Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med firehjulstrekk på Model X

Startet av Doro, søndag 01. mars 2020, klokken 20:38

« forrige - neste »

Doro

Har en 2017 100D som jeg i helgen klarte å kjøre meg fast på hytten med. I en slak bakke med litt snø sto den bare og spant på bakhjulene. Skal ikke forhjulene også gå rundt da?? Ingen feilmeldinger på konsollet, og finner heller ingen steder der man kan slå av firehjulsdrift.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

oto

Prøvde du å aktivere Slip Start? Høres dog rart ut at forhjulene stod stille også uten det. Ring Tesla.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Kim-

Aldri satt meg fast med X'n, da den har fungert veldig bra alle steder, men slip start skal hjelpe på.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Du er sikker på den ikke spant på motsatt side foran? Den har åpne differ (men hjelper til med bremsene, ved å gi motstand på hjulet som spinner og dermed flytte momentet til motsatt side). Høres rart ut at den ikke spant foran i det hele tatt, uten feilmelding.

Sånn ellers så kan du fint stå fast i helt latterlige steder selv med 4WD, på grunn av dekk som ikke gir god tilstrekkelig friksjon, men det skal iallfall spinne på ett hjul foran og ett hjul bak.

Truls Antonsen

Var en test/video av dette hvor da satte stadig flere hjul på en 0-friksjon plate, og så om bilene kom seg av.

Husker ikke hvor..



Sent from my iPhone using Tapatalk

z4rd

#5
Ga du på nok med wattpedalen? Hjelper å ta i en del ekstra i slike situasjoner. Holder ikke bare å gi på rolig til den slipper...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Sitat fra: Truls Antonsen på mandag 02. mars 2020, klokken 15:56
Var en test/video av dette hvor da satte stadig flere hjul på en 0-friksjon plate, og så om bilene kom seg av.

Husker ikke hvor..



Sent from my iPhone using Tapatalk
Har sett flere. Her er en:

https://youtu.be/fTa9Vu5GpaQ

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA