Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Virker igjen hos meg også nå.

evtronDK:
Fikk du e-mail om serveroppdatering? Eller fant du info på en nettside?

Enig! De MÅ lære seg å sende ut info på forhånd før planlagte oppdateringer/utkoblinger. Det klarer energiselskaper, telefonoperatører, Statens vegvesen osv...
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Funket fint for meg i hele dag nå, men hadde hikke i går ettermiddag igjen før det funket bra på kvelden.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

evtronDK

Sitat fra: ThomasEL på søndag 14. juni 2020, klokken 11:09
Virker igjen hos meg også nå.

evtronDK:
Fikk du e-mail om serveroppdatering? Eller fant du info på en nettside?

Enig! De MÅ lære seg å sende ut info på forhånd før planlagte oppdateringer/utkoblinger. Det klarer energiselskaper, telefonoperatører, Statens vegvesen osv...

Jeg skrev til Audi Digital support og fik svar derfra.....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Orbit

Norsk support har svart meg at de hadde et større serverproblem (og ikke noen planlagt oppdatering) over flere dager som påvirket samtlige online-tjenester, ikke bare app. De tok også mitt innspill om å ha en statussside for tjenestene (uten at det ble lovet å gjøre noe med det)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvis Prøyvis

Er det noen som opplever at innstilt visning i bilen endres når det har vært en periode hvor det ikke er mulig å gå kontakt med bilen? Virker nesten som det er synkront med disse server restartene.
Jeg opplever at min standardvisning, som er Virtual Cockpit +, endres til klassisk visning. Slo meg nettopp at det kanskje korrellerer med disse server feilene.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

hemi

"serverproblem" dette har de sagt siden 2016? 2015?

er bare BS er uber ræva app utvikling med enda mer ræva backend utviklere, kombinert med dårlige driftsfolk.  Får håpe den var billig.

elektro

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på mandag 15. juni 2020, klokken 22:51
Er det noen som opplever at innstilt visning i bilen endres når det har vært en periode hvor det ikke er mulig å gå kontakt med bilen? Virker nesten som det er synkront med disse server restartene.
Jeg opplever at min standardvisning, som er Virtual Cockpit +, endres til klassisk visning. Slo meg nettopp at det kanskje korrellerer med disse server feilene.

Det har jeg aldri tenkt på, men har selv dette problemet. Visningen vi begge bruker heter vel «e-tron»? Forrresten lenge siden det har skjedd (uten at bilen har blitt oppdatert).. Visningen endret seg heller ikke under helgens utfall, selv om jeg midlertidig mistet ting som lagret hjemmeadresse.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hårek

I går fikk jeg første kontakt med bilen igjen etter lørdag. Men nå er server nede igjen!
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

Ja, det stemmer. Da var vi det igjen.

Både Audi og Volkswagen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Sitat fra: Hårek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 08:44
I går fikk jeg første kontakt med bilen igjen etter lørdag. Men nå er server nede igjen!
Server nede høres ut til å være en vits. Det er uansett VAG som er skyld i problemene, for det finnes ikke så dårlige servere i salg før programmererne til VAG gruppen har «ødelagt» dem 😉

storeulv

Nå trenger det strengt tatt ikke være verken server eller programvare som svikter her, det er nok av alternative komponenter som kan svikte i en felles infrastruktur på veien fra app til back-end. Spanning tree loop i nettverket, for eksempel, utfall av nettverkssvitsj + +

Dog er det uansett sånn at med såpass mange kunder som forventes å etter hvert skulle betale for tilgangen til denne tjenesten så bør VAG gjøre en del før de kan forvente noen betaling fra meg. Mitt gratisabonnement på CarNet for eGolf går ut i september. Da har jeg hatt det gratis i tre år fordi jeg fikk 12 mdr ekstra gratisperiode pga manglende stabilitet på tjenesten.
Audi e-tron 50AS MY 2020

Amatøren

Send klage til:

digitalsupport.no@audi.de

Viktig, de må få vite at folk forventer oppetid.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ThomasEL

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 16. juni 2020, klokken 09:34
Send klage til:

digitalsupport.no@audi.de

Viktig, de må få vite at folk forventer oppetid.

Amen til det!!

Og de leser klagene og de svarer deg!
Så må vi jo tro at det dermed gradvis legges sterkere og sterkere press på Audi sentralt i Tyskland.
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Sitat fra: elektro på tirsdag 16. juni 2020, klokken 07:45
Sitat fra: Øyvis Prøyvis på mandag 15. juni 2020, klokken 22:51

Det har jeg aldri tenkt på, men har selv dette problemet. Visningen vi begge bruker heter vel «e-tron»? Forrresten lenge siden det har skjedd (uten at bilen har blitt oppdatert).. Visningen endret seg heller ikke under helgens utfall, selv om jeg midlertidig mistet ting som lagret hjemmeadresse.
Dette er en kjent bug som fabrikken er kjent med, men ikke har løsning for iflg mitt verksted. Kan ikke se at det er relevant for dataoppkobling, vil tro at software-tjenesten som kjører Instrumentene noen ganger krasjer, og når den starter opp igjen så er det standardvisning som fyres opp. Dårlig kvalitet på software mao, og burde vært enkelt å fikse.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hemi

Sitat fra: storeulv på tirsdag 16. juni 2020, klokken 09:29
Nå trenger det strengt tatt ikke være verken server eller programvare som svikter her, det er nok av alternative komponenter som kan svikte i en felles infrastruktur på veien fra app til back-end. Spanning tree loop i nettverket, for eksempel, utfall av nettverkssvitsj + +

Dog er det uansett sånn at med såpass mange kunder som forventes å etter hvert skulle betale for tilgangen til denne tjenesten så bør VAG gjøre en del før de kan forvente noen betaling fra meg. Mitt gratisabonnement på CarNet for eGolf går ut i september. Da har jeg hatt det gratis i tre år fordi jeg fikk 12 mdr ekstra gratisperiode pga manglende stabilitet på tjenesten.

Du mener de har STP issues og ingen anelse om hvordan man konfer switcher, sånn... regelmessig? spesielt når det er kaldt og varmt og folk bruker appen? i så fall burde jo utfall av en switch, løse evnt loops på feilconfa STP...

Dette er nok team sloppycode og masse folk uten anelse om hva de driver med, evnt manglende motivasjon for å gidde fikse det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA