Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tir 03. mar 2020, kl. 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Orbit på ons 29. apr 2020, kl. 09:18
Mener å huske at du også må logge på i bilens MMI med samme konto, og bekrefte diverse tillatelser for overføring av data etc. Da kan du også sette opp at MMI automatisk logger seg på din konto når din mobil er i bilen. Det gir bl.a. synkronisering av favoritter/søkehistorikk for adresser på tvers av bil/mobil.

Takk! Det tror jeg du kan ha rett i! Men jeg finner ingen steder å gjøre dette. Manualen forteller jo også at jeg skal logge inn på myAudi-kontoen med brukernavn og passord i bilen. Men finner ikke stedet det skal gjøres.

For ordens skyld:
Jeg la jo inn e-postadressen brukt i myAudi da jeg opprettet hovedbruker i MMI (sammen med den tisifrede koden), men noe sted for å logge på myAudi med brukernavnet og passord finner jeg ikke... I manualen ser det ut til at det skal ligge under «brukere».
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Takk for hjelp, Orbit. Jeg har lest akkurat dette du viser bilde av i min manual. Problemet er at det ligger ikke noe slikt menyvalg under «bruker» hos meg.

Jeg går inn på «bruker» og skal da finne «logg inn på myAudi» Men nei...

Finner der bare:
- Vis gjeldende bruker
- Velg bruker
- Velg/vis hovedbruker (husker ikke helt ordlyden)

Andre som ikke finner valget «logg inn på min Audi» under bruker??

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Auto

Har du satt inn data sim? Hvis ikke prøv det. Mener det da skal fungere.

ThomasEL

Sitat fra: Auto på ons 29. apr 2020, kl. 14:27
Har du satt inn data sim? Hvis ikke prøv det. Mener det da skal fungere.

Nei, har ikke satt inn SIM-kort.
Dette er kanskje en tjeneste som krever det, ja..?

Kan som sagt styre klimaanlegg, se ladestatus osv på appen i dag.

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Auto

Ja, krever data sim! Det er også en egen tråd i forumet som heter "sim kort til å ha i bilen". Du finner en del info der. https://elbilforum.no/index.php?topic=50929.0

ThomasEL

Sitat fra: Auto på ons 29. apr 2020, kl. 14:47
Ja, krever data sim! Det er også en egen tråd i forumet som heter "sim kort til å ha i bilen". Du finner en del info der. https://elbilforum.no/index.php?topic=50929.0

Aha, takk!!
Da er det vel derfor jeg ikke en gang får opp menyvalget «Logg inn på myAudi bruker» under brukerfanen..? Altså at det valget legges til i menyen når SIM settes i...

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Auto

Riktig. Sett inn data sim, og alt blir ok!

ThomasEL

Sitat fra: Auto på ons 29. apr 2020, kl. 16:44
Riktig. Sett inn data sim, og alt blir ok!

Takk for god info!

Jeg antar dette da også betyr at alternativet med at mobiltelefonen gir bilen internett via «Buetooth SIM access profile (SAP) (side 205 i manual) ikke fungerer? De fleste telefoner har kanskje ikke SAP..? Og sikkert i alle fall ikke iphone...

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Hårek

Eget data-SIM har ingenting med appen å gjøre. Og ingenting med å logge inn på myAudi bruker å gjøre.
myAudi har eget e-SIM. Eget data-SIM er kun for ekstra tjenester.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på ons 29. apr 2020, kl. 18:51
Eget data-SIM har ingenting med appen å gjøre. Og ingenting med å logge inn på myAudi bruker å gjøre.
myAudi har eget e-SIM. Eget data-SIM er kun for ekstra tjenester.

Ok..?
Nå har jeg jo nettopp blitt forklart at det er pga manglende innsatt SIM-kort at jeg ikke får opp valget «myAudi-pålogging» under menyen «bruker» i MMI... Og følgelig også får beskjed i appen at «Audi connect infotainment tjenesten er ennå ikke tilkoblet denne bilen»

(Sjekke batteristatus, starte klima etc fungerer via appen)

Enten har jeg misforstått noe, eller så må jo en av dere ta litt feil her..?

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Hårek

Er svært sikker på at man ikke trenger SIM-kort for Audi connect.
Men kan ikke si sikkert hva problemet ditt er. Tror det er flere som har tilsvarende problem.

Til info, under "Bruker" har jeg dette (bruker engelsk):
Active Profile
Profile selection
Log [brukernavn] out     (denne har ikke alltid vært der)
User management

Jeg har flere ganger måttet logge inn på myAudi i MMI, uvisst av hvilken grunn bilen har logget meg av. Det har da kommet opp enkel tilgang til innloggingsmenyen. Men den er normalt ikke tilgjengelig når man er innlogget.
Tror du er egentlig innlogget siden du får kontakt med bilen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Den eneste «innloggingen» jeg har gjort i bilen var å opprette hovedbruker. Da måtte jeg taste myAudi brukernavnet mitt (e-post) samt den 10-sifrede nøkkelkoden. Jeg ble IKKE bedt om å taste inn myAudi passordet....

Og har som sagt aldri sett noe «myAudi innlogging». Har samme meny som deg, men tror jeg mangler «Log..... out»

Mulig du har rett i at jeg faktisk MÅ være innlogget siden jeg kan bruke appen til en del, og dermed ER det. Men noe underlig er det...

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Ulvis

Vi hadde samme problem. Satte inn tvillingSim, alt OK. Dvs, fekk då gjennom Infotainment aktivering. Satelittbilder i kart, m.m.

Å kjøpe datapakker gjennom Audi tenker eg er noko herk. Betre med tvillingSim for data.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Hårek

Javel. Måtte lese litt i manualen, og ser en detalj som jeg ikke oppdaget tidligere: "Alle dataforbindelser opprettes via SIM-kortet i kortleseren, dersom det er satt inn et SIM-kort". Det forklarer en del.
Men det er også slik at man ikke skal trenge eget SIM-kort, bilen har sitt eget (det står også i manualen). Jeg brukte det en ukes tid før jeg fikk mitt eget. Var ingen problemer med det.
Jeg gikk da ut fra at bilens eget ble benyttet uansett. Men ser da ut som dere har et problem med eSIM, og det blir bedre med eget SIM.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA