Tesla Model Y Videos

Startet av geirci2, fredag 13. mars 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

No-name

Sitat fra: mroek på tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:03
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 24. mars 2020, klokken 07:05
Nå kryr det av videoer av Y på youtube og jeg må si at designet ser mye bedre ut i suv form enn sedan. Virker som byggekvaliteten er helt på plass også, allerede fra start

Dette blir en hit!

En hit blir det helt sikkert, men jeg er ikke så veldig imponert over byggekvaliteten om denne videoen er representativ:

https://www.youtube.com/watch?v=XHhCRg97MHc

Jeg har ingen personlig erfaring med Tesla (utover en kort tur i en Model 3), men jeg synes ikke det er akseptabelt at en ny bil har denne typen mangler. Det hjelper ikke at etter noen måneder har bilen uansett fått noen bruksmerker, når den er ny så skal pasninger og lakk være bedre enn dette.

Mannen sier build quality is excellent, so...

Synes det er synd, egentlig. Dette burde vært satt mere fokus på i videoene, for jeg tror det hadde gjort at Tesla skjerper seg enda mere for å ungå sånne ting. Og det hadde hjulpet både Tesla og fremtidige kunder i det lange løp.Bil til 5-600000 i 2020 burde ikke hatt sånne mangler, uansett merke og produsent.

Lynkjapp

To ting gjør meg litt undrende med bagasjerommet. Det ser ikke ut til at det finnes noen hatthylle eller rullegardin for å dekke til bak baksetet. Det betyr at usikret last vil kunne fly rundt og at tyver har fri innsikt. Stemmer dette eller er det jeg som ikke har sett nøye nok på bildene?

Og det andre er de åpningene langs utsiden av bakseteryggene. Må nesten gå ut til min Model 3 og se om det er like åpent der. Ser jo ut som at man kan stikke en hånd inn i åpningen og det får baksetet til å se like robust ut som på en gammel Fiat Panda. Eller var det bare at han ikke slo opp setene helt i posisjon etter å ha vist dem nede?

1000kwh

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 25. mars 2020, klokken 07:49
To ting gjør meg litt undrende med bagasjerommet. Det ser ikke ut til at det finnes noen hatthylle eller rullegardin for å dekke til bak baksetet. Det betyr at usikret last vil kunne fly rundt og at tyver har fri innsikt. Stemmer dette eller er det jeg som ikke har sett nøye nok på bildene?

Og det andre er de åpningene langs utsiden av bakseteryggene. Må nesten gå ut til min Model 3 og se om det er like åpent der. Ser jo ut som at man kan stikke en hånd inn i åpningen og det får baksetet til å se like robust ut som på en gammel Fiat Panda. Eller var det bare at han ikke slo opp setene helt i posisjon etter å ha vist dem nede?
Det er visst så mørke ruter at folk ser ikke inn uansett.

Det er ikke noe hatthylle eller gardin, det må man leve med :D

Ellers så kan setene vippes.

z4rd

Småting som lett kan flytte på seg legger man gjerne under gulvplate eller i frunk.

Hvis bakrutene er som TMX, så ville jeg ikke vært bekymret mht innsyn.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Diravi

Rygglenet har flere innstillinger, så du kan justere det fram og tilbake. Da vil det være en stor glippe mellom C-stolpe og rygg i noen stillinger.

Det de fleste Youtube-videoene ikke har skjønt, er at den automatiske funksjonen for å legge ned setene ved å trykke på en knapp i bagasjerommet, kun fungerer når setet står i normalstilling. De står og lurer på hvorfor det ikke felte seg ned, og så har de nettopp vist justeringene på seteryggen noen sekunder før.  ;D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

RuneW

Ser jo ut som at man kan stikke en hånd inn i åpningen og det får baksetet til å se like robust ut som på en gammel Fiat Panda.

Hva har dette med hvor robust setet er å gjøre egentlig?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lynkjapp

Sitat fra: RuneW på onsdag 25. mars 2020, klokken 11:14
Ser jo ut som at man kan stikke en hånd inn i åpningen og det får baksetet til å se like robust ut som på en gammel Fiat Panda.

Hva har dette med hvor robust setet er å gjøre egentlig?

Ingenting. Det var derfor jeg skrev at det "så ut som". :)

Ellers var det gode forklaringer på alt, selv om jeg personlig ville ha vært betenkt med å ha en fullastet feriebil uten lastsikring. Men sannsynligvis er det ikke et reelt problem, siden det da ville ha vist seg på sikkerhetskarakterene.

mroek

Ser ikke ut for at kvalitetskontrollen er helt på høyden ved produksjonen av Model Y:

https://www.youtube.com/watch?v=_hPerpzN4JE

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tafsern

Sitat fra: mroek på torsdag 26. mars 2020, klokken 21:31
Ser ikke ut for at kvalitetskontrollen er helt på høyden ved produksjonen av Model Y:

Jeg bruker ikke over 500k på en bil som blir sendt ut fra samlebåndet uten ordentlig kvalitetskontroll. Det blir bare for dumt, de har holdt på en stund.

kodax

At de har noe problemer med kvaliteten nå i begynnelsen er jo som forventet, det vil sannsynligvis bli bedre etterhvert. Det som er interessant for oss er jo hvor bra det er når bilene kommer hit.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Tafsern på fredag 27. mars 2020, klokken 08:03
Sitat fra: mroek på torsdag 26. mars 2020, klokken 21:31

Jeg bruker ikke over 500k på en bil som blir sendt ut fra samlebåndet uten ordentlig kvalitetskontroll. Det blir bare for dumt, de har holdt på en stund.

Var akkurat det samme da Model 3 begynte å bli laget...men det ordnet seg...kanskje de har så stort tidspress i begynnelsen....skal ha masse biler ut før første kvartal er omme... Min Model 3 så jeg ingenting på...
Tesla Model Y                         2021-

mroek

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 27. mars 2020, klokken 15:04
Var akkurat det samme da Model 3 begynte å bli laget...men det ordnet seg...kanskje de har så stort tidspress i begynnelsen....skal ha masse biler ut før første kvartal er omme... Min Model 3 så jeg ingenting på...
Det er jo ingen unnskyldning for å levere dårlig kvalitet, vel?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

DagfinnN

Sitat fra: Tafsern på fredag 27. mars 2020, klokken 08:03
Da vet vi at du ikke kjøper Y. Ser fram til at du kommenterer aktivt på de bilene du har tenkt å kjøpe eller allerede har.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Øyvind.h

Sitat fra: mroek på fredag 27. mars 2020, klokken 15:08
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 27. mars 2020, klokken 15:04
Det er jo ingen unnskyldning for å levere dårlig kvalitet, vel?
Vel - det er jo en god del feil som meldes på konkurrenter, sågar fra etablerte og veldig erfarne produsenter. Strengt talt mindre tilgivelig da enn fra en så uerfaren produsent som Tesla?
Barnesykdommer er ganske vanlig og ikke unikt for Tesla.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA