal ha 1000 kr for en ny en?

Betalte kr 328 for ett år siden - for sett med begge dekslene. Hos Møller Bil Trondheim.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

ReneM

Sitat fra: Elmo på søndag 22. mars 2020, klokken 12:20
Trengs vel ikke å fikses. Har kjørt med den røket og sågar lokket knekt av i snart to år nå.
Det sitter jo fast når du ikke lader,  og når du lader så er det bare å ha det inni bilen.
Jeg er mere irritert over at jeg ikke har funnet noen enkel og billig måte å få fikset lokket på enda.

Vi hadde det samme. Lokket har jeg fikset med loctide 2 komponent epoxy.

Jeg har lagt en god klatt med epoxy på og dytter lokket på (altså helt inn igjen akkurat som om de er lukket. Etterpå har jeg dratt teip over lokket slik at den ikke faller ned.

Dagen etterpå var alt i orden igjen og slik har det vært i 2 år helt til jeg solgte bilen. 
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Elmo

Sitat fra: ReneM på torsdag 26. mars 2020, klokken 07:40
Jeg har lagt en god klatt med epoxy på og dytter lokket på (altså helt inn igjen akkurat som om de er lukket.
Etterpå har jeg dratt teip over lokket slik at den ikke faller ned.  . . . slik har det vært i 2 år
:+1: Takk - skal prøve det.
Jeg har forsøkt med lynlim, med lokket åpent, og holde til limet var tørket. Det holdt én dag  :( >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

epifant

Om lokket er ABS-plast (står ofte PP, ABS eller liknende preget et sted i plasten) kan det "limes" med aceton. Det vil løse opp limflaten og skape en sterk skjøt. Kan bli verre om limflaten allerede er dekket av andre ting
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA