Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Irriterende alarmer...

Startet av Khfr, onsdag 04. mars 2020, klokken 05:51

« forrige - neste »

Khfr

Eg får opp til irriterande stadighet opp alarm om at 2. Seterad ikkje er festa skikkelig samt at det er lågt batteri i nøkkel. Men batteri er nytt og 2. Seterad er sjølvsagt festa korrekt. Bilen var på service i går og Tesla seier dei ikkje noko feil...

z4rd

Hvor mange key-fobs har du? Nytt batteri i samtlige?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D


z4rd

#3
Prøvd å ta en ordentlig reboot?
Altså gjort en soft-reboot og/eller hard-reboot etter at problemet oppstod?

Hvis ja eller nei, så vil jeg uansett anbefale deg å ta en Power Down iht option 4:

https://teslaownersgroup.co.uk/kb/reboot-tesla-something-going-wrong

Viktig å holde dørene lukket under hele prosessen. Hvis dette ikke gjør susen, så må du nok kontakte Tesla Support og se om de kan lese av noe. Dette kan gjøres via telefon...

Dette gjorde susen for min del på TMX når jeg hadde noen rare ting som hang igjen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Khfr

Takk for tips. Men- kvifor gjer ikkje Tesla dette når dei har bilen til kontroll? Eg kjenner eg begynner å bli passelig nøgd med både bil og organisasjon. Eg kan legge til at på gårsdagens kontroll såg dei og over bremsane. Tilbakemeldingen var at dei truleg snart bør skiftast snart - "rubbel og bit"! La meg legge til- Tesla skifta bremseklossar då bilen var 1 år gamal og kjørt ca 20.000 km. Eg måtte fint betale for dette. Dei smurte og opp alle  kalipper- og no- 8 mnd etter seier dei at bremsane må skiftast komplett og bilen er kjørt 29.000. Tesla reklamerer samtidig for at bilens bremser kan vare "evig". Kva tull er dette- skal me måtte smøre bremsesystemet ein gang pr. mnd? Den gode service Tesla gav dei første åra frå 2013 og utover er totalt vekke. No kjem den amerikanske arroganse til syne, kombinert med ei overdreven tru på digitalisering. Dette heldt ikkje på ein flekk!!!

Klykken

De leser logger, og hvis ikke de finner noe er det vanskelig å få gjort noe også.

Ta derfor bilder av hendelsen, merk med tid og dato og send forespørsel via app. Viktig å være nøye med beskrivelser når det kommer til programvarefeil og Tesla etter mine erfaringer...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mxoslo

Har en god del igjen på mine bremseklosser fra 2017. Bilen har gått ca 42 000 km. Jeg bruker settingen Low regen om vinteren og bruker høytrykkspyler på bremsecaliperne når jeg vasker. Lirker lansen inn bak bremseskiven så jeg får en sprut på den bakre calipern. Har ikke hatt service på bremsene ennå utover det. Hørte tidlig at renhold av calipere er viktig og at varme bremser og bremseskiver fordamper møkkavannet før stålet korroderer etter parkering.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

geear

#7
Sitat fra: Mxoslo på torsdag 05. mars 2020, klokken 19:24
Har en god del igjen på mine bremseklosser fra 2017. Bilen har gått ca 42 000 km. Jeg bruker settingen Low regen om vinteren og bruker høytrykkspyler på bremsecaliperne når jeg vasker. Lirker lansen inn bak bremseskiven så jeg får en sprut på den bakre calipern. Har ikke hatt service på bremsene ennå utover det. Hørte tidlig at renhold av calipere er viktig og at varme bremser og bremseskiver fordamper møkkavannet før stålet korroderer etter parkering.
Det er ikke korrosjon som gjør at bremseklossene setter seg fast, det er en helt håpløs ansamling av drit. Tviler veldig på at du klarer få bort alt med spyling, og bruken av bremsene har lite med det å gjøre. Anbefaler på det sterkeste å sjekke kalipperne foran altså, de setter seg så gradvis at det er svært vanskelig å merke det dersom man ikke sammenligner med en lik bil der bremsene faktisk virker som de skal. Trodde min var OK (kjører mye korte turer i god fart, så det blir en del bremsebruk på vinteren), men det så helt jævlig ut. Det var som om de indre klossene var støpt fast. Hadde aldri trodd det kunne være så ille på en såpass ny bil med bremser fra en anerkjent produsent (Brembo). Det var en sinnsyk jobb å hugge/banke klossene mine løs. Både ekstremt vanskelig å få ut låsepinnene og vanskelig å få ut klossene selv etter pinnene var ute og kalipperne var tatt av. Det gikk mengder med superclean og hard mekanisk bearbeiding som måtte til for å redde klosser og kalippere. Det var rett før jeg måtte skru av bremseslanger og sette kalipperne i skrustikka for å komme videre.

Sitat fra: Khfr på onsdag 04. mars 2020, klokken 05:51
Eg får opp til irriterande stadighet opp alarm om at 2. Seterad ikkje er festa skikkelig samt at det er lågt batteri i nøkkel. Men batteri er nytt og 2. Seterad er sjølvsagt festa korrekt. Bilen var på service i går og Tesla seier dei ikkje noko feil...
Etter en stund med slike alarmer på grunn av nedlagt seterad så var jeg litt irritert da jeg fikk samme problem som deg, og antok det var venstresida, inn og ut med unger for å få det på plass igjen, rimelig irritert, men så viste det seg at noen hadde trykket på ryggknappen på høyresida ved et uhell, der det står barnesete...  :P

soletti

Sitat fra: Khfr på onsdag 04. mars 2020, klokken 05:51
Eg får opp til irriterande stadighet opp alarm om at 2. Seterad ikkje er festa skikkelig samt at det er lågt batteri i nøkkel. Men batteri er nytt og 2. Seterad er sjølvsagt festa korrekt. Bilen var på service i går og Tesla seier dei ikkje noko feil...

Får samme feilmelding om andre seterad hele tiden i det siste. Setet er festet ja. Feilen ser ut til å gi seg etter noen kjørte meter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA