Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.8

Startet av OhmPaPa, torsdag 05. mars 2020, klokken 11:15

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: JorEl på tirsdag 10. mars 2020, klokken 08:21
Fikk 2020.8 nå, og håper talekomandoene blir smidige igjen. Har uansett fått meg en service-time.
Er også imponert, av Tesla, som har solgt FSD-pakker, etter at de brøt med mobile-eye. Dette betyr jo at bilene våre skal kunne kjøre av seg selv, der hastigheten er konstant :police: ;D
Fanboy..  :P :laugh:

Ikke noen FSD-tråd dette, men er ikke spesielt imponert over Jesus-salget til Tesla jeg altså.

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 10. mars 2020, klokken 08:30
Sitat fra: JorEl på tirsdag 10. mars 2020, klokken 08:21
Fikk 2020.8 nå, og håper talekomandoene blir smidige igjen. Har uansett fått meg en service-time.
Er også imponert, av Tesla, som har solgt FSD-pakker, etter at de brøt med mobile-eye. Dette betyr jo at bilene våre skal kunne kjøre av seg selv, der hastigheten er konstant :police: ;D
Ikke noen FSD-tråd dette, men er ikke spesielt imponert over Jesus-salget til Tesla jeg altså.
Det er vel det som i andre trosamfunn kalles kollekt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ole Petter

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. mars 2020, klokken 13:11
Etter å kjørt med 2020.8.1 noen dager er det jeg har merket meg:

- Lærdalstunnel trodde autopilot var 70 før oppdatering, nå tror den (riktig) 80.
- EU-hemsko vedrørende filbytte og skarpe svinger er akkurat som før
- Alle mulige ladestasjoner mulig å finne i kart


Ellers akkurat som før

Samme her. Synd hadde forhåpninger om at EU begrensningene hadde forsvunnet.

Stig-Arne

Nå som 3.parts ladere er i navigasjonen.
Klarer da bilen å forvarme batteriet til disse laderene, eller gjelder det kun til SuC ?

hugin

Ser av release notes 2020.8.1 for min TM3 under "Forbedringer på kjørevisning" at bilen kan registrere rødt lys. Når det gjelder å aktivere funksjonen, så referes det til "Kontroller > Autopilot > Forhåndvsvisning ...".

Banalt spørsmål kanskje, men hvor finner jeg denne funksjonen? Ikke i appen min i alle fall, og finner den heller ikke på skjermen i bilen. Har prøvd å restarte datamaskinen ved å trykke på begge knappene på rattet, hjalp ikke.

Anyone?
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

Motorwatt

Gjelder vel bare i USA foreløpig....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hugin

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:44
Brexit?  :D

Haha, nå er det vel EU de i første omgang har meldt seg ut av og ikke Europa. Men seriøst, hvorfor oversette til norsk i release notes hvis ikke funksjonaliteten støttes i Norge? Jeg ser i alle fall kjegler på skjermen, om ikke trafikklys. Synd med patenttroll som hemmer en naturlig utvikling...
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

AndreasRingdal

Flere som har opplevd at funksjonen for tilfeldig destinasjon i navigasjon er på trynet?
En stund siden sist jeg brukte den så jeg vet ikke om det er endring til 2020.8 men testet 6-7 klikk på den i dag og fikk 3 forholdsvis lokale i nordrogaland og de resterende var i Dublin. Kan riktignok gå god for anbefalingen om en tur i Phoenix park men det er litt tungvindt å komme seg dit med bil.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Muffinman

Har de fikset brøleren som ødelegger range mode (batterivarmer) i denne versjonen?

Morsk

Sitat fra: hugin på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:40
Ser av release notes 2020.8.1 for min TM3 under "Forbedringer på kjørevisning" at bilen kan registrere rødt lys. Når det gjelder å aktivere funksjonen, så referes det til "Kontroller > Autopilot > Forhåndvsvisning ...".

Banalt spørsmål kanskje, men hvor finner jeg denne funksjonen? Ikke i appen min i alle fall, og finner den heller ikke på skjermen i bilen. Har prøvd å restarte datamaskinen ved å trykke på begge knappene på rattet, hjalp ikke.

Anyone?

Jeg har fått funksjonen. Får både opp søplekasser, trafikklys og piler i asfalten. Jeg fant det under autopilot i menyen. Hadde ikke behov for noe restart eller lignende.
2019 Model 3 Performance- med HF

hugin

Sitat fra: Morsk på torsdag 12. mars 2020, klokken 09:19

Jeg har fått funksjonen. Får både opp søplekasser, trafikklys og piler i asfalten. Jeg fant det under autopilot i menyen. Hadde ikke behov for noe restart eller lignende.

Ahh, akkurat det jeg spurte om- Takk👏 Funker som bare det, men beskrivelsen i release note er ikke korrekt da...
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

mikaelf

Sitat fra: Morsk på torsdag 12. mars 2020, klokken 09:19
Sitat fra: hugin på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:40
Ser av release notes 2020.8.1 for min TM3 under "Forbedringer på kjørevisning" at bilen kan registrere rødt lys. Når det gjelder å aktivere funksjonen, så referes det til "Kontroller > Autopilot > Forhåndvsvisning ...".

Banalt spørsmål kanskje, men hvor finner jeg denne funksjonen? Ikke i appen min i alle fall, og finner den heller ikke på skjermen i bilen. Har prøvd å restarte datamaskinen ved å trykke på begge knappene på rattet, hjalp ikke.

Anyone?

Jeg har fått funksjonen. Får både opp søplekasser, trafikklys og piler i asfalten. Jeg fant det under autopilot i menyen. Hadde ikke behov for noe restart eller lignende.

Regner med dere som har denne funksjonen har HW3?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

RuneW

Sitat fra: mikaelf på torsdag 12. mars 2020, klokken 19:24
Regner med dere som har denne funksjonen har HW3?

Det tar jeg for gitt. Om det er noen med HW2.5 som har dette, så skriv gjerne her!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA