Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Stemmestyring nærmest komplett nå  (Lest 2203 ganger)

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
Stemmestyring nærmest komplett nå
« på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 15:36 »
Nå har jeg vært igjennom de fleste kommandoene, og er gledelig overrasket. Litt vanskelig å finne den korrekte norske oversettelsen, men den kommer faktisk med forslag i displayet. Morsomt med "Google lokalt vær/nyheter", "Google lokale restauranter/kaffebarer". "Åpne Netflix/Youtube" (ikke Spotify og TuneIn). "Slå taklys på/av/auto". Alt det jeg har vært igjennom av punkter i skjermens hovedmeny virker.

Jeg har 2020.4.10.1, men det skal vel ikke bety noe.

Det finnes faktisk en app med engelske kommandoer her:
https://teslavoice.glideapp.io
« Siste redigering: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 15:43 av Motorwatt »
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer - Stoff - MCU2 - Firmware: 2020.36.10

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Stemmestyring nærmest komplett nå
« Svar #1 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 16:02 »
Kjører en S75d akkurat nå, og har flere ganger måtte ty til stemmekontroll for å skru ting av og på.

Den har engelsk språk men gadd ikke endre det.

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 16:05 »
Sånn er det å kjøre avanserte biler... :D
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer - Stoff - MCU2 - Firmware: 2020.36.10

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 16:10 »
Trodde jeg kjente S godt, men den nye visningen skjuler en del som var lett tilgjengelig før.

Godt å ha stemmestyring

Bushy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 19:02 »
Noen av dere som får til dette nå som hadde ikke eksisterende stemmestyring på forrige versjon? 2020.4.1.4...
S75D sept. 17

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 20:05 »
Én ting jeg gjerne skulle hatt er å kunne fortelle hvilken radiostasjon jeg ville høre på. Hadde dette i en annen vil (Audi eller VW) hvor man trente stemmestyringen til å lære radiokanalen.

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 20:47 »
Min har søren ikke fungert på flere måneder, ang stemmestyring. Har bare ventet på en SW som skal fikse det. Skal kjøre langt i neste uke, så hadde vært fett med den siste :)
Hva gjør dere for å fikse? Ringer Tesla eller bruker App? Må man inn på verksted eller fikses det med OTA?

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 20:50 »
Kanskje det bare er deg? Min har alltid virket (og virker stadig bedre). Holder du tasten inne mens du snakker, er det feil. Kun ett kort trykk.

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 21:13 »
Brukte jo opplegget før. PLAY; ditt og datt, var egentlig bare det jeg brukte det til. Søkefunksjonen er jo god, så vi har klart oss. Familien har også Spotify. :) Men nå begynner det og hope seg opp masse gøy som jeg ikke får være med på :'(

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 21:22 »
Hvis det ikke er noen reaksjon, så tipper jeg det er selve knappen. Er visstnok ikke den beste kvaliteten på disse rattknappene.

Bushy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 21:49 »
Tror det er ganske mange som ikke det fungerer for. Inkl meg. Ordene kommer opp i displayet. Men ingenting skjer uansett hva du sier
S75D sept. 17

Handyman

• Gold Member
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
« Svar #11 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 22:02 »
Jeg har til og med fått satt på rattvarmen med stemmestyringen i vår TM3.
Rattet ble ikke varmere ;)
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #12 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 22:10 »
Men du må da ha hatt et håp siden du prøvde?  :D

Alfa Bergen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #13 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 22:21 »
Min har søren ikke fungert på flere måneder, ang stemmestyring. Har bare ventet på en SW som skal fikse det. Skal kjøre langt i neste uke, så hadde vært fett med den siste :)
Hva gjør dere for å fikse? Ringer Tesla eller bruker App? Må man inn på verksted eller fikses det med OTA?

Kan IKKE råde deg til å kontakte verkstedet. Jeg gjorde det, og ble avkrevd litt over 400kr i «feilsøk» da de hevdet å ikke finne noe feil med stemmestyringen.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #14 på: ſøndag 01. Mars 2020, klokken 23:33 »
Får klare meg uten en stund til da Alfa Bergen ;)
Ett par måneder før Jul så plukket bilen opp alt jeg sa, helt perfekt. Men ingenting skjedde. Nå gidder den ikke høre på meg engang, akkurat som kidsa :-\
Men jeg slapper av for jeg stoler på at Tesla ordner opp. Vil bare vente til Tesla åpner opp i HGSD.

Knappen fungerer Motorwatt, tror jeg. Når jeg trykker og sier PLAY +sang...så kommer PLAY opp i displayet. Kanskje bilen er blitt så flink at jeg bare skal si navnet på sangen? Prøver det neste gang :)