Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

elektro

Jeg får ikke kontakt nå i kveld. Siste bilkontakt 06:57 i dag. Antakelig da lading var ferdig. Har ikke brukt bilen i dag.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Frode Nylund

Sitat fra: elektro på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:15
Jeg får ikke kontakt nå i kveld. Siste bilkontakt 06:57 i dag. Antakelig da lading var ferdig. Har ikke brukt bilen i dag.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

elektro

Samme som hos meg @Frode Nylund, fremdeles.. Litt skuffende at ingen har restartet serveren i Tyskland enda. Noen som får kontakt med bilen? Vil helst forvarme bilen litt før jeg går ut og starter den i -19 grader.

No-name

Sitat fra: elektro på fredag 29. januar 2021, klokken 09:35
Samme som hos meg @Frode Nylund, fremdeles.. Litt skuffende at ingen har restartet serveren i Tyskland enda. Noen som får kontakt med bilen? Vil helst forvarme bilen litt før jeg går ut og starter den i -19 grader.

Fungerer tilsynelatende greit hos meg.

ThomasEL

Jeg har hatt normal kontakt hele siste døgn, senest for 5 minutter siden.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

storeulv

Jeg sliter med kontakten også, og har gjort det et par-tre ganger siste to ukene. Jeg mistenker at dette heller er knyttet til den enkelte bilen heller en serverproblemer sentralt hos VAG.

Min bil har så langt ikke fått patch for kommunikasjonsmodul, btw.
Audi e-tron 50AS MY 2020

janbanan

Etter gjentatte rapporter til digitalsupport, så ble de tur til verksted for utbedring.
Det hjalp litt.

Fortsatte innrapporteringer, og fikk etter en stund beskjed om at fabrikken hadde endret noe "kode" i bilen min.
Tror det holder med med en hånd for telle antall ganger jeg ikke har hatt kontakt med bilen etter dette. dvs, siden i mai/juni...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

elektro

Flott! Tror jeg..  :) Kanskje vi er på forskjellige servere, eller noe. Det skal sies at jeg ikke kan huske når jeg mistet kontakt sist, det var antakelig før jul i fjor. Gikk nå ut og startet bilen og endret ladegrensen til 100%. Dette kunne jeg uansett ikke gjøre fra sofaen, ettersom det er en "feature" fom. 2020 modellen. Utrolig nok.

Nå er i alle fall bilen på nett igjen! :+1:

Hårek

Min bil kan miste kontakt rett etter jeg har parkert, men den gjenopprettes med en gang jeg slår på tenningen. Det skjer ikke ofte, har notert 5 ganger på siste 4 måneder.
Antar at dette problemet ligger i bilen, og at min ikke er alene om dette.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

hemi

Lurer på om/når Audi/VAG har tenkt å fikse appen sin, pågått noen år nå? ref overført fra e-golf morroa fra hva 2014-2015?

Trond.m

Sitat fra: hemi på fredag 29. januar 2021, klokken 16:59
Lurer på om/når Audi/VAG har tenkt å fikse appen sin, pågått noen år nå? ref overført fra e-golf morroa fra hva 2014-2015?
Jeg må si at overgang til Mercedes EQC har vært en fryd når det gjelder app. Tenker aldri på om den virker eller ikke. Mye mer funksjonalitet og langt bedre design har den også. Rart ikke Audi ledelsen ser hva de taper i kundetilfredshet på denne skandalen.

castortroy

Appen har fungert fint på min 1 uke gammel bil i de 2-3 første dagene. Men så plutselig ville den ikke kontakte bilen igjen. Merker det fungerer godt hvis jeg sitter i bilen eller den er på lading. Men forvarming fra andre kanten av et kjøpesenter var ikke like lett

elektro

Sitat fra: Hårek på fredag 29. januar 2021, klokken 16:47
Min bil kan miste kontakt rett etter jeg har parkert, men den gjenopprettes med en gang jeg slår på tenningen. Det skjer ikke ofte, har notert 5 ganger på siste 4 måneder.
Antar at dette problemet ligger i bilen, og at min ikke er alene om dette.

Høres ut som samme som min. Jeg tipper oppetid nå er på 99%. Men de niognitti gangene det har fungert hjelper jo lite når du fisker mobilen opp av lomma den hundrede gangen for å sjekke lading eller forvarme, og den er dau som en sild.

I går mistet den kontakten 06:57 (mens jeg sov). Lading til 80% og forvarming  var innstilt til kl. 07:00. Det som stod i appen var at det var at varmen gikk og at det var 14(?) minutter igjen til bilen var hadde nådd lademål. Eller noe sånt. I alle fall virker det som om alt bare har hengt seg, for bilen har aldri ladet opp igjen de siste 3 prosentene. Da jeg kom ut senere på dagen stod den fremdeles på 77%. Strange..

Hårek

Sitat fra: elektro på fredag 29. januar 2021, klokken 21:22
Høres ut som samme som min. ...
Møller har tilbudt seg å ta bilen inn for feilsøking. Har liten tro på at det vil føre fram med en slik feil, så har latt det være. Kan eventuellt ta det opp når tiden kommer for 2-års service.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

elektro

Har heller ingen tro på at dette blir fikset på «individuelt» nivå. Lever greit med 99% 'ish oppetid, men er ikke imponert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA