2020.8

Startet av OhmPaPa, tor 05. mar 2020, kl. 11:15

« forrige - neste »

RuneW

Er det forresten noen som opplever mindre pingpong med 2020.8 ?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Motorwatt

z4rd

Motorwatt, ikke svar hvis du ikke har noe fornuftig å komme med  :police:

Elmo: Med "pingpong" menes når bilen, ved bruk av AP, rolig flytter seg side til side mellom de oppmerkede linjene i feltet man kjører, i stedet for at bilen holder seg dønn stabil midt i feltet.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Sitat fra: z4rd på fre 13. mar 2020, kl. 11:47
Motorwatt, ikke svar hvis du ikke har noe fornuftig å komme med  :police:
Et helt legitimt spørsmål som kan ha flere svar, og som ikke trenger validering av deg.

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på fre 13. mar 2020, kl. 11:45
Sitat fra: Elmo på fre 13. mar 2020, kl. 11:43
pingpong ?? ???
Hva lurer du på?
Har aldri hatt eller hørt om pingpong ifm TM3 så jeg lurte på hva du mente

Men TAKK
Sitat fra: z4rd på fre 13. mar 2020, kl. 11:47
Elmo: Med "pingpong" menes når bilen, ved bruk av AP, rolig flytter seg side til side mellom de oppmerkede linjene i feltet man kjører, i stedet for at bilen holder seg dønn stabil midt i feltet.

Aldri opplevd det på vanlig vei (TM3), men tendensen til å kjøre ut på busslommene forsvant ved 2020.4 oppdateringen (eller kanskje før).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Motorwatt

SitatHar aldri hatt eller hørt om pingpong ifm TM3 så jeg lurte på hva du mente

Ok. Så det du egentlig lurer på er om PingPong- effekten er noe som ikke relaterer seg til TM3, men bare S/X? Mener å ha lest at TM3 ikke er fritatt for dette, men på S/X er det mye omtalt.

itje

Har hatt varierende grad av "ping-pong" (TM3)

4,1 var skikkelig "ping-pong" på min bil, og hadde tilfeller der bilen driftet over i motsatt kjørefelt, spes i krappe svinger (hvor den faktisk 1 gang kjørte helt over i andre felt, men jeg var forberedt, det var oversiktlig og ingen andre biler i sikte, så jeg testet for å se hvor mye den la seg over)

Men etter 8.1, så er den "fast i fisken" igjen.

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

kodax

Pingpong er jo et utrolig dårlig ord, egentlig. Burde heller hete noe ala "perpendiculating" e.l., da det jo er en sideveis bevegelse og ikke fram-og-tilbake som i bordtennis. Pingpong kan også misforståes som lyden bilen lager i diverse situasjoner, tror jeg feks har hørt folk tro at det dreier seg om lyden bilen lager når den klager på at man ikke holder i rattet.
...men det er nok litt sent å prøve å endre verden
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Relaterer seg kanskje til et av de første spillene man fikk på PC (ble vel kalt PingPong)

https://www.youtube.com/watch?v=kJ8NphYi1rU

jkirkebo

Sitat fra: itje på fre 13. mar 2020, kl. 12:30
Har hatt varierende grad av "ping-pong" (TM3)

4,1 var skikkelig "ping-pong" på min bil, og hadde tilfeller der bilen driftet over i motsatt kjørefelt, spes i krappe svinger (hvor den faktisk 1 gang kjørte helt over i andre felt, men jeg var forberedt, det var oversiktlig og ingen andre biler i sikte, så jeg testet for å se hvor mye den la seg over)

Men etter 8.1, så er den "fast i fisken" igjen.

Vår SR+ har også antydning til "ping-pong", den har 4.1 og HW2.5. Vår X75D med samme softwareversjon og AP2.0 har ikke samme problemet.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Toalmar

Min TM3 med HW2.5 og 2020.8.1 har fortsatt litt "PingPong"
Litt usikker på om den er like ille som før, men merker den spesielt på 2 felt med midtdeler.
På vanlig 2 felt er den nesten 100% stabil....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

kodax

Sitat fra: Motorwatt på fre 13. mar 2020, kl. 12:40
Relaterer seg kanskje til et av de første spillene man fikk på PC (ble vel kalt PingPong)
...
Vakkert spill, men det het da vitterlig bare Pong:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pong
Model Y - Model 3

kodax

Jeg har forresten spurt Elon nå om vi kan få Pong med Paddle kontroller til Tesla, forventer at jeg får en "Sure" på den.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paddle_(game_controller)
(Burde egentlig vært en slik i midtkonsollen for å styre bilen:)
Model Y - Model 3

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på ons 11. mar 2020, kl. 22:44
Har de fikset brøleren som ødelegger range mode (batterivarmer) i denne versjonen?

Fikk oppdatering på ene bilen i dag, og kan svare selv: Nei, dette er ikke fikset dessverre. Bruker dobbelt så mye strøm på unødig batterivarming som kjøring på ene bilen her enda. Spørsmålet er om dette er en bug eller om det er tilsiktet. I så fall må vi finne ut hvordan man lager en bryter med utkobling av varmeren....

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA