Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model Y Videos

Startet av geirci2, fredag 13. mars 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

mroek

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. mars 2020, klokken 15:51
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 15:08
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 27. mars 2020, klokken 15:04
Var akkurat det samme da Model 3 begynte å bli laget...men det ordnet seg...kanskje de har så stort tidspress i begynnelsen....skal ha masse biler ut før første kvartal er omme... Min Model 3 så jeg ingenting på...
Det er jo ingen unnskyldning for å levere dårlig kvalitet, vel?
Vel - det er jo en god del feil som meldes på konkurrenter, sågar fra etablerte og veldig erfarne produsenter. Strengt talt mindre tilgivelig da enn fra en så uerfaren produsent som Tesla?
Barnesykdommer er ganske vanlig og ikke unikt for Tesla.
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

DagfinnN

Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

mroek

Sitat fra: DagfinnN på fredag 27. mars 2020, klokken 20:05
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.

Jeg er ikke ute etter å henge ut Tesla spesielt, alle produsenter som gjør tilsvarende dårlig jobb vil få nøyaktig like mye pepper fra meg. Og jeg er hjertens enig i at det heller ikke er godt nok å ikke klare å levere en stabil app, uansett hvilken produsent vi snakker om. Og jeg synes det er helt greit å nevne navn også. Jeg antar du kanskje tenker på VAG, som har hatt ganske mye app-trøbbel etter hva jeg har skjønt.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Øyvind.h

#33
Har fått justert dør og bakluke på VAG for å få dem til å matche (slik som Yen i den ene videoen trenger for å flukte perfekt der).
Den omfattende listen over feil på en konkurrent skal jeg droppe å legge ut her. Men jeg er med i merkegrupper og diverse feil på tidlige modeller er ikke unikt for Tesla. Derimot er det ekstremt mye fokus på å pelle bilene fra hverandre. Kan ikke si jeg har sett noen demontere og herje med konkurrenter i nærheten av like omfangsrikt.

Men om en ikke aksepterer at delene ikke flukter 100% tror jeg en bør styre unna Tesla uansett. De har aldri vært gode på perfekt finish over alt, spesielt på de første bilene som ruller av samlebåndet. Uten at det bør være målestokken på faktisk kvalitet.
Model 3 som ruller av samlebåndet nå virker å holde veldig god kvalitet, sett bort ifra noe finish. Den har fått skryt for teknikken av renomerte folk som har pellt den i fillebiter. Tenker Y er minst like god eller bedre under skallet. Og skallet er godt nok for meg, minus overgangene nederst i hjulbue mot kanaler. De forventer jeg blir bedre i løpet av veldig kort tid.
Det jeg derimot ikke er sikker på er hvor lenge jeg orker å leve med infotainment, som brukes på alle turer, i tyskeren jeg har bestilt. Men ser an om det gror på meg og kan øves inn selv om det er mye mindre intuitivt.
Den har i det minste finere lyd når dørene lukkes, bedre støydemping og bedre lys som standard (med mindre en hiver på LED-bar, noe som dessverre ikke kan kombineres med matrix).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Sitat fra: DagfinnN på fredag 27. mars 2020, klokken 20:05
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.

Selvfølgelig er det ikke bra nok at E-tron ikke har en fungerende app, ingen E-tron eiere vil forsvare Audi der?! I motsetning til  mange Tesla eiere som forsvarer merke sitt med nebb og klør,  da de føler at hele verden er imot dem.
Det er da bare en bil, skjønner ikke at folk kan bli så opprørt over at noen kritiserer favoritt merke deres.

1000kwh

Sitat fra: No-name på fredag 27. mars 2020, klokken 20:55
Sitat fra: DagfinnN på fredag 27. mars 2020, klokken 20:05
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.

Selvfølgelig er det ikke bra nok at E-tron ikke har en fungerende app, ingen E-tron eiere vil forsvare Audi der?! I motsetning til  mange Tesla eiere som forsvarer merke sitt med nebb og klør,  da de føler at hele verden er imot dem.
Det er da bare en bil, skjønner ikke at folk kan bli så opprørt over at noen kritiserer favoritt merke deres.
Men du følte likevel det var nødvendig med dette innlegget  :D

Nok tull, mer videoer!

Øyvind.h

Hehe. Om du ikke ser nebb og klør for E-tron bør du lete litt bedre :D Foregår i solid monn.

Men debatten må kanskje være ensidig negativ for at den skal være akseptabel?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Sitat fra: 1000kwh på fredag 27. mars 2020, klokken 21:15
Sitat fra: No-name på fredag 27. mars 2020, klokken 20:55
Sitat fra: DagfinnN på fredag 27. mars 2020, klokken 20:05
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.

Selvfølgelig er det ikke bra nok at E-tron ikke har en fungerende app, ingen E-tron eiere vil forsvare Audi der?! I motsetning til  mange Tesla eiere som forsvarer merke sitt med nebb og klør,  da de føler at hele verden er imot dem.
Det er da bare en bil, skjønner ikke at folk kan bli så opprørt over at noen kritiserer favoritt merke deres.
Men du følte likevel det var nødvendig med dette innlegget  :D

Nok tull, mer videoer!

Alltid en fordel å kunne lese når en er på internett forum... 8)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

#39
https://www.youtube.com/watch?v=LFwWWS7nO8k

Diverse momenter ved Model Y (good/bad/strange). Ved 2 minutter demonstreres dørlyd. For de dette er veldig viktig for er det visst finere lyd i Model Y dørene :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. mars 2020, klokken 21:22
https://www.youtube.com/watch?v=LFwWWS7nO8k

Diverse momenter ved Model Y (good/bad/strange). Ved 2 minutter demonstreres dørlyd. For de dette er veldig viktig for er det visst finere lyd i Model Y dørene :)

Null stress,  fikses med OTA.. For de dette er veldig viktig fo... :D

daktari

Sitat fra: No-name på fredag 27. mars 2020, klokken 20:55
Sitat fra: DagfinnN på fredag 27. mars 2020, klokken 20:05
Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 16:42
Tesla burde etterhvert ha fått nok erfaring til å unngå denne typen problemer, som etter min oppfatning ikke er i kategorien barnesykdommer. Barnesykdommer er når komponenter feiler prematurt eller uten god grunn, eller f.eks programvareproblemer. Direkte dårlig produksjonskvalitet/kvalitetskontroll er ikke i den kategorien.

Det er ingen grunn til å unnskylde dette, uansett hvor fersk eller erfaren produsenten måtte være.
Tja - et "premium" merke klarer ikke å lage en stabil app. Men det er vel lov det så lenge det ikke er Tesla eller? Å lage en stabil app synes ikke er et prematurt problem. Veldig mange gode apper ute i markedet nå.
Jeg henger ikke ut noe merke her, men nokså lei at Tesla er det merket som det alltid er noe galt med.

Selvfølgelig er det ikke bra nok at E-tron ikke har en fungerende app, ingen E-tron eiere vil forsvare Audi der?! I motsetning til  mange Tesla eiere som forsvarer merke sitt med nebb og klør,  da de føler at hele verden er imot dem.
Det er da bare en bil, skjønner ikke at folk kan bli så opprørt over at noen kritiserer favoritt merke deres.
masser av e-tron-eiere som hevder at "bilen er så bra, driter i appen/bilen skal kjøres, skal ikke leke med en app".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Diravi

Ifølge denne videoen har Model Y et større utnyttbart batteri enn Model 3 (77,5 mot 72,5 kWh). Og noen flere hestekrefter og en litt annen dreiemomentkurve. Men batteriet er kanskje det mest interessante - kan dette være en ny 85-pakke som enkelte mente de fikk i Model S?

https://youtu.be/OmrlhOUhEJw
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Tom

Sitat fra: Diravi på søndag 29. mars 2020, klokken 21:23
Ifølge denne videoen har Model Y et større utnyttbart batteri enn Model 3 (77,5 mot 72,5 kWh). Og noen flere hestekrefter og en litt annen dreiemomentkurve. Men batteriet er kanskje det mest interessante - kan dette være en ny 85-pakke som enkelte mente de fikk i Model S?

https://youtu.be/OmrlhOUhEJw
Bruker ikke model s forsatt 18650?

Polestar

Sitat fra: Diravi på søndag 29. mars 2020, klokken 21:23
Ifølge denne videoen har Model Y et større utnyttbart batteri enn Model 3 (77,5 mot 72,5 kWh). Og noen flere hestekrefter og en litt annen dreiemomentkurve. Men batteriet er kanskje det mest interessante - kan dette være en ny 85-pakke som enkelte mente de fikk i Model S?

https://youtu.be/OmrlhOUhEJw
I misread the battery parameter from the software, the Model Y has the same size battery as the 3, sorry about that!
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA