VAG har bare slitt med dette i 5 år, mistenker de prioriterer det relativt lavt.
Ja, de kunne vært MYE bedre på dette. Samtidig er det et faktum at en software oppdatering eliminerer problemet med at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Da er den ene delen av problemet løst i alle fall.
Den andre delen av problemet er Audis servere sentralt. Der har de fortsatt en del å gå på, men etter den store oppgraderingen tidlig i høst (da vi ble varslet om nedetid 2-3 dager pga arbeid), så har de aller fleste opplevd en betydelig bedring også på dette feltet.
Sier ikke dette for å rosemale, syns fortsatt det er for dårlig at ikke VAG har fått full orden på dette for lenge siden. Men rett skal likevel være rett, vi har sett en markant forbedring.
Dette er direkte relatert til hva jeg jobber med, om vi leverte oppetid/responstid på systemer ala det VAG velger å gjøre her, hadde vi blitt kastet ut/saksøkt.
Det kan beviselig gjøres bedre, det ser vi internt hos de (ref porsche vesentlig bedre) men også andre produsenter får det til bedre. VAG konkurrer vel her bare mot nissan om bunnplassering?
Sammenlign denne applikasjonen og hvor ofte data går, mot andre ting du bruker hver dag, er det jo nesten komisk hvor lite data som skal sendes og mottas, selv treningsklokken din overgår jo datamengden.
Jeg mistenker at stakkarne internt hos de ikke har budsjetter/blir prioritert slik at de faktisk får løst det, evnt har dratt en oslo kommune på prosjektstyring. Og da kommer vi tilbake til påstanden min, at de faktisk ikke har prioritert dette, muligens fordi tyskerne selv bruker appen mindre enn vi gjør i kalde norge.