Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

hemi

mtp på at e-golf appen aldri virket, ever, er det kanskje ikke så sjokkerende at e-tron tuller?


ThomasEL

Sitat fra: hemi på onsdag 29. april 2020, klokken 22:28
mtp på at e-golf appen aldri virket, ever, er det kanskje ikke så sjokkerende at e-tron tuller?

Nå er det jo ikke nødvendigvis noe galt her da.
Appen min fungerer jo fint den, jeg kan sjekke status, starte klima, endre lademål osv.
Kanskje er det slik at disse tingene er inkludert i innebygd e-SIM, mens man for andre funksjoner trenger separat (og egenfinansiert) SIM-kort.

Men meldingene som gis i app er litt knotete, man får inntrykk av at man ikke er helt innlogget, at det mangler noe (infotainment - som altså kanskje er de tingene som ikke er direkte bilstyring...)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Auto

#62
For å få tilgang til tilleggstjenestene kreves data sim. En kan slippe å bruke tvilling sim/data sim ved å bruke bilens integrerte esim, men da må man kjøpe datapakker fra Audis partner cubic telecom. Det du har tilgang til nå dekkes av bilens esim, men connect tjenester utover dette krever data sim (alternativt datapakker til bilens e-sim). Les tråden jeg linket til tidligere der mye av det samme er omtalt. Det er ingen feil hos deg slik jeg ser det.

Auto

Tilleggstjenester:

Her er liste over funksjoner (Hentet fra Audi sine sider):

Navigasjon med Google Earth™
Gjør det enklere å finne frem takket være høyoppløselige luft- og satellittbilder.
Online trafikkinformasjon
Online-informasjon om trafikksituasjonen gjør det enklere å beregne en bedre rute.
Onlinesøk etter navigasjonsmål
Søk online etter mål og overfør adressene du finner direkte til navigasjonssystemet.
e-tron ruteplanlegger
Beregner ruten basert på nødvendige ladepunkter, batteriets ladenivå og trafikksituasjonen.
Online spesialmål
Gir deg nyttig tilleggsinformasjon om spesialmål, for eksempel anmeldelser fra Yelp, samt om ledig kapasitet i parkeringshus eller på ladestasjoer.
Svært detaljert 3D-visning av byer
Detaljert 3D-visning av bygninger gjør det enklere å finne frem.
Fareinformasjon
Informerer i sanntid om driftsstans, ulykker, tåke og dårlig sikt.
Informasjon om ladestasjoner
Finn en ladestasjon nær deg eller på målstedet.
Wi-Fi-sone
Trådløs internettilgang ved hjelp av Wi-Fi-sone. Du kan lese informasjon eller surfe på Internett i baksetet med en mobil enhet.
Tilgang til kalender
Avtalene vises i MMI og kan enkelt overføres til navigasjonssystemet.
Tilgang til Twitter
Onlinetilgang hele tiden, økt sikkerhet takket være bruk av tekstmoduler.
Online nyheter
Meldinger og nyheter fra hele verden kan vises og leses høyt i bilen med tjenesten Online nyheter.
Værmelding
Værmelding time for time for de to neste dagene, inkl. ekstremvarsler.
Online mediestrømming
Du har tilgang til et omfattende utvalg av radiostasjoner fra hele verden. Du kan strømme musikk via myAudi-appen.
Nettradio
Tilgang til nettradiostasjoner fra hele verden.
Hybridradio
Du kan alltid lytte til favorittstasjonen din, selv om du forlater stasjonens sendeområde.
Online-trafikkskiltinformasjon
MMI navigasjon har alltid oppdaterte fartsgrenser.
Integrering av Amazon Alexa
Bruk av Amazon Alexa, styring av smarthjemutstyr.
Online talekommando
Fri diktering av e-poster og SMS. Bedre gjenkjenningsgrad og økt kvalitet på talekommandoene med tjenesten Online synkronisering av talekommandoer.

ThomasEL

#64
Tenkte å teste ut å sette inn SIM-kort i dag for å se om det virkelig er derfor jeg ikke får opp valget «logg inn på myAudi» under brukere i MMI.

Har liggende et Telenor M2M som jeg vanligvis bruker i en alarm. Det bør vel kunne fungere?
Edit: Tester i stedet med Onecall tvilling SIM fra en router jeg har. Dette har samme nr som telefonen min. Jeg har forstått riktig at man både kan brukeSIM med samme nr som telefon (tvilling) og SIM med et vilkårlig annet nummer?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

SIM er registrert på et telefoni abonnement. Bilen trenger bare å vite PIN kode. Når man bruker datatjenester har ikke telefonnummeret noe å si.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

LØSNING

Jeg har nå satt i et separat SIM-kort.
Som ventet fikk jeg da tilgang til Google earth, værmelding osv.

Men det løste også problemet med feilmeldingene i appen. Disse forsvant.
(Tjenestene i appen fungerte jo uten SIM også, men jeg fikk feilmelding om at jeg ikke var tilkoblet selv om det virket.)
I tillegg fikk jeg nå opp menyvalget "Logg inn på myAudi" under "bruker" i MMI.


Det eneste som fortsatt ikke fungerer er låsing/opplåsing av dører via appen. Der får jeg beskjed om at jeg ikke har rettigheter.
- Jeg mistenker at det kreves en slags verifisering fra forhandler her...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Elmic82

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 30. april 2020, klokken 18:18
LØSNING

Jeg har nå satt i et separat SIM-kort.
Som ventet fikk jeg da tilgang til Google earth, værmelding osv.

Men det løste også problemet med feilmeldingene i appen. Disse forsvant.
(Tjenestene i appen fungerte jo uten SIM også, men jeg fikk feilmelding om at jeg ikke var tilkoblet selv om det virket.)
I tillegg fikk jeg nå opp menyvalget "Logg inn på myAudi" under "bruker" i MMI.


Det eneste som fortsatt ikke fungerer er låsing/opplåsing av dører via appen. Der får jeg beskjed om at jeg ikke har rettigheter.
- Jeg mistenker at det kreves en slags verifisering fra forhandler her...

Jeg startet verifisering gjennom forhandler og har full tilgang, så jeg tror det er det som skal til.
Problemet mitt er at jeg får kanskje kontakt med bilen 1 av 20 ganger 😫
En gjenganger når jeg oppnår kontakt er at den står til lading
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

daktari

Sitat fra: Elmic82 på torsdag 30. april 2020, klokken 18:24

Problemet mitt er at jeg får kanskje kontakt med bilen 1 av 20 ganger 😫
En gjenganger når jeg oppnår kontakt er at den står til lading
Husk å melde feil til digitalsupport.no@audi.de, de løste mine app-problemer etter 3/4 år.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

No-name

Sitat fra: Elmic82 på torsdag 30. april 2020, klokken 18:24
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 30. april 2020, klokken 18:18
LØSNING

Jeg har nå satt i et separat SIM-kort.
Som ventet fikk jeg da tilgang til Google earth, værmelding osv.

Men det løste også problemet med feilmeldingene i appen. Disse forsvant.
(Tjenestene i appen fungerte jo uten SIM også, men jeg fikk feilmelding om at jeg ikke var tilkoblet selv om det virket.)
I tillegg fikk jeg nå opp menyvalget "Logg inn på myAudi" under "bruker" i MMI.


Det eneste som fortsatt ikke fungerer er låsing/opplåsing av dører via appen. Der får jeg beskjed om at jeg ikke har rettigheter.
- Jeg mistenker at det kreves en slags verifisering fra forhandler her...

Jeg startet verifisering gjennom forhandler og har full tilgang, så jeg tror det er det som skal til.
Problemet mitt er at jeg får kanskje kontakt med bilen 1 av 20 ganger 😫
En gjenganger når jeg oppnår kontakt er at den står til lading

Hadde akkurat samme problem som deg. Bilen var inne hos forhandleren, nå har det fungert 100% i hele 4 dager. De sa de hadde slettet noe feilkoder og gjort noen oppdateringer,  mer enn det fikk jeg ikke vite, da mannen som gjorde det ikke var til stedet.
Verdt å ringe til forhandler og be om en oppdatering kanskje.

Elmic82

Sitat fra: No-name på torsdag 30. april 2020, klokken 20:33
Sitat fra: Elmic82 på torsdag 30. april 2020, klokken 18:24
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 30. april 2020, klokken 18:18
LØSNING

Jeg har nå satt i et separat SIM-kort.
Som ventet fikk jeg da tilgang til Google earth, værmelding osv.

Men det løste også problemet med feilmeldingene i appen. Disse forsvant.
(Tjenestene i appen fungerte jo uten SIM også, men jeg fikk feilmelding om at jeg ikke var tilkoblet selv om det virket.)
I tillegg fikk jeg nå opp menyvalget "Logg inn på myAudi" under "bruker" i MMI.


Det eneste som fortsatt ikke fungerer er låsing/opplåsing av dører via appen. Der får jeg beskjed om at jeg ikke har rettigheter.
- Jeg mistenker at det kreves en slags verifisering fra forhandler her...

Jeg startet verifisering gjennom forhandler og har full tilgang, så jeg tror det er det som skal til.
Problemet mitt er at jeg får kanskje kontakt med bilen 1 av 20 ganger 😫
En gjenganger når jeg oppnår kontakt er at den står til lading

Hadde akkurat samme problem som deg. Bilen var inne hos forhandleren, nå har det fungert 100% i hele 4 dager. De sa de hadde slettet noe feilkoder og gjort noen oppdateringer,  mer enn det fikk jeg ikke vite, da mannen som gjorde det ikke var til stedet.
Verdt å ringe til forhandler og be om en oppdatering kanskje.

Takk for tips 👌
Skal inn og få montert skvettlappene som ble avglemt før utlevering, så tenker det kan være greit å nevne det da ☺️
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

evtronDK

Sitat fra: daktari på torsdag 30. april 2020, klokken 20:18
Sitat fra: Elmic82 på torsdag 30. april 2020, klokken 18:24

Problemet mitt er at jeg får kanskje kontakt med bilen 1 av 20 ganger 😫
En gjenganger når jeg oppnår kontakt er at den står til lading
Husk å melde feil til digitalsupport.no@audi.de, de løste mine app-problemer etter 3/4 år.

+1
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

ThomasEL

Flere som har problemer med appen i helga?
Den begynte å trøble i går, og det har fortsatt utover dagen i dag.
SOC prosenten oppdateres riktig ser det ut til, men alt annet «henger».
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Ja, fikk kontakt i morges men ikke nå. Det er vel "server-brudd" som vanlig, ikke mange dager siden sist.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Spinner

Tjenesten er ustabil helt uavhengig av din bil. Jeg har nok erfaring fra VAG (VW, Audi, Porsche) sine apper nå til å utelukke at dette er enkeltproblemer.
Å bli innkalt til service for å få en SW oppdatering som skal fikse problemene eller resette ting er helt på høyde med å bli bedt om å oppdatere Windows hvis Google er nede. Nå kan definitivt SW i bilen være et problem hvis alt annet er på stell, men utfordringene til VAG er så åpenbart relatert til større ting som sentrale servertjenester og app design at SW i bilen har lite å si.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA