Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Understellsbehandling og garanti

Startet av afriu05, fredag 28. februar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

hansrune

Vet ikke om godt renomme er tilstrekkelig... Etter det jeg har hørt har ikke velrenommerte selskap som Tectyl klart å bli enig med Tesla , mens Mercasol sier de har en sprøyteplan som ikke medfører totalt tap av garanti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

afriu05

Fikk ihvertfall svar ang frontlykter nå og at de ikke blir dekket av garanti pga mercasol, byttet var allereden godkjent før de visste noe om understellsbehandling. Akkurat dette er ikke noen krise og får bare leve med de lyktene men hvis noe verre skjer hva gjører jeg da? Hvis noe elektrisk går i stykker og de nekter garanti? Er jeg aleine da eller har mercasolforhandler noen type garanti i arbeidet de utfører?
TM3 LR AWD

E_S

Krev reklamasjon, da er det et lovverk spm regulerer, og de kan ikke lage sine egne spilleregler sånn de kan med garanti.
:)

Kårepåsporet

Sitat fra: afriu05 på lørdag 07. mars 2020, klokken 12:31
Fikk ihvertfall svar ang frontlykter nå og at de ikke blir dekket av garanti pga mercasol, byttet var allereden godkjent før de visste noe om understellsbehandling. Akkurat dette er ikke noen krise og får bare leve med de lyktene men hvis noe verre skjer hva gjører jeg da? Hvis noe elektrisk går i stykker og de nekter garanti? Er jeg aleine da eller har mercasolforhandler noen type garanti i arbeidet de utfører?

Da ville jeg gått på Mercasol, da får det bli en sak mellom Tesla og Mercasol.
Jeg er ganske så sikker på at media ser for seg mange klikk på en slik sak😉
Er du Naf medlem? I så fall konferer juridisk avdeling der, tipper Naf også er interessert.
Dere som ikke er medlem, vurder det....

Dag_Erik

Jeg hadde leafen på understellsbehandling i forrige uke hos Vestfold Antirust (fluid film). Jeg spurte om behandling av Model 3, og det var tydelig at de var kjent med nettopp denne saken som omtales her. Han jeg snakket med fortalte at de er i en prosess for å sette sammen en pakke for Model 3. Det er snakk om noe ekstra deksler i hjulbuene for å beskytte bedre, i tillegg til vanlig behandling. De ville få til et samarbeid med TOCN, for så å komme til enighet med Tesla. Så han ba meg ringe om noen måneder, så kanskje dette var mer avklart. Han var ikke i tvil om at disse bilene trenger beskyttelse.     
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Daniel_0007

#20
Sitat fra: Dag_Erik på mandag 09. mars 2020, klokken 08:32
Jeg hadde leafen på understellsbehandling i forrige uke hos Vestfold Antirust (fluid film). Jeg spurte om behandling av Model 3, og det var tydelig at de var kjent med nettopp denne saken som omtales her. Han jeg snakket med fortalte at de er i en prosess for å sette sammen en pakke for Model 3. Det er snakk om noe ekstra deksler i hjulbuene for å beskytte bedre, i tillegg til vanlig behandling. De ville få til et samarbeid med TOCN, for så å komme til enighet med Tesla. Så han ba meg ringe om noen måneder, så kanskje dette var mer avklart. Han var ikke i tvil om at disse bilene trenger beskyttelse.   

Oslo antirust også fluidfilm hadde arrangement i oktober ifjor hvor de viste fra hva de har av planer for model 3 med bla egenutviklede deksler men ser ikke ut som det har blitt gjort noe mer siden da, kanskje noen her var på arrangementer kan si no mer hva som ble sagt.
Edit ser de har postet en video fra buskerud hvor man se litt mer hva de gjør og hvilke deksler de putter inn.

https://www.facebook.com/buskerudantirust.no/posts/2658091464301509?__xts__%5B0%5D=68.ARD56taaDr9HOJbdpY4Oj81oZ6o9M-4yDvt5NA7NhUCUo6iCyq2SrjPC2diju4nxfIfCUwvv3HQTrxPPPKfbWtMoovt2JPBMYTARi4QEkIK75kLGqylyKBp5N79-oHwSo6FmmwvzFmcHWFGdc6K0rci-cgkGs8i2ZGNeEZFcB086mMyAIFWimYy9qCdmHh0t1tgDh2OwpGNjJZFtjamcnc4vkv5V9WiX-czyxcHfXTjuULvfMFWZtq3xJtX89QP3isRy1KlrMFoT2n-ExGXX9a6fqZftjSVO4LIzDNLZM0OMgo0ngLAoVx0teDlyutkxgy6W96C55ysb88_oH-P_sCbiKJwMh8L1OjmZpA&__tn__=CH-R
Model 3 2019 LR Rwd

E_S

De dekslene ser jo fine ut, med litt ekstra beskyttelse på utsatte steder.
:)

hgs

Sitat fra: Dag_Erik på mandag 09. mars 2020, klokken 08:32
Jeg hadde leafen på understellsbehandling i forrige uke hos Vestfold Antirust (fluid film). Jeg spurte om behandling av Model 3, og det var tydelig at de var kjent med nettopp denne saken som omtales her. Han jeg snakket med fortalte at de er i en prosess for å sette sammen en pakke for Model 3. Det er snakk om noe ekstra deksler i hjulbuene for å beskytte bedre, i tillegg til vanlig behandling. De ville få til et samarbeid med TOCN, for så å komme til enighet med Tesla. Så han ba meg ringe om noen måneder, så kanskje dette var mer avklart. Han var ikke i tvil om at disse bilene trenger beskyttelse.   

Stemmer veldig bra med det jeg får beskjed om fra Midt-Telemark antirust(fluid film). Vi venter nok til neste høst så langt som vinteren har kommet nå, men får virkelig håpe dette er løst innen den tid.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

magnetic

tiltrekker Ullfett / lanolin baseoljen  mus og sånt. Kjedelig hvis de slår reir, å begynner å gnage på EL ledninger.

Tom

Sitat fra: magnetic på tirsdag 10. mars 2020, klokken 07:52
tiltrekker Ullfett / lanolin baseoljen  mus og sånt. Kjedelig hvis de slår reir, å begynner å gnage på EL ledninger.

Kan Fluid Film tiltrekke seg mus i bilen?
Dette spørsmålet kjenner vi igjen fra den gang vi drev med mineralolje. Én gang hendte det at en bileier fikk mus i bilen det samme året som han hadde tatt en bilunderstellsbehandling med mineralolja vår. Når to ting skjer samtidig, eller nesten samtidig, er det lett å trekke den konklusjon at de har en årsakssammenheng. Dermed mente han at antirustbehandlinga var årsak til musebesøket. Vi har aldri fått tilbakemelding fra kunder om museproblemer etter rustbehandling med Fluid Film, men spørsmålet dukker opp såpass ofte at en kan undres om det er konkurrentene som ønsker å holde liv i spørsmålet.


afriu05

Her er et litt mer utfyllende svar fra tesla ang lykter:
Det som er grunnlaget for at garantien bortfaller ved dette tilfellet er at det er "Air-permeable bands» som er installert bak hver lykt. Dette er en materiale som puster. Ved behandling med tectyl/olje/belegg vil ikke disse lenger ha samme funksjon. Som kan føre til fukt i lykter fordi de ikke fungerer 100%.
TM3 LR AWD

Daniel_0007

Sitat fra: afriu05 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 14:47
Her er et litt mer utfyllende svar fra tesla ang lykter:
Det som er grunnlaget for at garantien bortfaller ved dette tilfellet er at det er "Air-permeable bands» som er installert bak hver lykt. Dette er en materiale som puster. Ved behandling med tectyl/olje/belegg vil ikke disse lenger ha samme funksjon. Som kan føre til fukt i lykter fordi de ikke fungerer 100%.

Høres ut som et bs tesla kommer med for å snoke seg unna garanti jobb
Model 3 2019 LR Rwd

Hodetelefoner

Beklager. Men du burde få med deg tråden på Facebook ang fluid film.
Hvor flere påpeker hvordan de som utfører oppgaven drar, slår og bender i ting.
Ikke rart folk opplever skader.

hansrune

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 16:25
Sitat fra: afriu05 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 14:47
Her er et litt mer utfyllende svar fra tesla ang lykter:
Det som er grunnlaget for at garantien bortfaller ved dette tilfellet er at det er "Air-permeable bands» som er installert bak hver lykt. Dette er en materiale som puster. Ved behandling med tectyl/olje/belegg vil ikke disse lenger ha samme funksjon. Som kan føre til fukt i lykter fordi de ikke fungerer 100%.

Høres ut som et bs tesla kommer med for å snoke seg unna garanti jobb


Apropos - helt normalt med dugg, sier de på Forus - uten understellsbehandling.... Det SKAL kunne være sånn på Tesla, må vite.

1000kwh

Sitat fra: hansrune på onsdag 11. mars 2020, klokken 22:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 16:25
Sitat fra: afriu05 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 14:47
Her er et litt mer utfyllende svar fra tesla ang lykter:
Det som er grunnlaget for at garantien bortfaller ved dette tilfellet er at det er "Air-permeable bands» som er installert bak hver lykt. Dette er en materiale som puster. Ved behandling med tectyl/olje/belegg vil ikke disse lenger ha samme funksjon. Som kan føre til fukt i lykter fordi de ikke fungerer 100%.

Høres ut som et bs tesla kommer med for å snoke seg unna garanti jobb


Apropos - helt normalt med dugg, sier de på Forus - uten understellsbehandling.... Det SKAL kunne være sånn på Tesla, må vite.
Det er ikke bare Tesla. Nå er ikke lysene varme nok til å kunne ta alle temperatursvingninger. 

Vann i lykta derimot gjør at man får nye lykter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA