Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model Y Videos

Startet av geirci2, fredag 13. mars 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

geirci2

Offisielle videoer ifra Tesla:
https://www.tesla.com/support/model-y-videos

Automatisk åpning og lukking av bakluke er standard.
Dette har jeg hatt (inkl. fotsensor) på min Model 3 siden i fjor sommer - et "must" :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

KTS

#1
Feil link tidligere...

https://youtu.be/A02SV63bwok

Diravi

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

KTS


1000kwh

Sitat fra: KTS på søndag 15. mars 2020, klokken 23:18
En klassisk klipp og lim tabbe...

https://youtu.be/A02SV63bwok
Kjenner jeg får angst av alt regnvannet på interiøret.

Hvis dørpanelet er laget av samme materialet som på vår S, så får de masse små regnprikker i sin plitter nye Y  :D

daktari

Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. mars 2020, klokken 09:01


Kjenner jeg får angst av alt regnvannet på interiøret.

Hvis dørpanelet er laget av samme materialet som på vår S, så får de masse små regnprikker i sin plitter nye Y  :D
Alt materiale får vel kalk-prikker hvis det blir liggende vanndråper. Lakken også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

1000kwh

 Nå kryr det av videoer av Y på youtube og jeg må si at designet ser mye bedre ut i suv form enn sedan. Virker som byggekvaliteten er helt på plass også, allerede fra start

Dette blir en hit!

mroek

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 24. mars 2020, klokken 07:05
Nå kryr det av videoer av Y på youtube og jeg må si at designet ser mye bedre ut i suv form enn sedan. Virker som byggekvaliteten er helt på plass også, allerede fra start

Dette blir en hit!

En hit blir det helt sikkert, men jeg er ikke så veldig imponert over byggekvaliteten om denne videoen er representativ:

https://www.youtube.com/watch?v=XHhCRg97MHc

Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla (utover en kort tur i en Model 3), men jeg synes ikke det er akseptabelt at en ny bil har denne typen mangler. Det hjelper ikke at etter noen måneder har bilen uansett fått noen bruksmerker, når den er ny så skal pasninger og lakk være bedre enn dette.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

1000kwh

Sitat fra: mroek på tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:03
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 24. mars 2020, klokken 07:05
Nå kryr det av videoer av Y på youtube og jeg må si at designet ser mye bedre ut i suv form enn sedan. Virker som byggekvaliteten er helt på plass også, allerede fra start

Dette blir en hit!

En hit blir det helt sikkert, men jeg er ikke så veldig imponert over byggekvaliteten om denne videoen er representativ:

https://www.youtube.com/watch?v=XHhCRg97MHc

Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla (utover en kort tur i en Model 3), men jeg synes ikke det er akseptabelt at en ny bil har denne typen mangler. Det hjelper ikke at etter noen måneder har bilen uansett fått noen bruksmerker, når den er ny så skal pasninger og lakk være bedre enn dette.
Synes det så bra ut. Kan sikkert hende det ikke er bra nok for enkelte.

Ikke glem at folk flest ikke ser på lakken eller "panel gaps" før de setter seg i bilen og kjører ut av forhandler. ;)

Øyvind.h

Så igjennom YouTube videoen nå. Til å være en av de første bilene som leveres synes jeg ikke dette var ille nei. Dørene må justeres bittelitt. Plast i hjulbuene matcher ikke perfekt, men spørs om det blir perfekt før de justerer litt på målene til plasten eller festene slik at den treffer bedre. I en annen video så jeg litt dårlig/løs overgang på stoff-finish på basen under førersetet, og har sett noe løst stoff på ryggene til rad 2.

Byggekvaliteten ville jeg ikke dømt nord og ned basert på de mindre finish-manglene jeg så der. Antakelig er en del rettet opp før  de første bilene kommer til Norge.

For øvrig enig med deg 1000kwh. Det kryr av videoer nå og bilen ser MYE bedre ut live enn på bildene på Teslas nettside.
Jeg var spent på hvordan den ville se ut da den har sett litt kjip ut på enkelte bilder, men i virkeligheten synes jeg den er veldig vellykket.
Med så mye plass, ytelser, infotainment, rekkevidde, lav pris og 250kW lading blir dette en skikkelig hit. Tror jeg.

Eneste spørsmålet jeg sitter igjen med fortsatt er om de vil tilby skikkelig henger-kapasitet i kombinasjon med performance. 1500kg er helt ok, og jeg kan leve med base performance om den kan trekke 1500kg. Men blir det null hengerfeste på performance må jeg gå ned til LR AWD.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh


RuneW

Sitat fra: mroek på tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:03
En hit blir det helt sikkert, men jeg er ikke så veldig imponert over byggekvaliteten om denne videoen er representativ:

https://www.youtube.com/watch?v=XHhCRg97MHc

Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla (utover en kort tur i en Model 3), men jeg synes ikke det er akseptabelt at en ny bil har denne typen mangler. Det hjelper ikke at etter noen måneder har bilen uansett fått noen bruksmerker, når den er ny så skal pasninger og lakk være bedre enn dette.

Hva er det du egentlig har å klage på? Eneste jeg kan komme på er de litt dårlig tilpassede plastikk-detaljene, men det blir nok forbedret lenge før den kommer hit til landet.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

mroek

Sitat fra: RuneW på tirsdag 24. mars 2020, klokken 20:34
Sitat fra: mroek på tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:03
En hit blir det helt sikkert, men jeg er ikke så veldig imponert over byggekvaliteten om denne videoen er representativ:

https://www.youtube.com/watch?v=XHhCRg97MHc

Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla (utover en kort tur i en Model 3), men jeg synes ikke det er akseptabelt at en ny bil har denne typen mangler. Det hjelper ikke at etter noen måneder har bilen uansett fått noen bruksmerker, når den er ny så skal pasninger og lakk være bedre enn dette.

Hva er det du egentlig har å klage på? Eneste jeg kan komme på er de litt dårlig tilpassede plastikk-detaljene, men det blir nok forbedret lenge før den kommer hit til landet.

Jeg ville blitt litt skuffet om jeg hadde brukt så mye penger på en bil, og så passer ikke ting sammen slik det er ment å gjøre (gjelder både plastdetaljer og andre pasninger). Jeg er ikke i kundegruppen til Tesla (mye fordi jeg vil ha et interiør som er mer førerorientert), men jeg har vel lov å ha en mening likevel?

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

kodax

Jeg syns han får bilen til å se dritbra ut, jeg. Noen detaljer som det han viser hadde jeg ikke brydd meg stort om, det er jo uansett bare å levere den inn å få det fikset (i hvert fall lakken) og det blir sikkert uansett bedre når bilen kommer hit. Men man er jo forskjellig, og det er absolutt lov å si at ting ikke er slik man selv ville ha godtatt:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA