Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

106 speedometer virker ikke

Startet av Rubenn, tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:39

« forrige - neste »

Rubenn

Hei, speedometeret på min 106 electric sluttet å virke for en måned siden. Har lest ut feil med checkelec og den sier feil på sensor og parametre i kontroll modul feil. Noen som vet hvor sensoren er plassert? Evt har vert borti feilen før og vet hva det er?

Elmo

Jeg er ikke helt sikker,  men jeg tror sensoren som sitter bak på høyre side av motoren styrer speedometeret - også.
Det hender at ledningene til den blir slitt av.

Hvis du skal "leke" med den så lønner det seg å skru av bakre motorfeste (som er gjemt under en trekantet stålplate) så du kan svinge motoren litt fremover.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA