2020.8

Startet av OhmPaPa, tor 05. mar 2020, kl. 11:15

« forrige - neste »

z4rd

Det er ikke noe ladepunkt der kartet i min TM3.

Du har ikke TM3. Derfor vises den hos deg. Det gjør den i min TMX også. Men for alle andre som har TM3 og som kan utnytte den stasjonens fulle kapasitet, ser den ikke i kartet sitt som en vanlig Supercharger.

Dette har vist seg å være uavhengig av hvilken SW-versjon folk er på.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ladov

Sitat fra: z4rd på ons 01. apr 2020, kl. 17:47
Sitat fra: ladov på ons 01. apr 2020, kl. 11:29
Sitat fra: z4rd på ons 01. apr 2020, kl. 11:23
Ikke fått notification, men trykka på Check Update fra inne i bilen, så begynte den plutselig å laste ned 8.3. Er tilkoblet WiFi. Noen som har fått nyere kartdata?
Kanskje 8.3 klarer å se supercharger v3? Altså den på Liertoppen?

Installerte 8.3 i sted, og tok en rask sjekk mens bilen stod parkert. Kunne ikke se V3 på Liertoppen. Mistenker at dette vil fikses i en sentral database og da vil de plutselig dukke opp i samtlige TM3. SuC sine egenskaper og plassering skal i utgangspunktet ikke ha noe med de vanlige softwareoppdateringene til bilen å gjøre.
Hm, ok. Takk for at du sjekket.  :+1:
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Sitat fra: Motorwatt på ons 01. apr 2020, kl. 18:00
Vet ikke hva som menes med "å se V3 på Liertoppen" (heter Liertroppen i kartet). Vises med opplysning om at to ladepunkter ikke virker, men ikke noe spesielt om at det er V3.

2020.12.1
Greia er at Tesla har snudd dette på hodet.. Alle med TM3 *burde* se laderen på Liertoppen og de med TMS/X som ikke har oppgradert til å bruke CCS-adapter burde *ikke* se den men det er motsatt av en eller annen grunn.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

z4rd

Den nye laderen har trolig blitt klassifisert likt som de to andre laderne på Lier. De vises heller ikke i kartet på TM3, da de ikke har CCS.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øggen

Fikk 2020.8.2 no 🥴
Verdt bryet?
(2020.4.1)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Lynet

Kjørte en 15 mil lang tur med nyinnstalert 8.3 i dag. Fikk 5 harde oppbremsinger med TACC på vanlig fylkesvei med gul stripe. Det var i hovedsak lastebiler men også en varebil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DagfinnN

Har 8.2. Kjørte med TACC i regnvær i dag SR+ og HW3. Møtte en trailer på en litt smal vei. Fryktelig oppbremsing. Gikk fra 70 til 30 på 1 - 2 sekund. Meget ubehagelig. Verste oppbremsing jeg har opplevd. :(
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Motorwatt

Det er nok bruk av TACC på smale veier hvor det blir trangt om plassen at man får slike opplevelser. Er nok en lurt å akseptere denne svakheten, og heller være litt restriktiv med bruken i slike forhold. Er man i tvil om det er plass nok, så går det raskt å slå TACC av et lite øyeblikk.

kodax

Dette er vel nødbremsing som skjer fordi kamera eller radar registrerer ting, og ikke bremsing som skjer fordi bilen tror at en bro er en kryssende vei, men det hjelper vel allikevel å holde watt-pedalen inne eller?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Ja, trykket raskt ned watt-pedalen. Uten denne handlingen er jeg redd for at varebilen rett bak meg ville ha truffet meg.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

kodax

Med smal vei og dårlig vær hadde ikke jeg kjørt uten foten hvilende på pedalen i hvert fall..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lynet

Hensikten med TACC er jo at man skal ha litt mer avslappende kjøring. Selvsagt følge med hele tiden. Men å måtte sitte på vakt for hver eneste litt større bil man møter er ikke holdbart når man kjøper en bil til nær en million.
Håper på betydelig forbedring med HW3.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Teslalita

Sitat fra: Lynet på tor 02. apr 2020, kl. 22:24
Hensikten med TACC er jo at man skal ha litt mer avslappende kjøring. Selvsagt følge med hele tiden. Men å måtte sitte på vakt for hver eneste litt større bil man møter er ikke holdbart når man kjøper en bil til nær en million.
Håper på betydelig forbedring med HW3.
Men har du ikke HW3 da med 2019 modell? Eller er den for for tidlig produsert?

Motorwatt

FSD-computer (HW3) får nok ikke fram sitt rette potensiale før den får software  som utnytter den.

Lynet

Min er produsert i januar, HW3 ble ikke før i mars tror jeg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA