Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. april 2020, klokken 00:43
Ikke mange som tar sjansen, men jeg ville gjerne være sikker: Da jeg så at 2020.12.10 ble lansert, slo jeg av Advanced bare for å sjekke om det virket eller ikke. Fikk allikevel oppdateringen 3 dager etter at den ble sendt ut.... Go figure.
Har igrunn lenge mistenkt den for å være en placeboknapp.  :laugh: Har fått oppdateringene mine omtrent samtidig med alle andre ifølge Teslafi. De fleste andre der har nok også advanced på, men likevel.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

Men .10 er en bugfix til 5 såvidt jeg har skjønt, så hadde du allerede 5 kan det hende den ble pushet ut til deg uavhengig av knappen. Sier ikke knappen har betydning, men testen din er ikke nok til å fastslå at den er det.

Jeg hadde BT bugs på 5, og har 10 nå. Ser ut som BT er løst, men på vei hjem fra jobb i dag fikk jeg ikke skrudd ned volumet, så det stod fast på 7 eller noe sånt, selv om jeg skrudde helt ned til mute. Kjempestas i nabolaget.  :laugh:  får håpe det var engangshendelse, og at det er borte etter en reboot.

streken

Jeg pleier sjelden å få nye oppdateringer tidlig, men nå står det at bilen min er klar til å installere 2020.12.11.1 - har noen her som allerede fått og installert denne?

12.10 fungerer finfint, og jeg er lite sugen på et mulig steg tilbake (snakker av erfaring)  ;)
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

OhmPaPa

.10 er vel først og fremst at biler i USA stopper for rødt lys.

.11 er vel at de i tillegg stopper for fotgjengeroverganger.

Så ikke så mye for oss der enda. Men jeg hadde sagt ja, takk siden det kan være andre oppdateringer på autopiloten også.

Frantisek Ruzicka

2020.12.11.2 is rolling in Europe...Belgium,Germany,Austria,Norway,France,Netherlands.Do some of you got it already?
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

nch

Sitat fra: Frantisek Ruzicka på lørdag 02. mai 2020, klokken 11:30
2020.12.11.2 is rolling in Europe...Belgium,Germany,Austria,Norway,France,Netherlands.Do some of you got it already?

Jeg fikk den natt til i går. Nytt er visningsprogram for dashboardkamera og at den viser superladebåser ute av drift. I tillegg til «mindre forbedringer og feilrettinger».

Sentry-ikonet er ikke lenger HAL-«øyet», men et tegnet øye-ikon.

Jeg har 2019 M3 med FSD og HW3.

Motorwatt

SitatJeg fikk den natt til i går. Nytt er visningsprogram for dashboardkamera og at den viser superladebåser ute av drift. I tillegg til «mindre forbedringer og feilrettinger».

Det kom vel allerede i 2020.12.5?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

nch

Sitat fra: Motorwatt på søndag 03. mai 2020, klokken 09:51Det kom vel allerede i 2020.12.5?

Ja, det er godt mulig. Tror dette var første 2020.12-versjon til min M3.

Frantisek Ruzicka

That's strange.The Teslascope states that the release note of this version contains same as US version 2020.12.11.1 and should contain the Traffic Light and Stop Sign Control (Beta).
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

geear

Sitat fra: nch på søndag 03. mai 2020, klokken 09:47
Sitat fra: Frantisek Ruzicka på lørdag 02. mai 2020, klokken 11:30
2020.12.11.2 is rolling in Europe...Belgium,Germany,Austria,Norway,France,Netherlands.Do some of you got it already?

Jeg fikk den natt til i går. Nytt er visningsprogram for dashboardkamera og at den viser superladebåser ute av drift. I tillegg til «mindre forbedringer og feilrettinger».

Sentry-ikonet er ikke lenger HAL-«øyet», men et tegnet øye-ikon.

Jeg har 2019 M3 med FSD og HW3.
Alt dette kom på 12.5 ja.

skysurfer

#160
Opplevde noe «fiffig» med 2020.12.5. Bilen entret en venstresving som normalt og kom ut av svingen i motsatt kjørefelt! Ja, den gule stripen var slitt bort i midten av svingen, men å bytte kjørefelt når den gule linjen var på plass igjen....
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

kodax

Lagret du klippet? AP er vel ikke er beregnet for vei med vanlig gulstripe, men det kan jo være fint å ha dokumentert for sikkerhets skyld.
Forøvrig syns jeg AP fungerer fint også uten stripe så lenge det er "asfalt-stripe". Dvs. jeg får ikke aktivert AP når det er det, men hvis den allerede er aktivert der det er veimarkering, så fortsetter den fint etterpå. Dvs toleransen er temmelig stor når AP først er aktivert.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

skysurfer

#162
Sitat fra: kodax på mandag 04. mai 2020, klokken 11:02
Lagret du klippet? AP er vel ikke er beregnet for vei med vanlig gulstripe, men det kan jo være fint å ha dokumentert for sikkerhets skyld.
Forøvrig syns jeg AP fungerer fint også uten stripe så lenge det er "asfalt-stripe". Dvs. jeg får ikke aktivert AP når det er det, men hvis den allerede er aktivert der det er veimarkering, så fortsetter den fint etterpå. Dvs toleransen er temmelig stor når AP først er aktivert.
Glemte å lagre klippet. Svingen er like hvor jeg bor så kan jo prøve igjen. Det som var merkelig var at den lå midt i veien når gulstripen ble synlig igjen, og så valgte den venstre side av stripen....
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

o.b.lix

Gikk fra 12.10 til 12.11.1 i går. Bare bugfix.

Den er nå veldig redd alle lastebiler, enten man skal kjøre forbi eller de kommer i mot, eller er alt likt som før.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Elmo

Sitat fra: skysurfer på mandag 04. mai 2020, klokken 11:13
Sitat fra: kodax på mandag 04. mai 2020, klokken 11:02
Lagret du klippet? AP er vel ikke er beregnet for vei med vanlig gulstripe, men det kan jo være fint å ha dokumentert for sikkerhets skyld.
Forøvrig syns jeg AP fungerer fint også uten stripe så lenge det er "asfalt-stripe". Dvs. jeg får ikke aktivert AP når det er det, men hvis den allerede er aktivert der det er veimarkering, så fortsetter den fint etterpå. Dvs toleransen er temmelig stor når AP først er aktivert.
Glemte å lagre klippet. Svingen er like hvor jeg bor så kan jo prøve igjen. Det som var merkelig var at den lå midt i veien når gulstripen ble synlig igjen, og så valgte den venstre side av stripen....
Du vet vel at du kan sette opp så bilen lagrer ved et trykk på hornet ?!!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA