Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Norx


Har fått beskjed om større oppdatering kommer til MMI april. Det er usikkert hvordan det rulles ut enda.

Svensk ownersclub har fått tilbakemelding om uke 17 så bare å smøre seg med litt tålmodighet tror jeg. Ikke så lenge til.

Er veldig mange app fungerer for, og veldig mange med issue for uke 48 og senere produksjon.
Tvilsomt alt alt er fikset, men veldig lett å blande feil å slenge dem i 'app feil' kategorien., så viktig å være presis om en melder feil.
Feks at man ikke får samsung s20 til å bli nøkkel, mens s8 kan..



daktari

Såvidt jeg har forstått dreier det seg om oppdatering av kommunikasjonsmodul i bilen. Min app har fungert lenge nå. Håper ryktene fra Sverige stemmer, det virker som info kommer rett fra Audi Sverige.

Synd Møller er stille om dette.
For pinlig kanskje?

Uansett viktig å melde forhandler om feil, slik at man kanskje blir tilbakekalt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

evtronDK

Sitat fra: daktari på onsdag 08. april 2020, klokken 10:28
Såvidt jeg har forstått dreier det seg om oppdatering av kommunikasjonsmodul i bilen. Min app har fungert lenge nå. Håper ryktene fra Sverige stemmer, det virker som info kommer rett fra Audi Sverige.

Synd Møller er stille om dette.
For pinlig kanskje?

Uansett viktig å melde forhandler om feil, slik at man kanskje blir tilbakekalt.

Jeg får den nye MMI opdatering hos Audi Danmark ret efter påske (sammen med en ny baglygte - kendt fejl). Skal gerne melde tilbage.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

evtronDK

Har nu fået opdateret MMI


  • Softwareversion fra MH2p_ER_AUG35_P2647 til MH2p_ER_AUG35_P2711 (Problem med reset af Shortcuts ikke løst)
  • Mediedriver fra DEV_MMX2P_AU_ER_G35_482PROD-1 til DEV_MMX2P_AU_ER_G35_511PROD-1
  • Telefondriver fra 43.557.158 til 43.797.83 (Måske denne har støtte for flere Android telefoner?)

Fik også Aktion 93G1 (60-70 km/t ryk) samt 91X4 der opdaterer hele Europa til 2020.1_P360

Der var ingen opdatering af Radiostationlogodatabase eller Gracenote-database

Bilen er en E55 2020 model fra August 2019.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

kjoerge

Sitat fra: evtronDK på tirsdag 14. april 2020, klokken 21:38
Har nu fået opdateret MMI


  • Softwareversion fra MH2p_ER_AUG35_P2647 til MH2p_ER_AUG35_P2711 (Problem med reset af Shortcuts ikke løst)
  • Mediedriver fra DEV_MMX2P_AU_ER_G35_482PROD-1 til DEV_MMX2P_AU_ER_G35_511PROD-1
  • Telefondriver fra 43.557.158 til 43.797.83 (Måske denne har støtte for flere Android telefoner?)

Fik også Aktion 93G1 (60-70 km/t ryk) samt 91X4 der opdaterer hele Europa til 2020.1_P360

Der var ingen opdatering af Radiostationlogodatabase eller Gracenote-database

Bilen er en E55 2020 model fra August 2019.

Dette er samme versjoner som er på min 50 (levert i begynnelsen av mars). Forhåpentligvis kommer det en større oppgradering snart som fikser ustabiliteten i kommunikasjon mellom bil og app. (Hadde ikke gjort noe om FOD også kom på plass)  :)

petterlien

Snakket med Albjerk Bil i Drammen i går og de sier det er problemer med en server i Tyskland. Når de har ordnet med bedre kapasitet skal det fungere bedre, men det gjenstår å se. Tror jeg har fått sendt kommando til bilen en gang siden jeg hentet den i slutten av februar, så det er ikke veldig imponerende. E-golfen er mye bedre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hårek

Det er alltid en server i Tyskland som er problemet, den unnskyldningen har de brukt mange ganger.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

Problemet oppfører seg likt problemet vi hadde på e-Golfene.

De måtte ha både SW oppgradering og konfigurering av kommunikasjonsmodulen i bilen. Kommunikasjonsmodulen gikk i dvale.

'Audi look to Volkswagen!' - Forspranget ligger i teknikken til de andre. 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erik Ola Ulvestad

Har alle satt inn ekstra data SIM? Vi gjorde det og fekk då registrert epost/passord, melding om Infotainment i appen forsvant, og ting er smooth.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Amatøren

Har satt i SIM kort og har app som virker ca 5 % av gangene jeg vil bruke den og ca 1 % av gangene jeg ser på den så er all status riktig.

Forøvrig så bruker ikke bilens e-styring innsatt SIM kort, men bilens eSIM.

Ekstra SIM kort er for tilleggstjenester som trafikk i NAVI og satellitt bilde i NAVI...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmic82

Sitat fra: Amatøren på fredag 17. april 2020, klokken 21:26
Har satt i SIM kort og har app som virker ca 5 % av gangene jeg vil bruke den og ca 1 % av gangene jeg ser på den så er all status riktig.

Forøvrig så bruker ikke bilens e-styring innsatt SIM kort, men bilens eSIM.

Ekstra SIM kort er for tilleggstjenester som trafikk i NAVI og satellitt bilde i NAVI...

Opplever dessverre det samme. Har ikke gjort så mye for å finne ut hvorfor.
Håper de får appen til å fungere snart ☺️
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

evtronDK

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på fredag 17. april 2020, klokken 17:12
Har alle satt inn ekstra data SIM? Vi gjorde det og fekk då registrert epost/passord, melding om Infotainment i appen forsvant, og ting er smooth.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Ja, kørte mere stabilt i starten. Efter flere Support tickets og nylig opdatering af MMI ser eSIM nu også ud til at køre stabilt. Har ikke oplevet udfald på App i flere uger (jeg vil helt klart anbefale support tickets om man oplever problemer med App).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

ThomasEL

Et spørsmål:

Appen min har (bank i bordet) fungert knirkefritt disse dagene etter jeg fikk bilen. Jeg la selv inn den 10 sifrede koden fra nøkkelen i MMI etter utlevering og opprettet hovedbruker.

Det går fint å sjekke batteristatus, starte klimaanlegget etc.

Men det er to ting jeg stusser på:
1) Jeg kan ikke låse/låse opp bilen. Får beskjed om at det har jeg ikke rettigheter til.
2) Øverst i appen står det at "Audi Connect infotainment-tjenesten er ennå ikke koblet til denne bilen. Oppgi myAudi e-postadresse og passord i bilens MMI"

Siden jeg jo har appforbindelse må jo dette enten være en "bug" at denne meldingen vises, eller så referer dette til noen andre funksjoner jeg fortsatt ikke har fått tilgang til.

Noen som vet? Er Audi Connect infotainmenttjeneste noe annet enn det jeg allerede har tilgang til?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Mener å huske at du også må logge på i bilens MMI med samme konto, og bekrefte diverse tillatelser for overføring av data etc. Da kan du også sette opp at MMI automatisk logger seg på din konto når din mobil er i bilen. Det gir bl.a. synkronisering av favoritter/søkehistorikk for adresser på tvers av bil/mobil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA